View Full Version : Chattiaikoja?
Olen tässä miettimässä pikkuhiljaa määriteltyjä chattiaikoja, joista Etusivun etusivulle tuleva kello tulee tiedottamaan. Haluaisinkin siis kommentteja hyvistä chattiajoista. Muulloinkin tietenkin saa ja voi chattailla, mutta tarkoituksena on määritellä muutama chattiaika päivänmittaan, jotta chatista on silloin todennäköisempää löytää porukkaa.
Olen alustavasti ajatellut seuraavanlaisia aikoja:
GMT 1600 (Pacific 0800, Mountain 0900, Central 1000, Eastern 1100, Suomi 1800), eli "USA:n aamuchatti, Suomen (ja Euroopan) iltachatti"
GMT 0100 (Pacific 1700, Mountain 1800, Central 1900, Eastern 2000, Suomi 0300), eli "USA:n iltachatti, Suomen (ja Euroopan) yöchatti"
GMT 0700 (Pacific 2300, Mountain 0000, Central 0100, Eastern 0200, Suomi 0900), eli "USA:n yöchatti, Suomen (ja Euroopan) aamuchatti"
Miksipä ei, minun kohdallanihan tulee kyseeseen Suomen aamuchatti, eihän minulle tulisi mieleenikään kirjoittaa tänne omalla ajallani! Eri asia sitten on tulisiko silloinkaan chattailtyä, ehkä välillä.
Mitä tulee viestitaululla esittämääsi kysymykseen siitä eikö kukaan lue muita foorumeita, niin luultavasti ei, en ole itse ainakaan huomannut kauheasti elämää, kaikki kiintoisa on "yleistä"-taululla.
On jäänyt vähäiseksi tuo sättäily, täällä ja muualla.
Foorumeista luen Yleistä ja Villen tiedotukset, ylin foorumi.
Zzeus11
29 March 2004, 14:43
Kaikki ajat sopii minulle, on tullut chattailtya viehattavien etusivun naisten kanssa useaankin , eipa siella paljon miesvakea naykkkaan.
Etusivun etusivulle (http://www.etusivu.net) on nyt asennettu Flash-pohjainen, viime talvena kirjoittamani, chat-kello. Se näyttää vuorokauden aikana neljä tapaamisajankohtaa. Idea lähinnä on se, noihin aikoihin chatista löytyisi tavallista enemmän sakkia.
Jos aikoja pitää rukata, kertokaa. Kellon näyttämät chattiajankohdat ovat samat kaikille aikavyöhykkeestä riippumatta, eli ne tapahtuvat kaikille samaan ajankohtaan asuit sitten missä tahansa.
Tarkoitus on lisätä kello myös chat.etusivu.net -sivulle (sinne tullee myös tiedot siitä, kuinka monta chattailijaa chatissa on kullakin hetkellä), ja myöhemmin myös tänne Viestitaululle, jotta porukka muistaa poiketa chatissa taulua selaillessaan :).
Krissy
11 November 2004, 04:13
Nuo kellossa olevat chattiajat on vähän huonot näin brittinäkökulmasta, koska ovat siis yöllä 3-4 ja aamulla 8-9 (vai olenko minä ainoa joka nukkuu myöhään vapaapäivinä). Mutta näkyyhän siellä porukkaa pistäytyvän muinankin aikoina.
Millaiset ajat olisivat sopivammat... tällä hetkellä määritellyt ajat on USA:n itärannikon aikoina seuraavanlaiset:
03:00
11:00
16:00
22:00
Noita voidaan muuttaa. Tarkoitus on nimenomaan valita sellaiset ajat, jolloin siellä on "luonnollisestikin" eniten sakkia.
Krissy
11 November 2004, 14:20
Yritin tuossa miettiä noita aikoja, mutta vähän hankalaa kun mulla ei ole hajuakaan aikaeroista sinne päin. Minä varmaan tulen olemaan siellä vain vapaapäivinä (pakko rajoittaa muuten ei tule hoitamisesta mitään :)) ja silloinhan se olisi 10-24 GMT. Suurin osa teistä chattailjöistähän on sielläpäin, joten kai se on parasta teidän mukaan niitä kelloja laitella.
Myöhemmin...
Löysin tuolta netistä aikavyöhykkeet. Eli onko se nyt sitten niin että kun kello on täällä 11 niin siellä se on 16 :confused: Silloinhan nuo ajat olis ihan ok.
Lokari
28 April 2005, 05:30
Sain Ingeltä privaattiviestin pari tuntia sitten; hän kutsui minut chattailemaan. Olipa kiva parituntinen. Kiitos, Inge :)
Asia ei minulle varsinaisesti kuulu eikä minun ehkä pitäisi tähän puuttua, mutta onko chattiohjelman täysi versio ylipäätään tarpeellinen, kun käyttäjiä chatissa on nytkin ollut vähän?
Olen nauranut kymmenen minuuttia yhteen huutoon!!! :rollin: :laugh: Kokeilin chattia tänään, taisi olla minun viides tai kuudes kertani, kun sinne lusikkani pistin. :D Ainoa, josta purnaan on, etten ymmärrä suomenkielisiä ohjeita miten siellä käyttäydytään! :rolleyes: Heh heh. Olin chatissa sokkona minuuttikaupalla, useitten etusivulaisten ilmeiseksi iloksi! :o Asetukset, joo. :eek: Menin sinne hortoilemaan ja eksyin niin pahemman kerran, etten päässyt lukemaan kenenkään kirjoituksia kuin noin kymmenen minuuttia hidastettuna! OK. Se probleema joten kuten korjaantui viimein...
Yksi kysymys olisi minulla:
Miten siellä chatissä voi keskustella 'yksityishuoneessa' jonkun jäsenen kanssa? Elikkä miten ovet saa lukkoon? :D ;)
Sipriina
10 May 2005, 17:50
Oli todella kiva että sinäkin piipahdit chatissa, Eija! Meitä on alkanut kehittymään sinne semmoinen vakioporukka ja mitä enemmän ihmisiä, sen parempi. Joten tule rohkeasti mukaan vain! Hyvinhän se meni kun alkuvaikeuksista päästiin. :)
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.