View Full Version : Uutta sivuille?
Teen kohta Etusivun etusivun uusiksi, ja lisään samalla panoramat (vanhat + uusia) sekä taustakuvat (vanhat + uusia). Jonkinlainen viikottainen mielipidetiedustelu on suunnitteilla, ja olen alustavasti ajatellut jonkinlaista maailmankarttaa, mistä näkyisi sivuilla vierailijoiden kotipaikkakunnat. Hyötypuolella olen ajatellut kansainvälistä suomalais-yritysrekisteriä, johon suomalaisfirmat (Suomi-tuotteita, palveluita suomeksi, tms.) voisivat lisätä tietonsa.
Nyt kysynkin.. mitä haluaisit nähdä Etusivulla tulevaisuudessa? Käytössä on NT-palvelin, josta löytyy ASP, ColdFusion ja SQL-tietokanta, joista kahta jälkimmäistä osaan käyttää suht' hyvin, eli monenlaiset web-sovellukset onnistuvat kunhan ideoita löytyy http://viestit.etusivu.net/old/smile.gif
Tuomo
13 November 1999, 13:02
Ville: Joku simppeli verkkopeli voisi olla hauska (Tetris tms.).
momma
13 November 1999, 14:56
Kannatan Tetrista tai jotain Taipei tyylista pelia.
Anni
13 November 1999, 18:08
Kannatan Villen "hyötypuoliajattelua". Ja kaunista, rauhallista grafiikkaa tietenkin...
Anni
13 November 1999, 18:10
Onko mahdollista lisätä esimerkiksi mielipidekyselyn oheen tai muuhun sopivaan paikkaan viikoittain vaihtuva (suomalainen?) musiikkikappale?
Anni
13 November 1999, 18:17
... tai viikon vitsi?
... tai jokin Suomea koskeva tärkeä tapahtuma, päätös, laki, ehdotus, tai muu mieliä kuohuttava asia? En tarkoita mitään uutissivua, sillä niitä kyllä riittää. Tosin tuollaisista yksittäisistä asioista saattaa maailmalla olla vaikea saada tietoa, joten en tiedä, miten ko. snippet-osion ylläpito tapahtuisi. Mutta Sinä, Villehän, olet se logistiikasta huolehtija, joten mitäpä minä tässä turhia murehdin.
Jonkinlainen pääartikkelijuttu voisi olla tosiaan kiva; laitan sellaisen etusivulle kun saan uuden etusivudesignin valmiiksi (on työn alla). Sinne voisi tosiaan laittaa Suomessa paljon huomiota herättäviä asioita, ja joskus jotain "on the fringe"-juttuja, niitäkin tulee vastaan aina silloin tällöin.
Olen myös ajatellut tuota musiikkipuolta. Olisi kiva saada aina uusista levyistä esim. arvosteluita tms.
Vähän kartan pelejä, ellei sitten satu löytymään joku peri-suomalainen peli.. "Afrikan Tähti" webbimuodossa http://viestit.etusivu.net/old/wink.gif
Mutta live chat saattaisi olla kiva; sellainen ei olisi kovin vaikea edes laittaa pystyyn (tämänhetkisellä palveluntarjoajalla sellainen systeemi on valmiiksi tarjolla, ei tarvitsisi kuin konfiguroida).
Olen nyt aloittanut Etusivun laajennuksen... ensimmäisessä vaiheessa käyn läpi Etusivun Kuva-arkiston; siellä jotkut linkit toimivat väärin, jne. Seuraavaksi uudistuu Etusivun etusivu, ja panoramat palaavat kuvaan. Terontorvest ja Texasin Paimen jatkuvat toivottavasti myös. Ehkä noin joka toinen viikko vaihtuva mielipidetiedustelu on myös suunnitteilla.
Kuukausittaisten palstojen lisäksi olen ajatellut avata jonkinlaisen alueen, minne Etusivun käyttäjät voivat satunnaisesti lähettää yksittäisiä artikkeleita julkaistavaksi eri aiheista. Tekstin joukkoon sopii myös valokuvia.
Musiikkiarvosteluja suomalaisesta musiikista olisi myös kiva saada näkyville; MP3-muotoisia samplejakin voisi laittaa mukaan.
Otan mielelläni vastaan ideoita ja kommentteja.
[This message has been edited by Ville (edited January 25, 2000).]
Tero
26 January 2000, 15:58
Kai olet Sakrilta kysynyt että saat AU materiaalia käyttää?
Mulle tulee AU niin hitaasti postissa, etten tiedä aina mitä juttujani on julkaistu.
Ei hän ole tuntunut vastustavankaan (olemme puhuneet puhelimessa muutamaan otteeseen). Onhan Etusivun kuvagalleriankin arkistossa Sakrin ottamat kuvat edelleen näkyvillä, tietenkin nimen kanssa varustettuna, ja linkillä Uutisiin.
Tero
29 February 2000, 15:36
En nyt tiedä mitä olet edelleen suunnitellut muutoksia. Yksi ehdotus olisi sellaine Forum kuin Palaute/Letters, johon sitten voisi laittaa Etusivun etusivulta linkin ja se toimisi vaikka vieraskirjana ilman passwordia. Myös kommentit sillä sivulla olevista palstoista ym. menisi samaan. Voiko muuten default asetuksia muuttaa niin, että esim siinä Forumissa näkyisi viimeiset 10 topicia automaattisesti, oli ne sitten miten vanhoja?
Kimppu
01 March 2000, 16:01
Miten olisi jonkinlainen kirpputori? Voisi ostaa tai myyda vaikka karjalanpiirakoita? Tai vaikka jokin "Halutaan Ostaa palsta" ja se voisi toimia vaikka jotenkinkuten siten etta voisi vaikka tehda vaihtopalvelun/kaupat? Kaikki maksu/osoite tiedot voisi kayda lapi emailin kautta.
Toinen idea voisi olla Teknillinen Osaaminen missa voisi kayda lapi kysymyksia/ideoita vaikka weppiserverin toiminnasta. Tai ohjelmoinnista.
by Ville:
mitä haluaisit nähdä Etusivulla tulevaisuudessa?
momma
01 March 2000, 20:28
Hyva ajatus Kimppu. Haluaisin ostaa Arabian tuotantoa, Raija Uosikkisen Kaleva aiheisia lautasia vuosilta 76, 87, ja 97. Yhteys vaan tanne palstalle niin aletaan hieromaan kauppoja.
Kimppu
01 March 2000, 21:23
http://viestit.etusivu.net/old/wink.gif Miten monta karjalanpiirakkaa saisin Raijan lautasesta vm. 76 ? Leivotko ite ? http://viestit.etusivu.net/old/wink.gif
by aiti:
Haluaisin ostaa Arabian tuotantoa, Raija Uosikkisen Kaleva aiheisia lautasia
momma
01 March 2000, 22:52
Miltas vaikuttaisi sata, aitoja karjalaisia, kotonatehtyja, Pennsylvanian kuuluja riisipiirakoita.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.