PDA

View Full Version : Viestitaulut

Tero
13 April 2004, 00:12
Eka viestitauluni ei ollut Villen, vain tää
http://boards.straightdope.com/sdmb/index.php?

nyt se on mennyt maksulliseksi.

Missä muualla keskustelet?

Olen ollut Njetissä kun siellä oli vieä vilkasta, parissa muussa suomalaisessa. Parissa englanninkielisessä.

Mitä odotat tauluilta?

Suomenkielisille itselläni ei ole niin suuria odotuksia, pääasia että saa suomeksi keskustella. En vai n ole monia löytänyt näin siirtolaisille.

Yahoossa oli yksi kerho, mutta olivat liikaa pullakhvikeskusteluja. Jos siellä jotain muuta sanoo, ei mitenkään noteerata, hypitään yli.

Keskustelen Irlannissa olevalla taululla suomeksi, mutta meitä ei ole siellä kuin joku 10-20 satunnaista.

Työaikana keskustelen mieluiten suomeksi, kun jos siiitä tulee jotain sanomista, niin ei ne jaksa kaikkea käännättää ja antaa vain nuhteet. Virallisesti en saa töistä postata, liability, you know, heidän kone ja yhteys.

Wow.. Straight Dope mennyt maksulliseksi! :/ :I ...

Minä en keskustele muualla kuin satunnaisesti. Etusivu on riittänyt ihan hyvin :). Olen memperi monilla tauluilla (kuten vaikka täällä (http://www.vbulletin.com/forum/) tai täällä (http://www.were-here.com/forum/)), mutta käyn niillä lähinnä silloin kun joku projekti vaatii, en säännöllisesti.

Tero
13 April 2004, 00:51
Mutta eikö se ole vapauttavaa laittaa Webmasterin mantteli tuolille hetkeksi? ;)

Tero
13 April 2004, 14:57
Tässä viimeisimmässä kinassamme on taas jotain PA**AN makua. Olen aivan tyytyv'inen inttämään melkein mistä asiasta loputtomasti. Mutta nää syytökset ja väittelyt siitä mistä saa postata, mistä ei, pistää karvat pystyyn!

PA**ASTA puheenollen, tein eilen pinaattilettuja. Saatuani ne valmiiksi söin muutamia puolukkahillon kera, ja päätin tehdä harvinaisen jutun ja juoda hieman maitoa niiden kanssa. Kaadoin lasillisen Horizon Organic -maitoa, otin kulauksen ja... yäk! Maito maistui PA**ALLE!! Eikä mitenkään kuvainnollisesti vaan oikeasti; maidosta selvästi saattoi erottaa samanlaisen maun kuin miltä navetta haisee! :eek: :shock:

Avasin toisen, avaamattoman tölkin samaa maitoa ja se maistui tavalliselta maidolta, ilman navetan makua. En tunnu saaneen ruokamyrkytystä siitä, joten maku oli ilmeisesti "lisätty" ennen pastorointia.

Sipriina
13 April 2004, 18:25
Tässä viimeisimmässä kinassamme on taas jotain PA**AN makua. Olen aivan tyytyv'inen inttämään melkein mistä asiasta loputtomasti. Mutta nää syytökset ja väittelyt siitä mistä saa postata, mistä ei, pistää karvat pystyyn!
Voi jumbo!!!! :mad: Kyllä on taas tämä compuutteri niin hidas, niin hidas että tässä odotellessa olisin ehtinyt jo kutomaan vaikka sukkaparin Pelastusarmeijalle! Taitaa olla linjoilla ruuhkaa pitkän viikonlopun jälkeen.

No niin.... Kuules nyt kullannuppu-Tero, ilman sinua ja sinun postiasi ei Etusivu olisi enää sama.... eli anna postin tulla vaan! En usko että olen ainoa joka lukee antamiasi linkkejä, luen niitä mielelläni vaikken niihin usein kommentoikaan. Olen oppinut uutta ja joskus näytän jopa simasuullekin jotain postaamaasi linkkiä jotta mitä mieltä hän on, ja saamme mielenkiintoisen keskustelun siitä aikaseksi. Joillekin nyt vain tulee kriittisyys helpommin kuin myönteisen palautteen antaminen, mikä on sääli. Älä pahoita mieltäsi sillä ei se ole sen väärttiä. Minä voisin vaikka perustaa Tero-fanclubin ja tiedän että siihen olisi paljon liittyjiä, vai mitä Jaana ja Leena? :D Se voisikin sitten taas tuoda jo pilkkeen silmääsi!.... ;)

Tero
13 April 2004, 18:45
Juu, kiitos kiitos. Tämä eksperimentti kuitenkin jatkuu tän viikon. Ei mulla kyllä töissä ole tekemistä tällä hetkellä, ajoivat meidät pihalle kahdeksi tunniksi aamulla ja kokeet menivät pilalle. Oli liuottimia kaatunut ja haisi kauheesti sen 2 tuntia.

Tero
14 April 2004, 01:03
PA**ASTA puheenollen, tein eilen pinaattilettuja. Saatuani ne valmiiksi söin muutamia puolukkahillon kera, ja päätin tehdä harvinaisen jutun ja juoda hieman maitoa niiden kanssa. Kaadoin lasillisen Horizon Organic -maitoa, otin kulauksen ja... yäk! Maito maistui PA**ALLE!! Eikä mitenkään kuvainnollisesti vaan oikeasti; maidosta selvästi saattoi erottaa samanlaisen maun kuin miltä navetta haisee! :eek: :shock:

Avasin toisen, avaamattoman tölkin samaa maitoa ja se maistui tavalliselta maidolta, ilman navetan makua. En tunnu saaneen ruokamyrkytystä siitä, joten maku oli ilmeisesti "lisätty" ennen pastorointia.

Mikä tekee tästä maidosta orgaanisen?

Pilaantuneen maidon haju haisee kuin pitkään ämpärissä ollut keittiöroska. Jos pyyhkii maitoa tiskirätillä ja ei huuhdo, jo samana iltana se rätti haisee aika kamalalta.

En tiedä mikä maidossa haisee. tässä jotai asiasta
http://www.madsci.org/posts/archives/apr2000/954722965.Gb.r.html
http://edwardtheplant.bloghorn.com/26
http://www.peterrivard.com/letters/0513mi.html

orgaaninen maito:
»This milk was produced without the use of hormones, antibiotics, or pesticides»Tuo valittamani haju/maku ei ollut hapantuneen maidon, vaan nimenomaan selkeästi "navetan haju" (ja varmaan myös maku, jos navettaa maistaisi :)).

Jos "orgaaninen" maito maistuu tuolta, haluan maitoni mielummin hormoonien, antibioottien ja hyönteismyrkkyjen (viitannee karjan rehuun) kera!

Tero
14 April 2004, 01:18
Ei orgaanisessa pitäisi olla mitään outoa, jos lehmille syöttää ruohoa. Jos nille syöttää silputtua maissia ja ei anna lääkkeitä, niiden ruuansulatus menee sekaisin.

Luulisin että orgaaniset lehmät lypsetään samalla tavalla kuin muut. Veikkaan että vika on pelkästään meijerissä. Meijereissä kaikki putket on pestävä kerran vuorokaudessa liuoksilla jotka ovat heikkoa lipeätä. Niissä alkaa bakteerit muuten kasvaa. Nekin pesut voidaan käsittää "kemikaaleiksi."

-elämä on kemikaaleja

elämä on kemikaalejaBut only to a point! :)

Tero
15 April 2004, 14:04
Olen tätä taulujuttua miettinyt nyt kolme päivää. Ei sitä tartte pitää mitenkään pikkumaisena tai lapsellisena että olen Yleisestä pois.

Olen ehkä loukannut Etusivun uskovaisempaa ryhmää silloin tällöin. Mutta Vesakin on noi kinat kestänyt ihan hyvin, ja olemme edelleen jopa jonkunlaisia kavereita. Vesaa vaan ei saa monesta asiasta keskustelemaan.

Olen nyt asettanut itselleni jonkinlaisia rajoja, joita en nyt minitse, koska olisi silloin vaikeampi pysyä pilkuilleen säännöissä.

Paluuni Yleiseen tapahtuu kuitenkin sen merkeissä, että joudun syömään aikaisemmat sanani. Joudun ne kaksi mekkaloitsijaa LAITTAMAAN ignore listalle, sillä vain nämä kaksi ovat tuottaneet itselleni tämän luokan mieliharmia.

Kaikki muut ovat okei, Vesa ja Mr. Z ja Etusivun ihanat naiset. ;)

katrijo
15 April 2004, 14:55
Minä en ole niitä aktiivisia keskustelijoita, mutta luen kirjoituksia ja itsekseni naureskelen, puhisen tai kommentoin, myös ääneen kirjoituksia. Olette kaikki minulle, voisinko sanoa, naapureita. Onpa iso kerrostalo! :p
Naapurien kanssa menee välillä asiat ristiin. Se on aina ikävää! Mutta henkilökoht.vaikka en ketään teistä tunne, on ollut tympeää lukea 'Loan heittoa'. Mitä tapahtui, mistä meni herne nenään? En ole ymmärtänyt Teron mollaamista? :confused:
Älä nyt minnekkään katoa, Tero! :glasses:
En myös oleta, että Lokari, jonka oletan olevan väsynyt, ajan kuluessa virkistyessään ja uusiin ympyröihin kotiuduttuaan, häipyy katkeroituneena takavasemmalle. huh..olipa pitka lause! Tuntuu hänellä olevan osalle paikka myös naapurissa.
En tiedä, kuka oli Suomessa kun Vierikko, Heiskanen, Sveholmn ym.kumppanit tekivät ohjelmaa nimeltä 'Tabu'.... eräässä jaksossa totesivat hyvin, että 'Kaikkia meitä tarvitaan'

Tero
15 April 2004, 15:16
Juu, tarpeellisuus elämässä tärkeätä, viestitaulut enemmän kuin viihdettä. Siihen tarpeettomaan olemiseen turhassa duunissa? ;)

katrijo
15 April 2004, 15:20
:nut: äh...eikö olekin tylsää olla ns.yksin täällä foorumissa. :D :devil:

Tero
15 April 2004, 15:24
Eipä tuo pahemmin vaivaa. Joku kuitenkin lukee laskurin mukaan. ;)

katrijo
15 April 2004, 15:37
---touchè............... ;)

Tero
15 April 2004, 15:49
Olen täällä ollut 1999 asti
http://viestit.etusivu.net/showthread.php?t=216
Tuossa näyttää vain Tuomo vastanneen.

ei sitä nyt niin seuraa onko mihinkä jotain vastattu. Yleensä ne luen, jotkut jää.

Tuomokin on aika hyviä topiceja alkanut:
http://viestit.etusivu.net/search.php?searchid=511

Jotenkin meistä noin 5-10 on alkanut kaikki topicit. Monet ovat täällä vuosikausia aloitamatta omaa aihetta.

Tero
15 April 2004, 20:59
Ei se etta joku on viestittamatta haittaa yhtaan tai se etta hyvin harvoin joku viestittaa, on ihan ok.
Se vaan kun muutamia aania kuuluu jotka vaatii etta pitaa olla niin pahuksen PC (politically correct) , ei saa kirjoittaa tuohon topicciin tuolla kielella, tai tahan talla, ei saa keskustella tuosta asiasta tassa foorumissa vaan pitaa se siirtaa asianomaiseen 'correctiin' foorumiin, tai on liian sekavaa, pitaa ikaan kuin nyytittaa viestit pieniin persilja puncheihin ja sitoa niihin lappu jossa kyseinen titteli on selkea eika muuta joukoon kuulu...siis supermarket elementista pois boutiquemaiseen supererikoistuneeseen info/asia/vihannes markkinointiin missa persiljakin myydaan vaan omassa erikois liikeessa, sen sijaan etta sen voisi napata mukaan kun ostaa apelsiineja, omenoita ja kaalia vihannes osastolta.

Se on se mika vahan harmittaa, minakin kavelen silloin talloin pari sataa metria laheiseen coffee houseen, ostan Nerw York Timesin , kupin kahvia istun poydassa puolituntia joskus luen lehden, joskus kuuntelen jupinaa, joskus juttelen mukana, mutta koskaan en ole kuullut tai kaynyt keskustelua jossa olisi puhutu ainoastaan kahvipavuista, paahtamisesta, kahvi kupista./koosta tai lusikoista, yleensa siella puhutaan kaikesta muusta kuin kahvista.

Joo, hauskaa menoa. Zzeus taitaa olla sittenkin pikkasen anarkisti. Niin ja jossain mielessä me kaikki. Paitsi ne jotka lsilittävät ja laskostavat alusvaatteetkin laatikkoon. :rollin:

Sipriina
15 April 2004, 21:55
..... Paitsi ne jotka lsilittävät ja laskostavat alusvaatteetkin laatikkoon. :rollin:
Hei, olet tainnut tavata miun anopin????? ;)

Tero
16 April 2004, 14:18
No, oma anoppi ei ainakaan silitä mitään, pesee vaan.

Täällä on hienosti tultu toimeen Yleistä osastolla tän viikon jonka olen ollut siellä vain 2 kertaa, viimeinen oli vahingossa.

Ylititte 90 000 rajan ilman apuani ja saitte yhden pikkukinan aikiseksi. On siellä ollut tuntikaupalla tyhjää tilaa, joten ei siellä ainakaan liikaa viestejä ole luettava. Viestitaulut eivät elä hiljaisena mököttämällä, joten siinä on suomalaisista tavoista tingittävä. Ei tässä istuta nyt saunan lauteilla ja mökillä rentotutumassa vaan netissä.

Palaan huomenna yleiseen. En meinaa millään tapaa viestien määrää rajoittaa. En tiedä mitä Tuomo ja Lokari meinasivat ja hakivat tuolla. Mutta jos se kerran muitakin vaivaa, voin tehdä pieniä muutoksia. Lainauksia ja linkkejä rajoitan omin konstein. Mutta jos joku tosiaan kysyy neuvoa tai mielipidettä, silloin en linkkejä rajoita mitenkään, vaan postaan mitä itse löysin. En aina mene googlella, ja löydän kyllä aika hyvin netin tiedot suomeksi.

Ja sitten ne Tuomon säännöt:
"Muista laittaa linkit erikseen niille tarkoitettuun topiciin."

En ymmärrä. Miksei linkkejä laiteta samaan ketjuun missä niistä keskutellaankin?

Nille
16 April 2004, 15:02
Siellä on nyt semmoinen meditointivaihe, Yleistä-puolella nääs. Paastoksikin sitä voisi sanoa, vaikka pääsiäinen on jo ohi. Paastossahan yleensä pidättäydytään jostain. Ei se aina liity syömiseen.

Tero
16 April 2004, 16:31
En varmaankaan saisi 7 lintuviestä kokoon päivässä
http://www.birdforum.net/member.php?u=431

mutta ei sielläkään tartte pysyä ihan asiassa

Tero
16 April 2004, 20:41
TUOMON SÄÄNNÖT. EN OLE KOSKAAN ALLEKIRJOITTANUT TUOTA. NYT KOMMENTTEJA LISÄTTY ISOIN KIRJAIMIN JA HYMIÖIN.

Vielä lyhyesti Etusivun siisteyssääntöjä à la Tuomo.

* Muista kirjoittaa ytimekkäästi ja ymmärrettävästi. Pitkätkin viestit ovat hyviä, jos niissä pysytään asiassa. Jaarittelut pois, koska aikamme on rajallista!
TÄMÄ KOKO TAULU ON AJANKULUA, USEIN VIIHDETTÄ!

:laugh: *Muista laittaa linkit erikseen niille tarkoitettuun topiciin.
MIKSI? TÄMÄ ON KESKUSTELUA

:laugh:* Muista käyttää aina pääsääntöisesti yhtä kieltä. Englanninkielisille viesteille on oma In English -osio. Vältä kielien sotkemista. Tähän liittyen haluaisin nostaa eritysesti esille Washingtonissa asuvan Eijan, joka omasta mielestään kehnoista suomen kielen taidoistaan huolimatta rohkeasti käyttää äidinkieltään.
TUOMO UNOHTAA ETTÄ TAULU ON ETUPÄÄSSÄ SIIRTOLAISTEN KÄYTTÄMÄ

* Muista, että linkkejä on myös kommentoitava, koska muuten ne eivät kiinnosta ketään. Kommentointi on syytä tapahtua suomen kielellä eikä linkin alkuperäiskielellä.
LINKIN POSTAUS JOSKUS RIITTÄÄ KESKUSTELUN ALOITUKSEEN.

:laugh: (taulu lyhentää ne jo)* Muista lyhentää ylipitkät linkit.

:laugh:* Muista laittaa kaikki suomen kieliset lainaukset "Lainauksia"-topiciin. Joissain erityistapauksissa lainaukset sopivat hyvin myös aihetta käsittelevään topiciin.

* Pyri pitämään keskustelu omassa topicissaan. Tusina samaa aihetta käsittelevää topicia vain sekoittaa keskustelua.
MITÄ IHMEEN KESKUSTELUA?

* Jos mahdollista, ota selvää, onko aiheellesi olemassa jo aiempi topic. Hakutoiminto ei tällä hetkellä toimi, mutta viimeistään Etusivun uuden palvelimen valmistuttua haku on mahdollista, jolloin vanhojen topicien kaiveleminen on helpompaa.

* Kunnioita muita viestitaululaisia. Jokainen mielipide on oikeutettu.

* Perustele näkemyksesi. Jos lainaat lähteitä, mainitse lähteet nimeltä, mikäli se suinkin on mahdollista.

* Jos mahdollista, oikolue viestisi.

LÄHDE: NETIKETISTÄ KETJU, SIVU1

Tero
18 April 2004, 16:38
Olen täällä viikon jutustellut aiheesta, ja nuo Tuomon vanhat säännöt tulivat esille kun Eija ensin lainasi ne ja kommentoi, ja sitten poisti viestinsä. En olisi muistanut koko juttua muuten. Mutta kun se liittyi tähän ketjuun, lainasin sen tänne. Olisi tota riita siellä Yleisellä vähemmän.

Klubin lisäksihän voisi olla Alin Helvetti, jonne Ville voisi siirtää kaikki riitaisat keksutelut. Mutta ei sovi Villen tyyliin. ;)

Tero
05 May 2004, 17:00
Jos jolla kulla on halua aloittaa oma pikkuryhmä, jossa ei rynni kaikenmaailman trollit ja spämmääjät ja vieestivikaiset, yahoossa saa aloittaa ryhmiä.
http://groups.yahoo.com/

Ne saavat olla joko julkisia tai privaatteja, joihin aloittaja tuo vain hakijat jotka hyväksyy. Privaatit ei näy listassa.

Search kenttään kun laittaa Finnish tai Finland, näkee julkiset ryhmät.

Tero
21 June 2004, 16:58
Floodaus: Kirjoittaja tuottaa yhdentekeviä ja merkityksettömiä kirjoituksia häiritseviä määriä. Jos yhden kirjoittajan viestit tai aloitukset näyttävät valtaavan etusivun, silloin on kyseessä floodaus, jota pidetään yleisen Internet-etiketin mukaan loukkaavana käytöksenä ja häiritsee muita asiakkaita.

Täytyy pitää mielessä. Joskus tekee mieli heti vastata, mutta Yleisellä osaston listassa luen mielelläni muidenkin nimiä viimeisenä viestittäjänä kuin omaa. Joissakin topiceissa ei tapahdu mitään, joten niissä voi olla 5 mun viestiä viimeisenä, kuten Lintujuttua.

Uusin tittelini viittaa siihen, että taulut eivät elä ilman viestejä. Kaikki viestit ovat jossain roolissa. Pelkkä hymiökin on sentään jotain.

Zzeus11
21 June 2004, 17:05
:glasses: