PDA

View Full Version : kielikysymyksiä

keksi
10 August 2005, 20:34
Voisiko joku italian kielen taitoinen olla ystävällinen ja kertoa, mitä on "la mammola" :) Minun italiani on jokseenkin heikoissa kantimissa eikä taskusanakirjanikaan osannut vastata :confused: "La mammolan" maku pitäisi pullon etiketin mukaan olla metsämarjojen ohella vahvasti esillä juuri nauttimassamme Chianti Ruffinossa mutta valitettavasti eivät makuhermommekaan valaisseet asiaa :rolleyes:

tiajohanna
11 August 2005, 19:27
Roman artichokes are a special variety called "mammola" (http://www.italiaplease.com/eng/megazine/sugar/2002/04/artichokes/)

keksi
11 August 2005, 19:38
Kiitos Tia! :D Kyllähän minäkin etsin, vaan en löytänyt :confused: Tai oikeammin sain ihan liikaa vastauksia, enkä sitten osannut rajata älykkäästi lisää, jotta niistä olisi saanut jotain tolkkua :cry:
Täytyypä sitten seuraavalla Chianti-kerralla etsiskellä sitä artisokan aromia - en olisi ikinä arvannut :eek: :rollin:

thsi73
13 August 2005, 10:54
Joo, tuota artisokkaa laitetaan vaikka mihin. Itse olen tottunut jo sen makuun, vaikka alkuun tuntuikin omituiselta ja on kuitenkin italiassa suuri herkku :)

keksi
13 August 2005, 15:11
Minäkin olen tottunut tykkäämään artisokasta, nykyään se on jopa suurta herkkuani (se suuri bretagnelainen) mutten olisi villeimmissä kuvitelmissanikaan osannut arvata sen makua viinistä etsiä :p