PDA

View Full Version : Vasureittin feministipuolue!

Puppe
21 February 2005, 19:09
Kirjoittakaapa Googleen hauksi "feministparti", niin Google sanoo "Did you mean: kommunistparti". Heh heh, sinäpä sen sanoit kuomaseni, sinäpä sen sanoit :rollin:

tiajohanna
21 February 2005, 22:41
:D
Saa nähdä tuleeko siitä totta, mutta huhun mukaan Gudrun Schyman on perustamassa puoluetta ja aikoo julkistaa sen Kansainvälisenä naisten päivänä 8/3. Itse kieltää koko homman. Minun käsittääkseni hänen kasaamansa joukko ei ole pelkkiä vasureita vaan ihan "kaikenkarvaisia" feministejä.

Birger Schlaug, vihreitten taannoinen "äänitorvi" :p ei ole enää pariin vuoteen ollut puolueen jäsen. Ihan salaa vaivihkaa on jättänyt jäsenmaksun maksamatta, siis medialta salaa, ja ne kekkasivat sen vasta nyt. Ovat kuulemma kasvaneet eri suuntiin, Schlaug ja vihreät.

Puppe
08 March 2005, 09:05
Siellä sitä tasa-arvokouhkausta nyt olisi
https://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,613950,00.html

"Vi i Sverige brukar slå oss för bröstet och framhålla att: Här är vi jämställda! Men vad betyder det? Betyder det att vi är färdiga? Nej, långt där ifrån."

" -Vi vill ha samma rättigheter och möta samma respekt som den manliga delen av människosläktet. Behövs det lagar - ja, då kräver vi det!"

"Inte ens när vi blir sjuka behandlas vi som kvinnor. Stressymtom, hjärtbesvär och andra medicinska sjukdomar behandlas efter en manlig norm."

Tohon viimeiseen kohtaan: mä oon aina luullut, että se on toisinpäin. Terveydenhuollon ammattilaiset on "kaikki" naisia, ja miehille ei ole tarjolla oikeanlaista apua esim. stressiin, vaan se on normitettu naisten mukaan. Niinpä miehet masentuvat, alkoholisoituvat, tekevät itsemurhia yms.

tiajohanna
08 March 2005, 09:38
"Inte ens när vi blir sjuka behandlas vi som kvinnor. Stressymtom, hjärtbesvär och andra medicinska sjukdomar behandlas efter en manlig norm."

Tohon viimeiseen kohtaan: mä oon aina luullut, että se on toisinpäin. Terveydenhuollon ammattilaiset on "kaikki" naisia, ja miehille ei ole tarjolla oikeanlaista apua esim. stressiin, vaan se on normitettu naisten mukaan. Niinpä miehet masentuvat, alkoholisoituvat, tekevät itsemurhia yms.
Se on varmaan ihan yleismaailmallinen ilmiö että monet naiset hoitavat miehiä paremmin kuin itseään. Ja sillä tarkoitan parisuhteessa myös eikä vain sairaan-/terveydenhoitoa. Usein asettavat itsensä viimeiseksi tärkeysjärjestyksessä miehen ja lasten jälkeen (ja siksi sairastuvat). En tiedä onko tuosta feministiliikkeestä siihen apua. :cool:

Tuossa ylläolevassa ei tosin tarkoitettu sitä vaan meillä jo pitkään puhuttua "miesnormia" eli siis että esim. naispuolisen sydäninfarktipotilaan oireet ovat paljon huonommin lääkäreiden tiedossa koska niitä on vähemmän tutkittu ja että naispotilas yleensä saa odottaa paljon kauemmin poliklinikalla hoitoon pääsemistä. Osasyynä saattaa tietysti olla se että naiset eivät ole yhtä tottuneita "vaatimaan", mene ja tiedä.

Muuten, Puppe, tämä linkki oli Feministas-juttua, eli siis demareitten (Marita Ulvskog kyltti kädessä) vastaveto Gudrun Schymanin naisten puolueelle.

Puppe
08 March 2005, 11:05
Ai niin, jostain kuulinkin että demarit ovat huolissaan äänestäjien karkaamisesta Schymanin luo. "Virta vie vasemalle" jne...