PDA

View Full Version : italian suomalaiset hukassa

thsi73
07 December 2004, 13:54
aivan, minustakin tuntuu, että italian suomalaisia ei tunnu pahemmin olevan näilla palstoilla. itse en asu edes missään turisti seudulla, etta en edes täällä heihin törmää :( . pikku kylä Cremonan seudulla.
joulukuun alussa meni 5 vuotta puhki italiassa asumista ja oiskohan toi 5 vuotta sellanen kriittinen piste, kun oon alkanut potemaan koti-ikävää, vai onko se tämä joulun aika...
mutta.....tänään paistaa aurinko :) uskomatonta, aamulla oli vielä sika harmaata ja nyt arska tunkee pilvien takaa. Toivottavasti myös siellä Espanjassa!

Marianne
07 December 2004, 16:04
Thsi73, onhan Italia suomalaisia pullollaan, mutta tosiaankin, mistähän johtuu ettei yhteydenpito ole kovin vilkasta? Ne suomi italia netti sivutkin ovat yleensä tosi vaisuja.

Missä päin Cremona taas onkaan ei nyt yhtään tule mieleen?
Minun hyvä ystäväni asuu Rooman seuduilla. Hänen kanssa e-mailailemme paljon.

Mutta mielellämme kuulemme juttuja italiasta, joten kirjoittele ihmeessä. Lapsista ainakin kertyy juttuja :)

Th.. miten pitkään olet asustanut Italiassa?

Marianne, Cremona on Milanosta kaakkoon joku 60km, eli Pohjois-Italiaa.

thsi73
07 December 2004, 17:13
oon asunut nyt hiukan yli 5 vuotta taalla. tosiaan pohjois italiassa. sellanen 1,5 h kestää autolla milanoon. eika sinnekään tuu kyllä pahemmin lähettyä. melkeimpä vain lentokentälle! minulla on nyt seurana pikku 3 vuotias ja kovin ois haluja pikkumiehellä internetin ääreen eli taidetaanpas mennä kattelemaan joulupukkia! hauskat päivänjatkot kaikille

Sipriina
07 December 2004, 17:15
Th... oletko kokeillut expatrium.fi sivuja? Olen käynyt siellä joskus lukaisemassa heidän juttujaan ja siellä on paljon porukkaa Euroopasta.

Olet ollut vielä aika vähän aikaa pois Suomesta joten ei ole ihme jos koti-ikävä yllättää. Varsinkin näin joulun aikoihin. Jahka pääset 20 vuoden paremmalle puolen niin alkaa huomattavasti helpottamaan.... :D

Piipahda täällä usein ja tule vaikka chattiinkin joskus rupattelemaan. Kyllä se hieman koti-ikävääkin lievittää. :)

thsi73
07 December 2004, 17:37
sipriina oli kiva tavata. koti-ikava on hetkellista. kun kayn suomessa niin ootan kovin pääseväni omaan kotiin, eli italiaan. kai sydän viela taistelee kahden maan välillä. aah, helpottaa jutella!!!! :nut: muuten vois käydä huonosti pohjoisen tytölle! ei vais, Ciao kaikille

Eija
07 December 2004, 17:55
oon asunut nyt hiukan yli 5 vuotta taalla. tosiaan pohjois italiassa. sellanen 1,5 h kestää autolla milanoon. eika sinnekään tuu kyllä pahemmin lähettyä. melkeimpä vain lentokentälle! minulla on nyt seurana pikku 3 vuotias ja kovin ois haluja pikkumiehellä internetin ääreen eli taidetaanpas mennä kattelemaan joulupukkia! hauskat päivänjatkot kaikille

Tervetuloa, thsi! :)

Olisipa kivaa kuulla, mitä 3-vuotiaasi ajatteli Italian joulupukista? Oliko hän pelottava? Kysyykö italialainenkin pukki lapsilta ovatko he olleet kilttejä vai tuhmia? Millaiseen asuun on italialainen pukki pukeutunut?

Th... oletko kokeillut expatrium.fi sivuja? Olen käynyt siellä joskus lukaisemassa heidän juttujaan ja siellä on paljon porukkaa Euroopasta.Jep, niin on, ja Kauko-Idästä myös (mistä Etusivulla vierailee porukkaa varsin harvoin). Expatriumin sivut on kuitenkin kauhean tiukkapipoiset; kaikki tehdään rahan vuoksi - jos siellä mainitsee sanallakaan muista ulkosuomalaispalveluista kuten Etusivusta, Ulkosuomalainen.com'ista tms, viesti poistetaan salamannopeasti.

Muutenkin en ole saanut Expatriumin keskustelusta kovin "yhteisömäistä" kuvaa; kyse tuntuu olevan enemmän resurssista, mikä sinänsä on tietenkin tarkoitukseensa ok. Porukka vain ei tunnu tuntevan toisiaan samalla tavalla kuin vakiokäyttäjät esim. täällä Etusivulla.

Sipriina
07 December 2004, 18:36
.....Muutenkin en ole saanut Expatriumin keskustelusta kovin "yhteisömäistä" kuvaa; kyse tuntuu olevan enemmän resurssista, mikä sinänsä on tietenkin tarkoitukseensa ok. Porukka vain ei tunnu tuntevan toisiaan samalla tavalla kuin vakiokäyttäjät esim. täällä Etusivulla.
Aivan samaa mieltä Ville! :allright: Etusivu on kuin kotoinen virtuaalikuppila minne voi tulla tapaamaan ystäviään ja rupattelemaan mukavia. Joskus niskavillat pöllyy, ja santa lentää hiekkalaatikolla, mutta pohjimmiten taidamme kuitenkin kaikki olla kavereita... ja useat meistä pitävät muutenkin yhteyttä kuin pelkästään täällä. Toiveenani onkin että joku päivä lennän sinne USA:aan uusia ystäviäni tapaamaan... on jo hieman Jaanan kanssa suunniteltu.... ja sitten voitaskin laittaa kapikat kattoon vähän suuremmalla porukalla! :D Vesaakin halaisin.... jos tulisi... vaikka aika mänkyrä minulle onkin! :devil:

Th... oli tosi kiva tutustua ja toivottavasti pääsemme usein juttuun. Sorry kun en voinut jutella tällä kertaa pitempään. Piti mennä laittaan lihamureke uuniin ja potut kiehumaan... muuten tuo perhe kuolisi nälkään! :wry:

thsi73
07 December 2004, 19:53
Tervetuloa, thsi! :)

Olisipa kivaa kuulla, mitä 3-vuotiaasi ajatteli Italian joulupukista? Oliko hän pelottava? Kysyykö italialainenkin pukki lapsilta ovatko he olleet kilttejä vai tuhmia? Millaiseen asuun on italialainen pukki pukeutunut?

ei kun siis oltiin kattomassa netistä sitä ainoata oikeaa pukkia!!!!! Ei olla vielä nähty Italian versiota! Ois kyllä kiva nähdä jotta vois vertailla!

Eija
07 December 2004, 21:44
Niin tietenkin, Korvatunturin joulupukkihan (http://www.pukki.fi/) se vain on olemassa! :D :rolleyes:

http://www.pukki.fi/joulupukit.jpg

Herr Zyygeri sentään, nyt yhtäkkiä muistan, että olen unohtanut ripustaa aikoinani-kun-lapset-olivat-pieniä-tekemäni joulukalenterin seinään, ja on jo 7. joulukuuta!! :rolleyes:

thsi73
08 December 2004, 06:13
Wau Eija,siinäpä vasta pukkia kerrakseen. Meidän poitsu hyökkää välittömästi sylkkyyn kun tuun koneelle ja haluaa nähdä lunta ja joulupukin! nyt onneksi nukkuu vielä. Mitenkä te vietätte Joulua, tuotteko suomalaista juhlintaan vai ootteko maassa maan tavalla? Meillä on sellainen sekalainen joulu. Mutta joulupöytään kyllä jostain syystä tulee laitettua suomalaista. Mitkä tosin ei kyllä kaikille maistu :shock: . viime vuonna söin rosollia viikon kun kellekään ei kelvannut. Italiassa ei vielä 24. päivä juhlita niinkuin suomessa, mutta meilla kotona sekin suomalaisittain. Kinkkua en ala väsäämään!
Ei muuta kuin joulun odotuksia teille kaikille! Ciao

Erica_81
19 April 2005, 19:58
No yksi italian suomalainen ilmoittautuu tààllà! Pykàsin oikeen topiikkiakin lòytààseni muita, kts. http://viestit.etusivu.net/showthread.php?t=1904

Voisiko joku ystàvàllinen kertoa noiden mainitsemienne Italia-Suomi-nettisivujen osoitteen?