View Full Version : Hiljaista
Onpas täällä yhtäkkiä hiljaista; joulukiireet taitavat pitää porukkaa kiireisenä..?
Itse yritän saada jonkinlaista joulupakettia valmiiksi jotta se ehtisi Suomeen ajoissa. Tosin juuri huomasin USPS:n (http://www.usps.gov) sivulla, että 5 kilon paketti USA:sta suomeen "Global Priority" -pakettina (2-3 päivän toimitusaika) maksaa vain $61.00. Kohtuullista! Eli vielä on vähän aikaa laittaa lahjoja pakettiin http://viestit.etusivu.net/old/smile.gif
Vau... nolla viestiä tänään! Ilmeisesti taulu ei ole ollut ihan vakaa - tai siis palvelin, jolla taulu sijaitsee (?). Tarkistan asian tänään..
Marianne
03 December 1999, 20:59
Ville, en millään meinnannut päästä sisään, tuli vain error mess. joka sanoi ettei löytänyt osoitetta. Nyt tulin tänne vähän niin kuin takaoven kautta eli suoraan yleistä palstan osoitteella. Tuntuu muuten toimivan, vaikka ei ne väri koodit toimi.
Palvelimella on ollut joitain ongelmia eilen/tänään. Taitaa tämä NT-puoli olla vähän sopimaton verkkopalvelimiksi ainakin ellei koko serveri ole omassa käytössä -- virtualiserveripuolella UNIX on paljon vakaampi.
Vahinko, sillä ASP ja ColdFusion ovat mukavia teknologioita. Onneksi UNIX-puolikaan ei ole ihan paitsiossa -- PHP3 toimii aika hyvin vaikka onkin ainakin ColdFusionia paljon monimutkaisempi.
Lokari
04 December 1999, 23:21
Joo, ei sinne päässyt eilen ollenkaan sisään. Siitähän se hiljaisuus varmaan johtui. Nyt tuntuu toimivan taas ihan normaalisti.
Jussi Rajaniemi
16 December 1999, 12:52
Meillä on 20 NT palvelinta ja 7 Unix/Linux palvelinta. NT koineden päälläolo prosentti on 95% ja Unix:ien 99.3%. Eli NT koneet olvat n.18 päivää vuodessa alhaalla syystä tai toisesta ja Unix 2.5 päivää vuodessa. Näihin lukuihin sisältyy huolto ja päivitykset. Minun mielestä NT ei sovellu verkko palvelimeksi.
punkki
16 December 1999, 20:10
Jussi,
Riippuu myös hyvin paljon siitä, miten järjestelmiä hoidetaan.
Eräällä asiakkaallani on liki 100 NT palvelinta, eikä palvelimet ole keskimäärin alhaalla edes vuorokautta/vuosi.
VMS palvelimet pysyvät paremmin pystyssä. Saattaa mennä yli vuosikin käyttökatkojen välissä/kone. Tällöinkin käyttökatko on suunniteltu, ja tapahtuu viikonloppuna tai ilta-aikaan.
Marianne
28 December 1999, 02:30
Onpa hiljaista. Ovatko kaikki menneet joulun jälkeisiin alennusmyynteihin http://viestit.etusivu.net/old/wink.gif Toivottavasti kaikilla on ollut rauhallinen ja muutenkin kiva joulu.
Vai kenties olette valmistautumasssa Uuden Vuoden juhliin?
Jussi Rajaniemi
29 December 1999, 22:17
Punkki: Riippuu pikemminkin mitä järjestelmällä tehdään. NT pysyy varsin hyvin pystyssä esim levyresurssina jossa se toimiikin varsin sujuvasti. Paljon muuta sillä ei sitten kannatakkaan tehdä. Meillä on esim. Exchange palvelin jossa on n.8000 käyttäjää, kyseinen palvelin puutattava käytännössä 2 kertaa viikossa.
NT:lle 1pv/vuosi on täysin mahdotonta, pelkät bugi pävitykset vievät n.2pv.
Jännää, miten täällä - ja muutenkin - kiireisyys/vilkkaus ja hiljaisuus/hitaus vaihtelevat syklisesti. Perjantai taitaa muutenkin usein olla hiljaisempi päivä, mutta taas kerran myös täällä työpaikkalla on lähes kuollutta, eikä täällä viestitaulullakaan tänään tunnu olevan kovasti liikettä.
Kun samaan hetkeen osuu elämänkohta, jolloin on taas vaihteeksi saanut paljon pitkään roikkuneita asioita hoidettua, on jännä fiilis http://viestit.etusivu.net/old/smile.gif
Onpas hiljaista; kaikki pääsiäisen vietossa varmaan :).
Ei me oikeastaan tehty mitään. Aamulla lapset sai Razor potkulaudat. Pääsiäisateria oli anopin luona jo viikko sitten.
Ei mekään. Minä olen itse asiassa siivonnut koko päivän. Vaimo otti parin tunnin nokoset kun Eamon on muutamana yönä pitänyt häntä hereillä. Nyt tehdään päivällistä (ja minä siivoan edelleen). "Siivota" on ehkä väärä sana. Pitäisi sanoa "organisoin", sillä käyn läpi paperipinoja ja muuta nurkkiin kasautunutta rojua.
Lapset katseli Veggie Tales Easter Carolin ja on värittäneet ja leikkineet leikkidinosauruksilla, -alligaattoreilla, ja -hämähäkeillä, jotka tuntuvat olevan suuri hitti juuri nyt ;).
No nyt ei ole hiljaista. Katsotaan miten inttäminen..eikun keskustelu käy..muutaman päivän. Postaan niitä turhia linkkejä vain Pohjois Amerikka ketjuun pari päivää.
No nyt ei ole hiljaista. Katsotaan miten inttäminen..eikun keskustelu käy..muutaman päivän. Postaan niitä turhia linkkejä vain Pohjois Amerikka ketjuun pari päivää.
Taitaa olla kaikki shokissa siitä kun laitoin samplen male sopraanosta musiikki topikkiin. Tero ainakin musiikkimiehenä oli ihastuksissaan, vai kuinka ?
Eiks ne ollu ennen jotain kastraatteja? Saavat laulaa kuin kurjet mun puolesta. ;)
Taas on hiljainen hetki. Minulla tosin lakkokoulutusten takia. Ilmeisesti torstain koulutus peruutettiin ainakin suurelta osin, koska niin monien työntekijöiden lakkotyöt oli muutettu, että kouluttajalla on kiire opetella seuraava koulutusaihe, jota sitten opettaa pe-su :rolleyes:. Pienikö on sotku firmassa; sanoisin, että jos olet SBC:n toimialueella ja tarvitset muutoksia palveluusi, joutunet odottamaan nyt kuusikin viikkoa, jos lakko ensi viikon alussa alkaa. Toisin sanoen, jos olet vaikka yritysasiakas ja haluat puhelinnumerosi siirrettävän uuteen toimipaikkaan, siirtoon voi mennä esim. kolme viikkoa (tavallisen kahden päivän asemesta).
No, onhan siellä muutama viesti.
Kenties ne muut haluaa chaattailla? Mulle jää, kun en ainakaant töistä voi.
hollerissaelaja
05 May 2004, 16:14
Toisin sanoen, jos olet vaikka yritysasiakas ja haluat puhelinnumerosi siirrettävän uuteen toimipaikkaan, siirtoon voi mennä esim. kolme viikkoa (tavallisen kahden päivän asemesta).
No toi on HellSouthin alueella SOP.
Tuokaa tänne suomalaisia kavereitanne. Tarvitaan uusia keskustelijoita.
katrijo
07 May 2004, 05:51
Tero puhuu tai siis kirjoittaa asiaa! Missä on Leena, Eija....Sipriina! Tai Juho ja Alon planeetoilla.....
Ja Vesa! Kaikki jo kesälaitumilla??
Katrijo, täällä ollaan, luen Etusivua lähes päivittäin (varsinkin kun kuuntelen musiikkia puhelimessa), mutta on nyt töissä kiireitä... :)
Sipriina
07 May 2004, 14:29
:wave: Täällähän minä kukun joka päivä mutta en viitsi aina yksikseni puhua! :rollin: On tässä sairaslomassa se hyvä puoli että on aikaa lukea kirjoja ja surffailla netissä. Miekin olen kohta "matkustanut" maailman ympäri......
Juhuu! Missäs kaikki ovat? Viimeinen viesti on Alolta noin 18 tuntia sitten...
On tosiaan hiljaista. Minä olen lähdössä töihin (sunnuntaiaamu, kello seitsemän :rolleyes: ). Lakko jatkuu.
Sillävälin ehkä "kesän alku" on innostanut ainakin Suomessaasujat. Ja monilla on kaikenmaailman lakkiaisjuhlia yms. näin toukokuun lopussa. Myös sähköpostipuolella on ollut tosi hiljaista viimepäivinä.
finnseñora
23 May 2004, 21:14
http://pix.etusivu.net/new/Hund_walking_-_gif.jpg Siestaa vietetty, koiraa kävelytetty, espanjaa tankattu (kurssi loppuu ensi lauantaina)... ja ne verbit kummittelevat aina vaan!
Kylläpä on hiljaista... kesälomaefekti!
Kylläpä on hiljaista... kesälomaefekti!
Kuin huopatossu tehtaassa...
Krissy
20 June 2005, 19:18
Ei jaksa istua koneella kun ulkona on sairaan upea ilma.... tai no, minä kyllä saisin koneen puutarhaan mutta mitäs tuota yksikseen kun ei ketään muuta ole mailla halmeilla :) Mutta nautitaan kesästä....kohtahan se on taas joulu.
Ei jaksa istua koneella kun ulkona on sairaan upea ilma.... tai no, minä kyllä saisin koneen puutarhaan mutta mitäs tuota yksikseen kun ei ketään muuta ole mailla halmeilla :) Mutta nautitaan kesästä....kohtahan se on taas joulu.
wow krissy, hauskaa Juhannusta, ja jouluun on pitka matka
Kevätköhän porukkaa jo vaivaa? :)
No, täytyy myöntää, että itsekin olen ollut hyvin kiireinen viime viikot, joten vaikka pyörinkin täällä useamman kerran päivässä, kirjoittaminen on jäänyt vähemmälle.
cosmichd
04 March 2006, 21:44
Talviloma on pidetty, nyt maittaa taas olla töissäkin. Ehdin tehdä loman aikana melkein valmiiksi toisen samanmoisen koneen kuin hiljattain sain valmiiksi. Nyt kun "putki" on auki, noitahan tekisi vaikka kuinka paljon...kun vain olisi tarvetta. Valmiita koneita saa kaupasta toki halvemmalla, muttei saa äänettömiä. Hiljaista on...:D
Nyt taitaa monilla olla menossa kesäloma, kun on kuin huopatossutehtaalla. Mutta näin se on joka kesä, joskus enemmän, joskus vähemmän.
Minulla ei ole juuri "lomaa" tänä vuonna. Tosin voisin kaiketi sitä pitää (ei olla asiasta keskusteltu työpaikalla :D), mutta kun tämänhetkinen työ on niin joustavaa, ehdin sitä hyvin tehdä ja saada samalla vietettyä aikaa perheen kanssa ja remontoitua taloa. Minnekään ei tällä hetkellä kuitenkaan oltaisi matkustamassa jo remontinkin takia.
Lokari
15 July 2007, 11:16
Kyllä täällä ihan tarpeeksi tapahtuu näin loma-aikaan, kun ei kuitenkaan ehdi täällä istumaan kuin satunnaisesti.
Tultiin juuri kahden viikon matkalta Ranskasta Espooseen ja jatketaan huomenna Porin kautta Saimaan rannalle, missä ei ole onneksi edes yhteyttä verkkoon...
Tervetuloa Etusivun huopatossutehtaalle! Meiltä löytyy kaikkia yleisimpiä kokoja! :)
Vau. Keskellä viikkoa, eikä Yleistä-foorumissa yhtään viestiä koko päivänä! Missä kaikki on?
cosmichd
18 October 2007, 06:46
Heh, täällä ollaan. :wave:
Pikkasen kiirettä pitänyt. Eilen ostin vaimolle polkupyörän, edellisen etupyörä oli vääntynyt pyörätelineessä, eikä sitä kannattanit muutenkaan enää laittaa, heikkolaatuinen tsekkipyörä.
Ostin alumiinirunkoisen maastopyörän, niin pääsee ajamalla mäet ylös.
Lokari
18 October 2007, 06:51
Tero, vastaa jotain, muuten viestitaulu ei elä :nut:
Lokari
18 October 2007, 06:59
Vau. Keskellä viikkoa, eikä Yleistä-foorumissa yhtään viestiä koko päivänä! Missä kaikki on?Kyllä minä näen useampia viestejä Yleistä-osastossa lokakuun 17. päivän päiväyksellä. Ja 18. päivä on vasta alkanut, sille voi tulla viestejä vaikka kuinka...
Joo, vartin yli yhdeksän aamulla oli viimeinen viesti (alon). Mutta kuten sanottua, minullakin on ollut aivan hirmu kiire viimeiset ~kaksi viikkoa, ja juttu jatkuu vielä ainakin ensi viikon alkuun. Sitten taas projektit vaihtuu.
Krissy
18 October 2007, 10:11
Pitää kiirettä tuon hoitaja.netin kanssa, kun täytyy seurata joukkoirtisanoutumistilannetta, vaikkei se suoraan minua koskekaan. Itse kun olen näitä luopioita jotka ei Tehyyn kuulu.
Koitan lisäksi vähentää tätä netissä roikkumista, meinaa taas mennä pahemmanlaatuisen addiktion puolelle. :(
Puppe
19 October 2007, 21:42
Pitää kiirettä tuon hoitaja.netin kanssa, kun täytyy seurata joukkoirtisanoutumistilannetta, vaikkei se suoraan minua koskekaan. Itse kun olen näitä luopioita jotka ei Tehyyn kuulu.
Aikamoiset hulinat tuolla foorumilla. Tosin hieman ikävä maku jää, kun huomaa, että "seriffit" ovat ilmeisesti tehyläisiä, ja muiden ammattiliittojen jäseniä lempataan surutta ulos. Jos kyseessä on kerran hoitajat.net niin eikö sana pitäisi olla vapaa ainakin kaikille hoitajille :rolleyes:
"Väärien käsityksien oikaiseminen ei ole sama asia kuin tahallinen tappiomielialan lietsonta, jäsenkalastelu, tahallinen väärän tiedon levittäminen jne. Kuten sanottu, foorumilla on nyt poikkeustila työtaistelun takia ja linja on sen mukainen."
Krissy
19 October 2007, 21:51
Onhan se aikamoista joo. Itse en viitsi osallistua keskusteluun, en halua jossain vaiheessa kuula olevani petturi luopio k***sipäär***ari perässähiihtäjä surkimus (tuollastakin joku siellä heitti mutta se viesti sentään poistettiin).
Tuo on Oskun oma foorumi, ja Osku on Tehy-aktiivi, joten siitä varmaan johtuu. Ja jokainenhan saa omalla foorumillaan tehdä mitä haluaa. Enempää en viitsi kommentoida julkisesti.
Inge
20 October 2007, 04:49
Mina olin taas pari viikkoa Euroopassa.
Puppe
20 October 2007, 09:31
Onhan se aikamoista joo. Itse en viitsi osallistua keskusteluun, en halua jossain vaiheessa kuula olevani petturi luopio k***sipäär***ari perässähiihtäjä surkimus (tuollastakin joku siellä heitti mutta se viesti sentään poistettiin).
Joo, ite en kans oo noissa AY-touhuissa ollut mukana, mutta kyllähän noissa meno voi yltyä joskus aikamoiseksi :rolleyes:. Toistaiseksi olen rikkonut rintaman lähinnä osallistumatta kerran Nokian Pitäjänmäen toimipisteissä järjestettyyn ulosmarssiin, eli olisi pitänyt poistua talosta kahdelta. Ohimarssijat ääneen arvuuttelivat, olenko suomalainen, sillä ulkkikset olivat syyntakeettomina vapautettuja (vaikka englanniksi niitä tiedostumaileja lähetetään, niin ei niillä ole koskaan mitään kiinnostusta tuollaisia kohtaan) ;). Siinä tosin olikin kyllä kyse aika "lillunkanvarsista" tehyn työtaisteluun verrattuna.
Tuo on Oskun oma foorumi, ja Osku on Tehy-aktiivi, joten siitä varmaan johtuu. Ja jokainenhan saa omalla foorumillaan tehdä mitä haluaa. Enempää en viitsi kommentoida julkisesti.
En tiedä olenko ihan samaa mieltä. Jos on saanut forumilleen tietyn aseman, niin... eihän lehtien päätoimittajatkaan saa tehdä "omilla" lehdillään mitä huvittaa.
Hiljaa, ettei vaan kukaan kuule! ;)
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.