View Full Version : Glöm inte att jag var här först
tiajohanna
18 October 2004, 23:17
Risken är väl rätt stor att jag får sitta här och muttra alldeles ensam om det här 'samtalet' ska föras på svenska, men men... gör väl ett försök i alla fall. Hör redan hur det ekar tomt här. :D OK, en tiedä millä kielellä tätä keskustelua on tarkoitus käydä, mutta kävimpähän pistämässä puumerkkini tänne. :)
Eija
19 October 2004, 00:15
Skriivahan vaan på svenska, Tia snäll. Mitä on kiltti ruottiksi? :rollin: Det är gud praktik för mig och anderes. Jag har svenska allt geglömmt. Onks' tuo saksan sekoitusta? :rolleyes:
tiajohanna
19 October 2004, 00:26
Vad kul, Eija! Jag borde ha förstått att du skulle göra mig sällskap! Blanda på bara, det gör inget... jag har läst en del tyska också så det är inga problem. 'Kiltti' = 'snäll' precis som du skrev och 'Kiltti Tia' heter 'snälla Tia'. Det här kan ju bli riktigt roligt! Jag märker klart att jag har mera flyt när jag skriver på svenska, lustigt egentligen, trodde inte att det var så stor skillnad. Kom igen nu, Eija och alla andra, berätta ngt roligt! Har ni några roliga historier? Ser framemot att läsa dem imorgon eller dagen därpå! Nu är det dags att gå och lägga sig! Natti, natti!
Nille
20 October 2004, 11:14
OK, en tiedä millä kielellä tätä keskustelua on tarkoitus käydä, mutta kävimpähän pistämässä puumerkkini tänne. :)
Det är kiva om du skriver på den andra inhemska.. Vaan eihän elämää Englannissakaan aiota längvitsiksi kuvata. Men för all del.
tiajohanna
20 October 2004, 13:27
Ja, än så länge är inte intresset översvallande :rolleyes: men det kanske tar sig...
hoppas den obotliga optimisten Tia :rollin:
Puppe
20 October 2004, 21:02
Det är ju jättekiva att chatta här :nut:
tiajohanna
20 October 2004, 22:12
Det verkar ju finnas många dolda talanger här på "Framsidan"! :rollin:
Jaana2
26 October 2004, 23:53
Jag ska bara posta en vitsi på finska..Anteeksi Tia, mutta oli pakko.Hih...
Miksi ruotsalaisten poliisien autossa lukee Roxette?
- Koska englantilaisilla lukee Police
Jag tycker att det var mycket roligt. ;)
tiajohanna
27 October 2004, 11:35
:D :rollin: :D
Mitäs anteeksi pyytelet, tuohan oli hauska! Vai sitä suomeako? Minä voin kirjottaa suomee ja savvoo ja hiljoo ja kovvoo...
vai miten se nyt meni... ;)
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.