View Full Version : Englannin arkea
Sipriina
31 October 2004, 17:29
Ei olisi vielä pitänyt viedä puutarhakalusteita autotalliin. Tänään on ollut ihan mahottoman nätti ja lämmin päivä, ja istuin ulkona tunnin verran, kissan kanssa, päivää paistattamassa. Oikein kuuntelin kun nurmikko kutsui sitä leikkaamaan, mutta enhän minä sitä voi leikata kun kädet on tällä hetkellä tosi huonoina. Simasuun homma se olisi ollut! Ja missäs mies olikaan mutta jalkapalloa katsomassa naapurin miehen kanssa.... :rolleyes: Ja sieltä, voitteko uskoa, olivat rosmut menneet pubiin parille kaljalle!!! :shock: Oh lordi, lordi, lordi! Ei minulla mitään sitä vastaan ole mutta meitin piti mennä yhdessä iltapäiväkävelylle ja se siitä kävelystä sitten. :rolleyes: Ja ruohokin on pitkä kuin synninpäästö.....
Noh, naapurin setällä nyt housut tutisoo kun se kuulemma "pelkää" mitä mie murjasen jahka sen miehen näen...... :rollin: Jep, peljätkööt nyt ihan tosissaan ja nukkukoot yönsä huonosti ---- lykkään sille ruohonleikkurin kouraan ja sanon että ajapas tuosta or else!!! :devil:
Krissy
31 October 2004, 17:42
Ei olisi vielä pitänyt viedä puutarhakalusteita autotalliin. Tänään on ollut ihan mahottoman nätti ja lämmin päivä, ja istuin ulkona tunnin verran, kissan kanssa, päivää paistattamassa...
Noh, naapurin setällä nyt housut tutisoo kun se kuulemma "pelkää" mitä mie murjasen jahka sen miehen näen...... :rollin: Jep, peljätkööt nyt ihan tosissaan ja nukkukoot yönsä huonosti ---- lykkään sille ruohonleikkurin kouraan ja sanon että ajapas tuosta or else!!! :devil:
Jaa että nättiä...ei meillä vaan :confused: Muutenkin tylsää kun mies parantalee päätänsä eilisten Hallovweenpiippaloiden jäljiltä ja minä pesen uniformuja jotta pääsee taas aamulla töihin säädyllisen näköisenä. Piti mennä koko eilisellä porukalla lounaalle tänään, mutta arvaahan sen että kukaan ei toennut liikkelle sovittuun aikaan :D
Tunnut, Sipriina, pitävän teidän kulmakunnan kurissa ja herran nuhteessa. Se on hyvä se ;) Voi kun itsekin omais moisen taidon.
Sipriina
01 November 2004, 16:37
Jaa että nättiä...ei meillä vaan :confused:
Juu, se on tämä etelä-rannikko Brittien saarten parasta seutua ilmojen puolesta. Varsinkin kun olemme tässä missä Isle of Wight saari suojaa myös mukavasti. Tänään on taas kyllä niin tylsä ilma ettei tuolla kehtaisi pitää edes lampaita!
Toivottavasti miehesi on alkanut toipumaan päänsärystään..... :D
katrijo
05 November 2004, 03:12
Sipriina, en pysty lähettämään sulle hotmail.com viestejä, mulle tulee ilmoitus; että 'Vastaanottajan postilaatikko on täynnä......' :(
Onko sulla ongelmia vielä tietsikkasi kanssa??
Hyvää viikonloppua sinulle! Ja tietty kaikille muille Englannin maalla asuville ja muillekin tätä lukeville :) .
Sipriina, mulla on vielä gmail-kutsuja saatavilla; kerro jos haluat sellaisen niin lähetän (gmailiin mahtuu paljon enemmän maileja kuin Hotmailiin - se tarjoaa 1 gigan ilmaista tilaa).
Sipriina
05 November 2004, 11:07
Tietsikka on lähdössä tänään hoitoon sillä kipiä on. Monet toiminnoista eivät pelaa laisinkaan. :cry: Hot mail ei ole täynnä ollenkaan ja joskus se toimii ja joskus taas ei. :confused: Ville, otan yhteyttä tuosta gmail-jutusta myöhemmin jahka kone on korjattu.
Nille
07 November 2004, 20:27
Ja missäs mies olikaan mutta jalkapalloa katsomassa naapurin miehen kanssa.... :rolleyes: Ja sieltä, voitteko uskoa, olivat rosmut menneet pubiin parille kaljalle!!! :shock:
No höh. Olishan se ollut varsin omituista, jos he eivät olisi menneet kaljalle. Sanoisin jopa, että se olisi ollut luonnonvastaista. Semmoista toimintaa älköön millään tavoin rohkaistako.
No höh. Olishan se ollut varsin omituista, jos he eivät olisi menneet kaljalle. Sanoisin jopa, että se olisi ollut luonnonvastaista. Semmoista toimintaa älköön millään tavoin rohkaistako.:shrug: Minä olen sitten luonnonvastainen, kun en käy pubissa (tai muuten) kaljalla (pahanmakuista...).
Tosin en katso jalkapalloakaan (tai muita urheilujuttuja). Aikoinaan (Suomessa) tuli joskus katsottua F1-kisoja tai Garmisch-Partenkirchenin mäkiviikkoja, mutta siinä se sitten onkin urheilunkatsomiseni.
Nille
07 November 2004, 22:33
äläs sotke asioita, Ville. Kaljasta tykkäämisellä ei ole mitään tekemistä kaljalla käymisen kanssa. Kysymys on ilmiöstä, joka liittyy englantilaiseen elämäntapaan. Jos sattuu vielä tykkäämään kaljasta, niin aina parempi.
Tokko siellä Teksasissa tulisi kaljalla käytyäkään. Eri maa, eri kulttuuri.
Tero
09 November 2004, 20:31
Teksasissa juodaan JÄÄKYLMÄÄ kaljaa kesällä.
Jaana2
10 November 2004, 18:01
Teksasissa kuten myös täällä juodaan kaikkea jääkylmänä. Pyh, sanon vaan, turhaa jääpalojen tuhlausta. Juon mielelläni samat juomat, paitsi en tietty margaritaa ilman jäitä. Ihmettelevät, kun en laita esim.limsaan jäitä. No joskus, kesäkuumalla, mutta muuten en. Useasti juomat ovat jääpaloja niin täynnä, ettei itse juomaa ole paljon. Jääpalat kun sulavat, on juoma aivan vetistä. Mutta maassa maan tavalla....
Mitenkä pohjoisissa osavaltioissa, onko sama systeemi jääpalojen kanssa?
Krissy
10 November 2004, 19:35
:shrug: Minä olen sitten luonnonvastainen, kun en käy pubissa (tai muuten) kaljalla (pahanmakuista...).
Tosin en katso jalkapalloakaan (tai muita urheilujuttuja). Aikoinaan (Suomessa) tuli joskus katsottua F1-kisoja tai Garmisch-Partenkirchenin mäkiviikkoja, mutta siinä se sitten onkin urheilunkatsomiseni.
Ville, sinähän olet kertakaikkiaan ihannemies! Tuollaisen kun löytäisi... ;)
No, on se omakin ihan hyvä vaikka käykin kaljalla ja katsoo kaikki urheilut mitä töllöstä tulee. Katson minä itsekin rugbya. Mutta kaljalla käyntiä en tunnusta...
Sipriina
11 January 2005, 20:34
Täällä Englannissa on yksinäistä! :cry: Minne Krissy on häipynyt? Ja Nillelle minä en puhu vieläkään, kun se pahus otti pakaasinsa ja lähti Suomeen!!! Ettäs kehtasitkin! :thunder:
Nille
14 January 2005, 11:02
Muuttaisit sinäkin Suomeen vaan. Itsellä on jo paljon parempi olo kuin vielä muutama viikko sitten. Kaikki on kovin helppoa muutenkin. Ihmiselläkin on näköjään juuret niin kuin kasveilla.
Sipriina
14 January 2005, 22:09
Minäkö Suomeen? :shock: Pois se minusta! Olen ollut täällä niin kauan, Nille-kulta, että olen täysin paatunut suomalaisuudelle ja asettunut pysyvästi ja loppuiäkseni tänne Englantiin. Hyvänen aika, juon jo teenkin niinkuin englantilaiset... maito ensin ja sitten tee..... ;)
Ville, sinähän olet kertakaikkiaan ihannemies! Tuollaisen kun löytäisi... ;)Kah, minulta oli mennyt ohitse kun minua kutsuttiin oikein ihannemieheksi! :D Enpäs tiedä; kyllä vaimo löytää silti minusta ärsyttäviäkin piirteitä (for one, olen tietokonenörtti, joka helposti viettää liikaa (?) aikaa tietokoneen äärellä).
Tosiaan, missä on Krissy?
Tero
18 January 2005, 15:04
Minäkö Suomeen? :shock: Pois se minusta! Olen ollut täällä niin kauan, Nille-kulta, että olen täysin paatunut suomalaisuudelle ja asettunut pysyvästi ja loppuiäkseni tänne Englantiin. Hyvänen aika, juon jo teenkin niinkuin englantilaiset... maito ensin ja sitten tee..... ;)
Itse en niin mahdottomaksi ajattelisi SUomessa asumista. Voisi tomia esim. 5 vuotta. Jos esimerkiksi työnteko ja muut edut ei onnistu, voisin olla siellä 60-65 vuotiaaksi. Jenkkilässä voisi jatkaa sen jälkeen lämpimämmässä, ja Medicare hoitaa kai terveydenhoidon.
Englanti taas tuntuu liian ahtaalta paikalta, liikaa väkeä.
Eija
18 January 2005, 21:57
Englanti ei olisi hullumpikaan paikka missä asua, ainakin siellä Siprin suunnalla varmasti tulisi viihdyttyä! Olisi näet kivalta kuulostava naapuri heti lähtöön, kun sinne muuttaisi. ;) Pahus vaan, kun ajavat viheliäiset väärää puolta tietä! :D
Sipriina
23 January 2005, 11:03
:o Vasta nyt huomasin tämän. Eijaliini, olet aina tervetullut tänne meille päin, ja oikein asumaankin. Tämä etelä-rannikko on oikein nättiä seutua, ilman merta en osaisi varmaan enää ollakaan, New Forest on 40 minuutin ajomatkan päässä, lähellä paljon historiarikkaita kaupunkeja, luontoa... ja Isle of Wight saari köllöttää vieressä, mikä on ihan oma maailmansa sekin. Lontooseen ajat hyvänä päivänä puolessatoissa tunnissa ja sekä Gatwick ja Heathrow suunnilleen samoissa. Mitenkäs muuten tätä mainostaisi?.... :D Ainoa haittapuoli on ainainen väenpaljous.... mutta vasemmalla puolella ajaminenhan on hauskaa! :D Vaihteiden vaihtaminen vasemmalla kädellä onnistui aluksi mainiosti... melkein mentiin mehtään.... ja liikenneympyrät ne vasta mukavia on! ;)
Krissy
23 January 2005, 14:26
Onpas kiva kun joku minuakin kaipaa :) Kylla mina viela olemassa olen, en vain ole saanut nettiliittymaa uuteen asuntoon, eika toissa oikein tata nykya ehdi surffailla. Ensi kuun alussa pitaisi helpottaa, eli tulevat kuun vaihteessa asentamaan liittyman ja sitten taas surffaillaan 24/7 :rollin: Melkein teita on ikava ollut. Toivottavasti kaikilla oli mukava joulu ja vuodenvaihde. Oikein hyvaa alkanutta vuotta kaikille ja toivottavasti palailen pian!
Zzeus11
23 January 2005, 14:35
Come back soon..........we miss you so much!!!!! :cool:
Eija
23 January 2005, 15:05
:o mutta vasemmalla puolella ajaminenhan on hauskaa! :D Vaihteiden vaihtaminen vasemmalla kädellä onnistui aluksi mainiosti... melkein mentiin mehtään.... ja liikenneympyrät ne vasta mukavia on! ;)
Minusta on kivaa lukea minkälaista on kunkin etusivulaisen kotiseudulla. Siprillä kuulostaa olevan todella kaunis näköala merelle... jossakin Etusivulla on postaamani kuva Portsmouthin aalloista laivan perästä otettuna, en löytänyt...
Minua naurattaa tuo Siprin liikenneympyrän mainitseminen. Moni varmaan muistaa Chevy Chase elokuvan, European Vacation (mikä on suomenkielinen versio?), jossa Griswold perhe kesälomallaan ajaa Euroopan halki. Yhdessä kohden he aamutuimaan juuttuvat kiinni liikenneympyrään Lontoon keskustassa. Ensimmäisen kerran isä Griswoldin ajaessa ympyrää jokainen perheenjäsen on haltioissaan, ja huudahtaa: "There is Big Ben, and there is the Parliament House!" Illan pimetessä, edelleen ympyrää kiertäen kuuluu vaimeammasti takapenkiltä: "Big Ben, Parliament House..."
Kun olin Lontoossa marraskuussa koloraadolaisen opiskelijaryhmän mukana, jo Gatwickin kentältä lähdettäessä alkoi kuulua 'Big Ben, Parliament House' yhden nuoren miehen suusta. :D Hän jatkoi tätä vitseilyään, kunnes viimein seuraavana aamuna kävellessämme Tower Bridgen yli ja kohti Big Beniä, hän oli aivan haltioissaan tornin nähdessään. Poika huudahti silmät ympyröinä, ettei ollut osannut kuvitella elokuvasta kuinka 'big' Ben todella olikaan!
Krissy
31 January 2005, 21:51
Olisihan se pitanyt arvata että ei täällä armaassa englanninmaassa mikään tapahdu silloin kun on luvattu. Eli ei näkynyt ei kuulununt BT:n miestä ja ollaan edelleen ilman puhelinliittymää. :cry: Onneksi nurse in charge päätti että tänä yönä on minun vuoroni pitkästyä observation unitissa, pääsen ainakin pikaisesti käväisemään netissä.
Hain joku aika sitten ylempaa virkaa täältä A&E:ltä ja nyt odottelen kauhulla haastattelupaivan lahenemista. Onneksi haastattelijat on omia seniorihoitajia, ja molemmat vielä mukavia sellaisia, mutta haastattelu on aina haastattelu. Pitäkää peukkuja!
tiajohanna
31 January 2005, 22:47
Juu, sormet ja varpaat pystyssä, kunhan ilmottelet lähemmin koska se on, ettei tarvii alvariinsa istua kädet pystyssä. :rollin:
Zzeus11
01 February 2005, 00:36
Pidetaan!!!!!
Leena
01 February 2005, 03:40
Toivottavasti saat haluamasi viran. Olet varmaankin tehokas kiputäti. :)
Sipriina
01 February 2005, 13:24
Olisihan se pitanyt arvata että ei täällä armaassa englanninmaassa mikään tapahdu silloin kun on luvattu. Eli ei näkynyt ei kuulununt BT:n miestä ja ollaan edelleen ilman puhelinliittymää. :cry:
:D Tervetulemast' Englannin tehokkaaseen palveluyhteiskuntaan! Joskus se on vähän "hit and miss" mutta kauniisti he ainakin osaavat pyytää anteeksi. ;) Meillä ei ole BT, kun kyllästyimme juuri tuohon jahkaamiseen, vaan menimme ja vaihdoimme puotia.... Nyt on NTL kaapeli ja hyvin toimii.
Totta kai täällä pidetään peukkuja pystyssä! Kerrothan sitten kuinka kävi?
Krissy
01 February 2005, 16:52
No nysse toimii!!! :rollin: :rollin: :) Mutta ei o ketään chatissa :( No, yrittelen huomenna samoihin aikoihin. Ei taida Nick enää tätä emäntää paljon nähdä, istun vaan koneella seuraavan viikon, on lomaakin 6 päivää joten voi rauhassa surffata.
Zzeus11
01 February 2005, 16:56
kylla chatissa on juuri nyt joku.... :cool:
Sipriina
06 March 2005, 21:57
Täällä on tänään vietetty äitienpäivää. Liisukka teki englantilaisen "aamiaisen" äiteelleen. Tuommoisen aamiaisen teko kestää noin 10-15 minuuttia, riippuen mitä se sisältää. Minä siis odotin. Ja odotin. Vilkaisin aamunlehden... ja odotin. Keittiöstä kuului mukavaa mutinaa... "MUUU-UM!!! Nämä makkarat ovat elossa... ei ne pysy paikallaan!".... Ja minä odotin. "MUUU-UM!!! Nää on ihan etanan näköisiä!"... Ja minä odotin... Palohälytin soi... mietin että taisi tulla mustaa makkaraa... a real treat. :rollin: "MUUU-UM, ei nämä makkarat näytä ollenkaan samanlaisilta kuin sun grillaamasi!" Rauhoittelin yläkerrasta... okei sweetpea, ei haittaa, ne on grillattu rakkaudella. "Iiiiiik!.... Oh bother!... ##*** bacon's burning now..... MUUU-UM!!!" ... Palohälytin taas soi. Nyt alkoi simasuun pinna menemään..... :D "MUUU-UM..... Dad tulee tuohon sotkemaan ja hermostuttaa mua!" Komensin simasuuta että pois keittiöstä, hus! Katselin ikkunasta merelle, naputtelin sormiani yöpöydällä... ajatukset tuhansien mailien päässä jossakin.. ja odotin. :rolleyes: 40 minuuttia myöhemmin... "MUUU-UM... oletko valmis?" Kyllä honeybun... äiti on ollut valmis jo koko aamun.... Ja rakas 17-vuotias tyttäreni toi tarjottimella pekonia, makkaraa, paistettua kananmunaa, grillattua tomaattia ja herkkusieniä... omenamehun kanssa.. ja oli asetellut kaikki sydämen muotoon. Makkara oli mustaa ja palanutta... mutta rakkaudella grillattua... ja kananmuna muistutti harakan tervehdystä puutarha-aidallamme, mutta nautin täysin siemauksin joka murusta. Ja vielä enemmän tyttäreni ylpeästä hymystä mutta hyvin päättäväisestä tokaisusta: "I'm never, EVER, going to be a cook!!!!" Happy Mother's day! :)
marric
07 March 2005, 02:55
That is about the sweetest thing I "came across" this weekend. :laugh: Thanks for sharing it!
Tuopa oli ilahduttavaa luettavaa maanantaiaamulle! Koko päivän saan nyt kulkea hymy huulilla Siprin ansiosta. Todella loistavasti kerrottu äidin muistojen joukkoon, Sipri! :allright: Haluan kysäistä, oliko tämä Sipri-äidin vai kaikkien Englannin Äitien päivä? Meillä USAssa juhlitaan äitejä virallisesti toisena toukokuun sunnuntaina.
Krissy
07 March 2005, 17:00
Kyllä täällä oli Sunnuntaina ihan kaikkien äitien päivä, anopille ym kannettiin kukkaa ja lahjusta selkä vääränä. Tai anoppi itse asiassa tuli meille klo 9 aamulla just kun olin herännyt ja suunnittelin oikein pitkää kuumaa aamusuihkua :thunder: Mutta sai anteeksi, on oikein mukava ihminen (onneksi, kun on mun ensimmäinen kokeumukseni anopista).
tiajohanna
08 March 2005, 08:38
Minäkin kummastelin tuota Äitien päivää. Luulin että vaan ruotsalaiset viettävät muulloin kuin loput maailmasta - toisin sanoen niistä ketkä sitä viettävät. :rolleyes: Meillä sitä vietetään toukokuun viimeinen sunnuntai.
Leena
08 March 2005, 12:53
Aina sitä oppii, kun vanhaksi elää :D
Minäkin kuvittelin, että äitienpäivä on sama kaikkialla maailmassa.
Se tiedän, että isänpäivä on eri aikaan. Meillä se on jo kesäkuussa.
Sitten on vielä isovanhempien päivä, olisikohan syyskuussa, en nyt muista.
Äitienpäivästä tuli mieleen, kun Kuopus antoi minulle ensimmäisen koulussa tekemänsä äitienpäiväkortin. Siinä luki I LOVE YOU GRANDMA :confused:
Sain opettajalta selville, että hän oli kirjoittanut sanat Mother and Grandmother taululle ja Kuopus kopioi numero kakkosen, eli mummin. :)
Äitienpäivästä tuli mieleen, kun Kuopus antoi minulle ensimmäisen koulussa tekemänsä äitienpäiväkortin. Siinä luki I LOVE YOU GRANDMA :confused:
:)
:rollin: Leena, nyt oletkin sitten jo tuplamummu, ja lisää ihania 'pikkukoltiaisia' kohta puoliin tulossa!
Stella
09 March 2005, 06:38
Hysteerinen.. :rollin: :rollin:
Konstikkaita nää jenkkien ja brittien paistettavat aamiaiset. Poika ja sen kaverit ovat oppineet paistamaan munia ja pekonia partiossa, joten eivät sitten poikamiehenä joudu pelkän chinese take out ruuan varassa pärjäämään. ;)
Jaana2
10 March 2005, 15:49
Leena :rollin: :rollin: Tosiaankin hysteeristä :D
Sipriina
16 March 2005, 14:30
Heh, pakko jotain tänne kirjoittaa kun tuo k1 median nimi rupesi ärsyttämään! :devil:
Täällä oli tänä aamuna jopa kevät. Aurinko paistoi siniseltä taivaalta, linnut lauloivat ja lämmin tuuli hyväili kasvojani kun istuin ulkona hieman päivää paistattamassa. Oli mukava istua takaportailla teekupillisen kanssa, katsella merelle ja vain olla. Viikonloppuna ruohonleikkuri esille ja simasuu sen varteen.... :D.. ja minä toimin pomona... right a bit... left... more right again...ooops, you missed a bit.... ;) Kuinkahan kauan se sitä kuuntelisi? Veikkaan että alle viisi minuuttia ja minulla voisi olla tuppo ruohoa kurkusta alas! :rollin:
Aurinko paistoi siniseltä taivaalta, linnut lauloivat ja lämmin tuuli hyväili kasvojani kun istuin ulkona hieman päivää paistattamassa.
Vai, harmi, joko se Enkalannin kevät meni menojaan? :rollin: Taisi ottaa äkkilähdöt Siprin suunnittellessa kaikenlaista keväistä askaretta Simasuulleen... :wry: :laugh:
Sipriina
16 March 2005, 14:50
:rollin: Juu, se kevät tyssähti puolen päivän maissa! Taas on pilvistä ja sumua nousee mereltä... ja kylmäkin on. Niisk! Pitää keksiä simasuulle sisätöitä, kuten vintin siivousta.... :devil:
Jaana2
16 March 2005, 15:24
:rollin: :rollin: Good loo'ord, y'all are having fun over there :rollin:
Sipriina
06 June 2006, 15:02
Miehiä täytyy lähestyä viisaasti... olen tämän nyt ainakin oppinut tähän ikään mennessä. (Vai olenko... ?)Tänä aamupäivänä kahvia ja englantilaisia mansikoita (ja ovat muuten paljon parempia kuin espanjalaiset tuotetut möllikät!) nauttiessani tuolla patiolla kuulin kuinka roska-auto alkoi lähestyä.
Minullapa oli roskismiehille asiaa, a bone to pick, joten hyppäsinpä sun loungeriltani... ja juu, se sama jonka haen joka vuosi itse autotallista ja kompuroin aina samoihin tikkaisiin ja aina revin sukkahousuni :rolleyes: ... ja lähdin sotaan! Vaan enpä mennyt niinkuin amazoonit taikka spartalaiset vaan päätinpä pistää naiselliset avuni töihin! Mitä suloisimman hymyn saattelemana lähestyin roskismiestä ja hihkaisin "Oy, you!" Mies katsoi kuin olisin enkelinä taivaasta laskeutunut ja pysähtyi kesken hommiensa... :saint: Ihana roskien lemu välillämme aloin kauniisti keskustelemaan kuinka olin hieman "unhappy" kun joka kerta heidän tyhjentäessään roskalaatikot tielle jäi paljon roskalaatikoiden sisällöstä kun heillä oli aina niin kiire....
Diplomatiaa, diplomatiaa... kerrankin! Vaikka itse asiassa olisi mieli tehnyt ärjäistä jotta on se nyt kumma prkl kun ei saada roskia kunnolla siivottua, siitähän me council taxiakin maksetaan ja maksetaankin pirusti!!! Mies oli tietysti aivan myyty.... kun hieman silmiäni räpsyttelin ja säkenöivästi hymyilin... :devil: "Of course darling, of course, we'll keep that in mind. Yes sweetheart, you're exactly right... Cheerio now my love, cheerio." :rollin: Ja jos ei muutoksia tule niin seuraavalla kerralla sitten vain suoraan kimppuun eikä mitään naisellista diplomatiaa!!! :mad:
On se hyvä joskus näytellä avutonta ja heikkoa damsellia... :wry: .... sama tepsii muuten myös nahjus-aviomiehiinkin!
Tepsiikö tuo päinvastoinkin? Olisi tässä eräs isännöitsijä (naispuolinen) suostuteltavana. Tosin ongelma alkaa jo klaaraantumaan, ja eihän tässä ole asuttu kuin runsas kuukausi.. Hanasta ei tule lämmintä vettä nääs. Tänään hanke kuitenkin eteni, tosin osin vahingossa. Kuulemma boilerista on elementti "gone". 6 kuukauden sisällä pitäisi tulla korjatuksi, vitsaili talkkari.
tiajohanna
07 June 2006, 00:41
Ja jos ei muutoksia tule niin seuraavalla kerralla sitten vain suoraan kimppuun eikä mitään naisellista diplomatiaa!!! :mad:
http://pix.etusivu.net/new/catcrazy0pr.gif
Sipriina
07 June 2006, 20:02
Tepsiikö tuo päinvastoinkin? Olisi tässä eräs isännöitsijä (naispuolinen) suostuteltavana.
No mikä ettei! :D Hieman vain Aramista leukaan, 007-look ja ;) ... eiköhän siinä heikkenisi kenenkä tahansa tytön polvet. --- Tiedätkö muuten kuinka paljon teillä maksetaan council taxia? Täällä se on liki £100 kuukaudessa ja mitä sillä saa? Palvelut menevät alaspäin kuin lehmän häntä... vähän niinkuin NHS.:rolleyes: Näitkös siitä uutisia tänään? :cry:
Tia, mainio kuva.... ihan voisi olla oma potrettini!
No mikä ettei! :D Hieman vain Aramista leukaan, 007-look ja ;) ... eiköhän siinä heikkenisi kenenkä tahansa tytön polvet. ---
Ei sais heiketä kuitenkaan, vaan enemmänkin terästyä tekemään. Laiskaa väkeä nämä isännöitsijät. Tosin nyt asia toivottavasti tulee korjatuksi.
Tiedätkö muuten kuinka paljon teillä maksetaan council taxia? Täällä se on liki £100 kuukaudessa ja mitä sillä saa? Palvelut menevät alaspäin kuin lehmän häntä... vähän niinkuin NHS.:rolleyes: Näitkös siitä uutisia tänään? :cry:
Jotain mainintaa huomasin. Council tax täällä näkyy olevan vajaa £800 vuodessa, mutta saan siitä alennusta, koska asun issekseni.
Sipriina
08 June 2006, 08:27
Yhdyn täysin mielipiteeseesi, Nille. Isännöitsijät täällä tarvitsevat usein potkun peppuun ennenkuin mitään alkaa tapahtumaan. Simasuun ja minun ensimmäinen asunto oli juuri vuokrasellainen ja olihan se aika murju, eikä keittiöstä saanut ikkunaa auki. Asunnon ollessa top floor flat ja kesän ennätyskuuma, sinne paistui sekä Sipriina että Sipriinan paistetut kananmunat! :rolleyes: Uutta ikkunaa emme saaneet koko kesänä ja niinpä minä tein sapuskat useimmiten pelkässä alushameessa. Olihan tuokin oikea "health hazard...... "
Ihana päivä tulossa! Lämpöä luvattu noin 24-25 ja aurinko paistaa siniseltä taivaalta. Jipiiii!
Yläkerrassa on taas kerran jotkut bileet, ja musiikki raikaa. Ei pelkästään tämä talo tärise, vaan koko kortteli, kun pitävät vielä ikkunoitakin auki. :rolleyes:
Yläkerrassa on taas kerran jotkut bileet, ja musiikki raikaa. Ei pelkästään tämä talo tärise, vaan koko kortteli, kun pitävät vielä ikkunoitakin auki. :rolleyes:Ehkä ne on amerikkalaisia... juhlivat heinäkuun neljättä :).
Ehkä ne on amerikkalaisia... juhlivat heinäkuun neljättä :).
Ei ne vissiin ole, mutta voihan ne sitäkin juhlia silti.
Nyt on musiikki hetkeksi tauonnut, ja juhlat edenneet kännisen räyhäämisen vaiheeseen.
Sipriina
09 July 2006, 19:17
Meillä on maalattu. Ja vaikka meillä oli tuttu maalari tekemässä suurimman osan työtä niin täytyihän minunkin siihen näppini pistää. :devil: Roller goes upppp... and roller comes downnn... viuuhh... ja vauhh... rytmi ja liike, ranteestahan se kaikki on kiinni! Ja a-vot, kyllä syntyikin hyvää jälkeä vaikka itse sen sanonkin! :D Rakastan maalaamista, maalin hajua ja sitä että hyvää jälkeä tulee heti eikä viidestoista päivä. Ei mitään kuhnuilua vaan suit sait valmista! Kyllä nyt kelpaa taas seiniä katsella ja vaikka kattoon syljeskellä! ;)
Itse maalaan mieluummin hitaasti ja huolellisesti. Eipähän sitten tartte maalata moneen kertaan.
Sipriina
10 July 2006, 17:42
Väitätkös sinä Nille että meidän seinät ovat nyt kuin puuceen Reginasta reväisty? :wry: Samperin mies! :rollin: Minä vaan olen semmoinen ihminen että jos töihin ruvetaan niin töitä sitten tehdään eikä nysveröidä. Ei huolimattomasti, mutta kun asiaa on mielessään miettinyt, harkinnut ja hyväksi todennut niin sitten vaan hihat kyynärpäihin ja menoksi. Ett' silleen!
Koskas muuten sovitaan treffit Lontoon Merimieskirkolle? Minä ostan kahvit ja sinä wienerit... vai oliko se toistapäin?
Koskas muuten sovitaan treffit Lontoon Merimieskirkolle? Minä ostan kahvit ja sinä wienerit... vai oliko se toistapäin?
Taitaa se kirkko olla vielä remontissa.. Ei ole tullut käytyä Lontoossa kertaakaan sitten viime tuleman. Aikas hitaasti tässä on asettautunut taloksi, joten ei ole malttanut lähteä. Plymouthissa tuli kyllä käytyä kertaalleen.
Naapurini sitten ovat kummaa porukkaa. Ostin hiljattain pyörän ja ajattelin että porttikongissa se hyvin säilyy, kun ei ole talossa pyörävajaakaan ja tyhmältä tuntuu viedä se kokolattiamatolle asuntoon. Niin eikös jo ensimmäisen yön jäljiltä ollut pyörä joutunut ilkivallan kohteeksi. :mad: Tosin vain kumi oli tyhjennetty ja venttiilin tulppa varastettu, mutta kiusa se on pienikin kiusa. Talossa ei asu yhtään kasvuikäistä, joten jollain naapurilla lienee tullut "moment of madness", kuten Tsidanella ikään. Lapsellista touhua, sano. :rolleyes:
Sipriina
25 November 2006, 19:38
Sai olla sitten viimeinen kerta kun matkustan tässä maassa mihinkään junalla! :fiery: Kävimme tyttären kanssa Portsmouthissa jouluostoksilla aamupäivällä. Autolla ei kannata Portsmouthiin viikonloppuisin mennä näin joulua alustavana aikana... sinne ei pääse, eikä sieltä pois... ja autoon täytyy ottaa sekä eväät että manikyyrisetti jotta aika kuluu ruuhkissa.
Päätimme siis olla fiksuja ja mennä junalla. Heh heh, älynväläys sekin. Siellä seisoimme kotikylämme asemalla kuin pakastetut silakat ja odotimme junaa mikä ei koskaan tullut koska veturinkuski oli "kadonnut." :confused: Jouduimme sitten ottamaan junan mikä meni vain puoleen väliin sinne minne minne me halusimme mennä ja vaihdoimme junaa. Jeps, jeps... tämä juna oli taas myöhässä melkein puoli tuntia koska kiskoilla oli ollut niitä märkiä puidenlehtiä. :rolleyes: Alle viidentoista minuutin junamatka venyi melkein tunniksi. :grr: Mikä siinä oikein on että tämän maan junaliikenne on aivan... sanonko mistä.... ja kumminkin niin pahuksen kallista? Nille, vastaa sinä... olet fiksu ja rauhallinen! Mie kun olisin kyllä mielihyvin tintannut konduktööriä nenään ja haistattanut koko Railroad Networkin turkinpippuriin!
Jaana2
27 November 2006, 13:51
Tässä alkaa pikkuhiljaa selviämään, miksi ne engelsmannit istuvat pubeissa iltapäivät. Koska se liikenne siellä on niin kamalan stressaava. Ja vielä väärän suuntainen autoilijoille. Vähemmästäkin täytyy käydä pari hermoa rauhottavaa lageria ottamassa. Siis sinne pubiin sinäkin Sipriina totille, että kestät jouluostoksilla riekkumisen. Tai jos et totista tai lagerista välistä, ota sitä spotted dick herkkuasi.... Eiköhän ala sujumaan.
Yritä välttää väkivaltaisuutta, se ei koskaan ole vastaus...:D
Tero
27 November 2006, 19:17
Sipri, eiks tää ole sitä "ykistyistämistä" junille?
Sipriina
28 November 2006, 11:55
Eläpäs sinä Jaana pane minun spotted dickiäni halvalla! :wry: Paljon "custardia" päälle ja on kuule niin hyvää että vie kielen mennessään. Maistuisi varmaan sullekin! :D
Tero, joissakin paikoissa tuo yksityistäminen on sujunut oikein hyvin. Muistaakseni esimerkiksi Lontoosta Cardifiin ajava junayhtiö on tehnyt niin paljon hyviä uudistuksia, ja junat kanssa kulkevat silloin kun pitäisi, että monet ihmiset jättävät autonsa kotiin ja matkustavat junalla. Jopa niin paljon että samainen yhtiö (sorry, en nyt muista tähän hätään sen nimeä) on joutunut investoimaan miljoonia lisää palveluunsa kun ovat niin suosittuja että juniakaan ei ole nyt tarpeeksi.
--- Täällä on ollut ihanan aurinkoisia päiviä joten nyt ylös, ulos ja pienelle happihyppelylle tuonne mäen päälle. Jos vaikka bongaisi mörrimöykkyjä puskien alla! Ja sitten tuleekin anoppilan väki pikavisiitille.... :scared:
Nille
28 November 2006, 23:56
Mikä siinä oikein on että tämän maan junaliikenne on aivan... sanonko mistä.... ja kumminkin niin pahuksen kallista? Nille, vastaa sinä... olet fiksu ja rauhallinen! Mie kun olisin kyllä mielihyvin tintannut konduktööriä nenään ja haistattanut koko Railroad Networkin turkinpippuriin!
geene ahnung. Olen kuudesosa-saksilainen, ja Saksissa junaliikenne toimii kuin unelma. Englannissakin ihan hyvin kyllä, mutta melko kallista on.
Kävin sitten Lontoossa joulubasaarilla. Saunaan ei päässyt, joten olisi kannattanut mennä ensi viikonloppuna. Muuten mukavaa. Ostin Reissumiestä, muikkuja ja suklaata (joita saa vielä ensi viikollakin). Moikkasin tuttuja (jotka ovat siellä ensi viikollakin). Sauna on kuulemma hyvä, mutta vähän ahdas. Remontin jälkeen sähköt pettää kuulemma kuten ennenkin.
Spotted dick on hyvää. :)
Sipriina
23 April 2007, 12:36
Armaani simasuu liikuttuu kerran vuodessa miehisiin kyyneliin. Onko tama meidan haavuosipaivanamme milloin lupasimme rakastaa, hellia, karsia ja mutista yhdessa paiviemme loppuun saakka? Tai se ikimuistoinen aamu milloin kauan odotettu tyttaremme syntyi elokuun helteeseen, huusi tullessaan "I'm hee-ree!" ja muutti koko elaman... Vai lieneeko kysymyksessa minun syntymapaivani milloin han haluaa hemmotella rakasta vaimoaan kiitollisena siita etta olen hanen elamaansa tullut ja sen jalkeen onkin kaikki ollut kuin tanssia pehmeansinisella sametilla. Kenties han muistelee kihlajaispaivaamme Tapaninpaivan aamuna, kukonlaulun aikaan, jolloin han romanttisesti istui viereeni sangyn paalle, piti pienen puheen tulevalle morsiolleen joka oli juuri herannyt janojussiyopuvussaan, hiukset pystyssa ja hampaat pesematta, ja sitten lykkasi timanttisormuksen sormeeni sen enempia seremonioita?
Vastaus kaikkiin ylempiin... EI. Tarkeampiakin asioita on mista liikuttua. Kuten Lontoon maratooni. Mies istuu television aaressa alusta loppuun... kannustaa kaikkia "c'mon boy, C'MON!" "Keep going girl, KEEP GOING!" Kyynelehtii kun vanhat mummelit ja papat tallustavat sisukkaasti eteenpain, hermoilee kun joku kaatuu vasahtaneena, tuntee juoksijan tuskaa irve naamallaan ja taysin murtuu kun taustalla nakyy Buckingham Palace ja juoksijat ryomivat viimeisilla voimillaan maaliin. Isanmaallisuuden tunteet vyoryvat hanen ylleen, Rule Britannia ja God save The Queen! Ja maratoonin jalkeen pyyhkaisee otsaansa, silmiansa ja toteaa "Yeah, that was brilliant." JOKA IKINEN VUOSI!!! :fiery: Saisi vaikka talo romahtaa, kaasuvuoto pamauttaa koko lahion, kuu pudota taivaalta... sama tuo armaalleni... kunhan maratooni jatkuu. Eli turha puhua hanelle silloin mitaan, kysya mielipidetta tai vaantaa korvasta! Ei se kuule, tunne tai nae mitaan. Mies on totaalisessa hurmiossa, toipuu vasta kisan loputtua ja sitten kysaisee... "What's for dinner?" :rolleyes: Ja viela kehtaa hymyilla!
Tammoista se on, tama engelsmannin vierella elaminen. Osanottoja ja pahoitteluja otetaan mielihyvin vastaan, joko julkisesti tai privalla.
Osanottoni.
Kyllä minä voisin jotenkin edes yrittää ymmärtää jonkun muun urheilulajin. Kuten jalkapallon maailmacupin. Tour de Francen. Kuviokellunnan euroopanmestaruuskisat. Mikä ihme tuossa Lontoon maratonissa oikein on? Onko se juuri nuo nääntymäisillään olevat pahnanpohjimmaiset raahautumassa maaliin viime voimillaan? F... Buckinghamin palatsi häämöttämässä atleettien taustalla?
Sano sille miehellesi että menee itse juoksemaan jos se on muka niin hienoa!
Nille
23 April 2007, 13:10
Heh, olin aikeissa mennä paikan päälle, mutta rahat ovat vähissä, joten jätin väliin. Eipä siinä paljon näkemistä kai ole. Eri sitten, jos itse hölkkää, mutta Lontoon maratonille on vaikea päästä. Pitää kerätä rahaa johonkin hyväntekeväisyyteen tai osallistua arvontaan, jossa mahdollisuudet eivät ole kovin hyvät. Meillä on töissä pari henkilöä, jotka keräsivät rahaa jotain sydänsäätiötä varten, jotta pääsivät juoksemaan.
Jaana2
23 April 2007, 13:49
Tammoista se on, tama engelsmannin vierella elaminen. Osanottoja ja pahoitteluja otetaan mielihyvin vastaan, joko julkisesti tai privalla.
Juu, onneksi maratooni on vain kerran vuodessa!!!! Kohta alkaa taas joku jalkapallokausi, ja sitä jatkuukin sitten monta kuukautta. Monta tuntia päivässä. Kesän vietämme ilman urheilua. Muistaakseni. Ellei ole golfia.
Krissy
23 April 2007, 13:57
Otan todella osaa Sipri. :) Tuoreessa muistissa on tuo eläminen penkkiurheiluhullun rinnalla. Aina tosiaan oli jotain mitä piti tuijottaa.... football, rugby, cricket, darts, wrestling (urheilua :confused: ). :mad: Pistän kyllä kädet kyynärpäitä myöten ristiin ja kiitän ketä kiitänkin siitä että tämä nykyinen ei perusta koko telkkarista pätkän vertaa.
Sipriina
23 April 2007, 15:18
Osanottoni.
Kyllä minä voisin jotenkin edes yrittää ymmärtää jonkun muun urheilulajin. Kuten jalkapallon maailmacupin. Tour de Francen. Kuviokellunnan euroopanmestaruuskisat. Mikä ihme tuossa Lontoon maratonissa oikein on? Onko se juuri nuo nääntymäisillään olevat pahnanpohjimmaiset raahautumassa maaliin viime voimillaan? F... Buckinghamin palatsi häämöttämässä atleettien taustalla?
Sano sille miehellesi että menee itse juoksemaan jos se on muka niin hienoa!
No, kyseessähän on se "human spirit", kuinka se jaksaa against all odds. Luulen että tämä on se mikä pistää miehen katsomaan sen joka vuosi ja se, että hän haluaa hurrata niitä ei-atleetteja jotka ponnistelevat loppuun saakka (tai sitten ei) pelkällä sisulla. Jonkinlaista henkistä voittamista.
Nille, kyllä minä haluaisin kerran mennä katsomaan. Ilmapiiri on kuulemma mahtava ja mielelläni minäkin hihkuisin ja rohkaisisin kilpailijoita jaksamaan. Paikan päällä. Mutta ei siitä kyllä jokavuotista piknikkiä tulisi! :rolleyes:
Jaana, krikettikausi on alkamassa. :ohno:
Ja Krissy, se sinun insinöörisi on nyt niin rakastunut että eihän se mitään muuta nyt ehdikään katselemaan paitsi sua! ;)
Sipriina
19 October 2007, 17:04
Jipii! :yahoo: Tuonne (http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=488483&in_page_id=1770) sitten vain sekaan huomenaamulla ja hyväntahdon pata mukaan. Ei ole tarkoituskaan hermostua, ehei, ei pureskella kynsiä, ei mulkoilla eikä rapsutella munia. Aiomme käyttäytyä niinkuin sivistyneiden avioparien kuuluukin tehdä. Keskustelemme ajankohtaisista asioista ja olemme samaa mieltä - emme riitele, kiroa emmekä nimittele, - suunnittelemme tulevaa ja kyselemme kohteliaasti kuulumisia. Ei tarvitse luullakaan että hermostuisin kun armaani kehoittaa ohittamaan varovaisemmin niin etteivät sivupeilit pöllähdä, taikka muistuttaa että peruutuspeilikin on olemassa. Ai, eikö se ollutkaan vaan pelkkää huulipunaa varten? :whoa: Olen kumminkin "cool as a cucumber" ja kiitän muistuttamisesta, hymyillen niin että hampaat vain natisevat ja pintakiilto rapisee.
Olemme tietysti myös niin rauhallisia ettemme edes korvaa lopsauta kun joku moottoritietonttu kiilaa röyhkeästi eteemme ja jää siihen sitten nössöttämään kun ei muuallekaan ruuhkassa pääse. Nyökyttelemme yhteissoinnussa päitämme, kyllä sopu tilaa antaa, kullanmuru. Ei yhtään "bol..locks", ei edes ajatuksissa. :saint:
Ajamme onnellisina 40 mailia per tunti ja vietämme laatuaikaa yhdessä. Ja kappas, on sattunut ihan oikein onnettomuuskin! Pysähdytäänpä tähän niinkuin kaikki muutkin! Tuo lisämakua asioihin. Onko verta, pudonneita päitä ojanpenkalla... tai edes suolia asfaltilla? Kyllä tässä veikkonen aika kuluu, taputtelen mieheni reittä, pelataan vaikka "I spy with my little eye." Mieheni hymyilee... rakkaani... sinä.... Eikä ollenkaan pyörittele silmiään tai huokaile miten ihmeessä päätyikin harakan kanssa naimisiin.
Perillä suoristamme vaatteemme, huulipunat siitä peruutuspeilistä, ja tietysti myös solmiot. Mies vinkkaa silmää, mie lähetän lentosuukon ja käsi kädessä kävelemme ravintolaan juhlimaan missä perhe ja ystävät odottavat jo.... 25 vuotta avioliittoa on tullut täyteen. :)...... :shock:
Tero
19 October 2007, 20:02
25 vuotta
semmoista voi sattua
osanottoni Simasuulle:paranoid:
Sipriina
19 October 2007, 21:36
No comment! Viikonloppuisin en riitele. :wry:
Tero
20 October 2007, 01:22
No, pitäkää hauskaa. Onks teillä molemmilla muuten huulipunat?Kuin Mick Jaggerillä...
Jaana2
22 October 2007, 15:03
... 25 vuotta avioliittoa on tullut täyteen. :)...... :shock:
Onnea vaan! Siis hopea haapaiva jo? :whaat: ja :party:
Tassa muutama idea haapaivalle
Put together a CD with songs from the era of the marriage date.:)
Assemble a memory photo album with pictures highlighting 25 years together. Include the wedding, children, grandchildren, friends, trips taken together, homes lived in, etc. A nice addition is to include stories from children and friends.
Create a poem, write it in silver ink, and display it in a silver colored frame.
Make a wish tree. You can use a big branch that you paint silver and decorate with silver ribbons, ornaments etc. Fill the branches with pictures of major events in your life, people who love and cherish you as well as tickets for a trip, travelers checks, gift certificates for different events and restaurants you could use on a trip, etc.
Tero
03 December 2007, 14:47
Tässä kartassa Sipriinalle ja Nillelle pajukkoja ja ryteikköjä, joista löytyy pikkulintuja ja sorsia ja sellaista
http://www.rspb.org.uk/reserves/area/index.asp
eteläisessä Englannissa aika paljon
oma kiikari mukaan
vessa saattaa löytyä
Sipriina
05 December 2007, 16:48
Jahas... Portsmouthkin on nykyään siis Isle of Wight saarella. :D Langstone Harbour on tuttu paikka.
Tero
07 December 2007, 01:27
Kun suurentaa karttaa, saarella on
Brading Marshes
Brading Marshes is a new reserve, the RSPB's first on the Isle of Wight. It was acquired in stages between 2001 and 2006, and now covers most of the valley of the lower River Yar running from the village of Brading down to the sea at Bembridge Harbour.
mantereella on L Harbour sekä
Pilsey Island
This small reserve comprises a wide range of coastal habitats; intertidal sandflats and mudflats, fore dunes and yellow dunes, bare and vegetated shingle and saltmarsh. As well as large numbers of roosting birds, an impressive variety of unusual plants, spiders and..
nsects exist on the reserve, thriving in the undisturbed habitats. There is no access to the reserve itself, but it can easily be viewed from surrounding rights of way.
Pikkasen itään
Adur Estuary
Located close to the town of Shoreham-by-Sea, West Sussex, this reserve offers excellent opportunities to watch wildfowl and wading birds as they feed and roost at high tide. You can easily enjoy the birds' activity by watching from nearby footpaths and parks.
http://www.rspb.org.uk/reserves/guide/a/adurestuary/index.asp
komeeta asua meren rannalla
http://www.rspb.org.uk/Images/oystercatcher_tcm9-39986.gif
Kimppu
03 January 2008, 18:27
Broke Britain: millions face struggle to stay afloat as financial crisis (http://news.independent.co.uk/uk/this_britain/article3300968.ece) hits home
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.