PDA

View Full Version : Myytävänä

Seuraavat tietokonetarvikkeet ovat jäämässä systeemipäivitysten takia tarpeettomiksi, ja luovun niistä halvalla. Kaikki ovat täyskuntoisia.

lasertulostin:
Hewlett-Packard LaserJet 5MP (600dpi) - $250.00 (alkuperäinen hinta $699, tämänhetkinen vastaava laite uutena $400).

tasoskanneri:
UMAX Gemini D-16 (1600 dpi optinen resoluutio, 30-bit väri, diaskannauskansi, SCSI, uudet ohjelmistot mukana) - $475.00 (alkuperäinen hinta $1.750, tämänhetkinen vastaava laite uutena noin $800).

läpisyöttöskanneri:
Visioneer Strobe (24-bit väri, rinnakkaisliitäntään, ohjelmistot mukana) - $125.00 (alkuperäinen hinta $299, tämänhetkinen vastaava laite uutena $199).

ISDN-adapteri, ulkoinen:
3Com Impact (tukee 2-kanava ISDN:ää, eli 128kbps nopeutta. Sarjaporttiliitäntä) - $95.00 (alkuperäinen hinta $299, tämänhetkinen vastaava laite uutena $199).

Kaikki toimivat Win95/98/NT -ympäristöissä. Laser-tulostin, tasokanneri ja ISDN-adapteri toimivat myös MACcien kanssa.

--

Kaikkien tarvikkeiden lähetyskulut USA:n ja Kanadan alueella ovat suhteellisen pienet (UPS). Myydään yhdessä tai erikseen. Tarjoukset ovat myös tervetulleita http://viestit.etusivu.net/old/smile.gif

Onpas vanha ketju! Edellinen viesti melkein seitsemän vuoden takaa! Heh, edellisessä viestissä yritin myydä HP:n LaserJettiä. Kukaan ei ostanut, ja sama laseri on edelleen käytössä :D.

No, joka tapauksessa, myytävänä onpi originaali Microsoft Streets & Trips 2006. Hinta: $15.00 + lähetys. Laitan aamulla, noin 12h kuluttua tästä viestistä, eBayhyn jos täällä ei ole ottajia.

http://pix.etusivu.net/new/streets_trips_2006.jpg

marric
25 April 2006, 03:07
Myytkö tavaroita ebayssa useinkin? Saako kysyä millä nimpparilla?
Olen miettinyt kannattaisikohan aloittaa oma ebay store, eläisköhän sillä jos tarpeeksi ahkerasti myy... :rolleyes:

You never know until you try! :cool:

Lokari
25 April 2006, 03:22
Just pari päivää sitten luin jostakin, että ebay on menossa alamäkeä sekä myyjien että ostajien mielestä.

Ville, varaan tuon tarjoamasi Streets & Strips jutun, ja lähetän sulle kohta emailin siitä, minne sen voi lähettää ja miten suoritan maksun, kunhan kerrot summan.

Marric, eBay tunnus on sukunimeni, eli "walveranta". En kauhean usein myy siellä tavaraa, mutta aina välillä. Nyt edellisestä myyntikerrasta on mennyt varmaankin vuoden päivät. Valmistelen juuri noin 20 artikkelin läjää, pääasiassa tietokoneromua, josta pitäisi päästä eroon. Suurimman osan voisi heittää roskiin - kauheasti niistä ei saa - mutta mielummin lähetän jollekulle, jolla tavaroille on käyttöä.

Itse en juuri tavaraa eBaysta osta. Useimmiten siellä tavarasta saa maksaa enemmän kuin mitä se maksaa uutena esim. Pricewatchista (http://www.pricewatch.com) tai PriceGrabberista (http://www.pricegrabber.com) löydettynä.

Lokari: selvä pyy! Eli karttasofta on myyty!

Tero
25 April 2006, 12:13
Ville, olen myynyt kasan CDitä kauan sitten. Viimeksi kun kokeilin eBaytä, sain kyllä ostaa, mutta myymiseen se vaati luottokortin lisäksi pankkitilin numeron ja oikeuden laskuttaa siltä. Voiko siellä mitenkään muuten toimia, joku deposit raha?

Marianne
25 April 2006, 12:18
marric, täällä meillä päin jengi myy ebaylla tosi paljon. Postissa on nykyään aina jonoa, kun tulevat isojen kärryjen kanssa lähettämään tavaraa. Mitä olen ymmärtänyt ainakin täkäläiset suurimmalta osalta "erikoistuvat" mitä myyvät. Eräs ystäväni myy vanhoja lastenkirjoja joita ostaa garagesalesta ja hyvin käy kaupaksi.
Isäntä ostaa ja myy ebayssa kohtalaisesti (antiikkia ja autonosia), mutta kyllä sekin käy työstä jos aikoo enemmänkin tehdä kauppoja. Ehdottomasti kannattaa hankkia paypal!

Mielestäni ebaysta ei kannata ostaa uutta tavaraa, mutta sieltä löytää hyvin paljon muuta ja yleensä kohtuu hintaan.

Ville, olen myynyt kasan CDitä kauan sitten. Viimeksi kun kokeilin eBaytä, sain kyllä ostaa, mutta myymiseen se vaati luottokortin lisäksi pankkitilin numeron ja oikeuden laskuttaa siltä. Voiko siellä mitenkään muuten toimia, joku deposit raha?Pankkitiliä en muista... minulla on siellä (muistaakseni) vain luottokortin numero. Tosin minulla on ollut eBay-tili varmaan viisi, kuusi vuotta, joten ehkä se ei vaatinut pankkitiliä silloin. Pakottavatko nyt tosiaan antamaan pankkitilin laskutustiedot - luottokortti ei riitä?!

Tero
25 April 2006, 16:44
Multa vaativat. Ihmiset kai avaavat erityisiä eBay tilejä joissa ei ole paljon rahaa...

Ahaa :lamppu syttyy:... tarkoittanet PayPal-tiliä, et eBay-tiliä! Sellaisen avaamiseen tarvitaan pankitilinumero, ja sen antaminen on varsin turvallista.

Tero
25 April 2006, 17:52
Eikun juuri eBaytä
ostaa sai yhdellä tilillä, luotto

Zzeus11
25 April 2006, 18:21
Olemme myyneet kymmenien tuhansien dollarien edesta tavaraa eBaylla, en ollenkaan tarkoita etta tiedan, ymmarran kuinka se tapahtuu, taalla on varmaan paljon fiksumpia ihmisia jotka tietaa paremmin kuin mina.
Minun kasitys ja kokemus on seuraava:...eBay omistaa pay palin siten kaikki financial transactions menee sen (pay-palin) kautta nykyisin.
Muistelen etta alussa eBaylla oli 'oma' maksu systeemi..jos oli niin se oli vuosikausia sitten eika enaa ole olemassa tietaakseni.

Kun avaa pay-pal tilin yes sinne tarvitaan pankki tiedot ns tavallisesta pankki tilista koska ..kun maksaa jotain ja jos on omalla pay pal tililla rahaa, ensin kaytetaan sielta , kun se loppuu sitten omalta tavallisen pankin tililta (a la debit card) ja jos on valinnut antaa oman credit card infon sinne pay-pal/eBaylle 'fileen' sen jalkeen voi kayttaa sita, tai ylla mainittujen sijasta.

Muusta en tieda..paitsi olemme kayttaneet sita vuosikausia ilman mitaan ongelmia, samoin kun ostan tavaraa ja palveluja netista koko ajan luotto kortilla niin siinakaan ei nayta olevan mitaan ongelmaa.
Tama on minun kokemus asiasta.

marric
25 April 2006, 20:12
Vai aivan kymmenien tuhansien edestä! Wow, kuulostaa lupaavalta Zzeus11... Mieheni avasi paypal tilin viitisen vuotta sitten ebayn kautta, minä innostuin ebaystä puolitoista vuotta sitten kun oli paljon hankittavaa hurrikaanimenetysten tilalle. Ebay säästi tosi paljon aikaa ja vaivaa, ja rahaakin kun hoksasin "sniping" jujut ym. Ostaminen käy mielestäni tosi kätevästi, ja on upeaa kun löytää sattumalta jonkin harvinaisuuden, esim. pohjoismaisia tai vaikka lapsuudesta muistuttavia tuotteita.

Ainoa asia joka jarruttaa minua tuossa myymisessä on seikka jonka Marianne mainitsi, kärrykaupalla lähetettäviä juttuja, pakkaamisineen kaikkineen. Entä sitten jos pitää käyttää erilaisia palveluja lähettämiseen, niitäkin on niin monenlaisia! :nut: Ja liikeverot, saako myydä ilman sales taxia?

Olen punninnut joko ebay bisneksen aloittamista tai sitten paluuta yötöihin turvakotiin. Tänään soittivat että on paikka avoinna.

Taidan mennä takaisin "tuttuun totuttuun." :cool:

Zzeus11
25 April 2006, 20:37
Me keraamme paikallisen osavaltion sales tax..jos myymme sen tanne, ei muuta, kun myy out of state niin emme keraa.
Pay pal ei tee mitaan verojen suhteeen, itsesta kiinni.

Niinhan ne vaittaa etta 40 tuhatta ihmista tekee elantonsa ainoastaan myymalla eBayn kautta tavaraa.
En tieda kuinka totta se on, sen voin vaan sanoa etta se ei ole helppoa.

Jos kauppa kay voi avata esim UPS (United Parcel Service) tilin with/pick up samalla voi painaa (print) kaikki shipping labels kotona, voi myos postin, ne hakee valmiit paketiti/tavarat koti ovelta.

Ailuli
25 April 2006, 21:29
Olen taalla meillapain nahnyt sellaisia kauppoja, jonne voi vieda sen myytavan tavaran - se kauppa huolehtii myymisesta ja lahetyksesta, ja itse saa rahat miinus niitten komissio.

Tero
25 April 2006, 21:36
Jos ei tavara liiku, miten kauan ne pitää sitä roinaa, Aila?

Ailuli
25 April 2006, 21:39
Tero,

En tieda ollenkaan. En ole koskaan kaynyt noissa kaupoissa, olen vaan nahnyt niita ohi ajaessani. Kai niilla on joku contract jossa ajat maaritellaan.

Aila

cosmichd
25 April 2006, 21:52
Olen taalla meillapain nahnyt sellaisia kauppoja, jonne voi vieda sen myytavan tavaran - se kauppa huolehtii myymisesta ja lahetyksesta, ja itse saa rahat miinus niitten komissio.

Haa hyvä idea, tuommoiset puuttuvat vielä Suomesta: itsepalvelukirpputori, jossa on tavaran lähetyspalvelu. Ilmeisesti tuo tarjoaa myös jonkinlaisen tavaran esittelyn netissä, muutenhan siinä voisi samalla ottaa sen tavaran mukaansa kun käy katsomassa sitä. Tietysti isot mööpelit pitää ehkä kuljetuttaa.

Myllypuron urheiluhallin kellarikerroksessa toimii työttömien kirpputori, jossa on kuljetuspalvelu. Olen sinne vienyt tarpeetonta roinaa monta autokuormallista. Ei se vain tunnu vähenevän.:rolleyes:

Zzeus11
25 April 2006, 22:10
Consignment store .... tassa (http://www.twocottages.com/) hyva esimerkki menestyvasta sellaisesta kaupasta. Ihan naapurissa.

Monet myy samalla tavalla tavaraa eBaylla..siis ottavat sinun tavaran myytavaksi etukateen sovitulla prossalla ..tai sina sanot mita haluat ja he myyvat milla voivat, pitavat voiton itse.