PDA

View Full Version : Sensuuriko?

Pyry Vainio
29 April 1999, 07:05
Olen nyt yrittänyt kolmesti lähettää kommenttia, mutta se ei tunnu ilmestyvän. Lienenkö joutunut epä-amerikkalaisten mielipiteiden takia sensuroiduksi keskustelupalstalta?

Anni
29 April 1999, 08:13
Minulle kävi muutama päivä sitten samoin kuin Sinulle, kun Ville oli vahingossa lukinnut aiheen.

En ole tällä palstalla sentään nähnyt "pääsyvaatimuksena" amerikkalaisuuden suosimista. Harvassa olisivatkin keskustelijat, jos niin olisi.

Sakke
29 April 1999, 08:21
Ne tulivat ja veivät mukanaan! Totuus on tuolla jossain.

Tero
29 April 1999, 14:49
Pieni vihje: Kun laaditte pitkan tekstin, sen voi ensin kopioida(highlight, copy)omalle leikepoydalle.Silloin jos se ei ota "kiinni", voit sen tallentaa muualle "paste" menetelmalla. Voit yrittaa listata sen uuden aiheen nimella tai sitten pidat sita tallessa kunnes seuraavan kerran palaat tanne, ei tartte kahta kertaa naputtaa.
Tai voit painaa print ennenkuin "lahetat" niin jaa ainakin sinulle kopio.

Pyry Vainio
30 April 1999, 15:04
Ongelma ei ollut siinä, etteikö viesti olisi lähtenyt. Se näytti tapahtuvan normaalisti. Se vain ilmeisesti ei tullut perille. They are coming to take you away, Ha, Ha.

ATK-pääkäyttäjämme arveli, että syynä voisi olla talomme anonyymi palvelin, joka saattaa salata lähettäjätiedon, jolloin osa palvelimista muualla ei käsittele vistiä. En ole alan väkeä, joten en tiedä.

Tuomo
30 April 1999, 20:18
Anni ja muut: Eikös se ole tervettä amerikkalaisuutta epäillä salaliittoa...
http://viestit.etusivu.net/old/wink.gif

Pyry Vainio
19 May 1999, 23:39
Jokin tässä tieltoliikenteessä pätkii. Nyt olen 20 minuutin kuluessa joutunut ottamaan yhteyden jo seitsemän kertaa ja aina on katkoksen syyksi raportoitu, "Vastaanottaja katkaisi yhteyden".

Lisäksi ensimmäisellä yrittämällä saa aina parin päivän takaisen tilanteen ja vasta refresh-käsky päivittää tekstit. Tämä ei ainakaan riipu minun koneestani, koska sama toistuu työpaikan koneella ja parilla muulla, joilla olen kokeillut.

Olen tosin huomannut, että tietoliikenne Atlantaan pätkii muutenkin. Olen useita kertoja yrittänyt saada sähköpostiviestiä kulkemaan, mutta tuloksetta. Pari kertaa vastaanottaja on saanut tiedon lähetetystä sanomasta, mutta ei itse sanomaa. Liikenne tännepäin tuntuu näillä kerroilla toimineen, koska tieto matkalle jääneistä sanomista on tullut minulle.

Esim. Singaporeen ja Koreaan liikenne tuntuu sujuvan moitteettomasti. Olisiko kellään hyviä neuvoja?

Tero
20 May 1999, 00:10
Joo, se refresh juttu on mullakin sattunut, ei joka paiva.
"Backspace" nappula on vaarallinen, ei vie kirjainta vaan koko ruudun.

[This message has been edited by Tero (edited 19-05-99).]

Anni
20 May 1999, 05:36
Tänään on ollut onneton yhteyspäivä minullekin. Olen kyllä saanut yhteyden, mutta niin hitaan, ettei minun kärsivällisyyteni ole riittänyt odottamiseen. Ja kun vihdoin saan hyvän yhteyden, se katkeaa... Arrrgggh!

Täältä päin on kyllä Suomen Helsinkiin ja takaisin kulkenut posti moitteetta mm. tänään. Ettei vain olisi henkien taistelua!? http://viestit.etusivu.net/old/wink.gif

Tämä alkaa olla myös sitä aikaa, kun lyhytaaltoradiota ei voi juuri kuunnella: osa Pohjois-Amerikkaa (olen kokeillut Illinoisissa ja Georgiassa) on sellaisessa asemassa, etteivät radioaaltojen liikkeet ole parhaimmillaan kuuntelun kannalta. Syksy ja talvi ovat siinä suhteessa parasta näillä seuduilla. Miten muualla?

Ensi vuonna pitäisi olla enemmän auringonpilkkuja, joten sekin saattaa vaikutta tietoliikenteeseen. Voivatko ne vaikuttaa eri tavalla eri puolilla maailmaa?