View Full Version : Etusivu ja Syvä Kuilu
Eilen illalla ennen kuin nukahdin tulin miettineeksi, onko Etusivusta - erityisesti viestitaulusta - muodostunut ympäristö, joka suosii tiettyä ikäryhmää. Tai ei "suosi", mutta "kiinnostaa". Nimittäin täällä ei - Tuomoa lukuunottamatta - näy juuri parikymppistä tai sitä nuorempaa porukkaa. Tietenkin Suomessa nuoremmat ihmiset ovat usein varsin liberaaleja, ja Etusivu on varsin konservatiivinen (Teroa, ja Floridan rannoilla [alasti?] kirmaavaa Kimppua ;) :D lukuunottamatta).
Osittain tulin ajatelleeksi tätä Vancouverin 2010 olympialaisten keskustelun takia. Millainen siis on Etusivu vuonna 2010 tai 2020? Millainen on maailma tuolloin? Onko Etusivulla sukupolvien välinen kuilu, ainakin nuorempaan suuntaan?
Siirtolaisilla ei ensimmäisinä vuosina ole tarvetta tavata toisia, varsinkaan pitempään täällä olleita. Jos joku yhteys on muihin samalla tulleisiin, se voidaan huomioida.
Luulisin että netissä sama. Toiset haluavat kaiken suomenkielisen kontaktin vain kotoväkeen Suomessa.
hollerissaelaja
15 March 2004, 18:40
Originally posted by Tero
Siirtolaisilla ei ensimmäisinä vuosina ole tarvetta tavata toisia, varsinkaan pitempään täällä olleita. Jos joku yhteys on muihin samalla tulleisiin, se voidaan huomioida.
Luulisin että netissä sama. Toiset haluavat kaiken suomenkielisen kontaktin vain kotoväkeen Suomessa.
Tämän voin allekirjoittaa 100%. Nuorena mennään tukka putkella ympäri maailmaa, eikä niiden juurien istutus tai irti repiminen paljon mielessä vilahda. Sitten vanhemmiten sitä rupeaa ajattelemaan että mitähän sitä on tullut elämässä tehtyä... ja aika kultaa muistot.
http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=viestitaulu+etusivu&btnG=Google+Search
ei se nyt ihan ohjaa tänne kovin helposti, ja VIESTITAULU ja suomen kielinen ei varmaan sekään.
cosmichd
15 March 2004, 18:53
Etusivun (http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=+etusivun&btnG=Google+Search)
Ville :Osittain tulin ajatelleeksi tätä Vancouverin 2010 olympialaisten keskustelun takia. Millainen siis on Etusivu vuonna 2010 tai 2020? Millainen on maailma tuolloin? Onko Etusivulla sukupolvien välinen kuilu, ainakin nuorempaan suuntaan?
Ville, sehän on nyt aivan selvä asia, että jos maailma on yleensä vielä pystyssä nykyisessä muodossa 2010 tai 2020, niin tuskin nyt mukana olevista konservaviiteistä on enää monikaan voimissaan kajauttamaan äänensä kuuluville turmiollisista asioista.
Tuomo ehkä ja tietysti Etusivun Isä ja C.E.O., Ville, voi vielä mielessään muistella hyviä konservatiivisia aikoja, mutta ei niistä voi enää julkisesti puhua, jollei halaja marttyyri kuolemaa, tai pitkäaikaista vankeutta. Vuonna 2010 alkaa olla jo monilla muillakin harmaata ohimoilla, kenellä vielä tukkaa on, ;) joten ei siinä mielessä tarvitsisi tuntea oloaan yksinäiseksi.
Terveyskin alkaa monilla rapistua 5-15 vuoden sisällä ja seksikeskustelut muuttuvat lähemmäksi onko vatsa toiminut tänään ja millaisia tippoja ja pillereitä kukin käyttää omiin vaivoihinsa linjalle. Tero tietysti vääntää kuulolaitettaan suuremmalle, jotta saisi vielä kuulla jotakin jytää ja Kimppu joutuisi vetämään pässinpökkimät villahousut jalkoihinsa ettei lonkkiin käy veto. Niin se aika puree meitä kaikkia omalla vuorollaan.
Tuomo
15 March 2004, 20:17
Originally posted by Ville
Nimittäin täällä ei - Tuomoa lukuunottamatta - näy juuri parikymppistä tai sitä nuorempaa porukkaa.
Minä olen tainnut olla koko ikäni kiinnostunut omalle ikäryhmälleni epätyypillisistä asioista. Minä katson tv:stä dokumentteja, vaikka YLE:n katsojatutkimusten mukaan niitä tapittavat vain keski-ikäiset ja ne vanhainkodin papat, jotka eivät yletä kaukosäätimeen ja ovat liian raihnaisia nousemaan tuolista. Nuorena ihmisenä minun pitäisi olla kiinnostunut Extreme Duudsoneista (http://www.extremeduudsonit.com) ja sen sellaisista.
Minä kuuntelen joskus keski-ikäisten ihmisten jazziakin ja tykkään elokuvasta The Majestic mm. siksi, että siinä on hienoja 50-luvun swing-musiikin siivittämiä kohtauksia.
Olen innolla odottanut aikaa, jolloin ikäiseni ihmiset olisivat kiinnostuneita samoista asioista kuin minä. Sitä aikaa ei ole vielä tullut.
Positiivista asiassa on toisaalta se, että minun ei tarvitse missään vaiheessa rauhoittua ja asettua aloilleni, kun olen ollut melko rauhallinen koko ikäni. Ehkä vastavuoroisesti repsahdan 50-vuotiaana, sanoudun irti työpaikastani, jätän perheeni (jos nyt sellaista on) ja alan huristella BMW:llä Helsingissä kapakasta toiseen.
hollerissaelaja
15 March 2004, 20:25
Originally posted by Tuomo
Minä kuuntelen joskus keski-ikäisten ihmisten jazziakin
Huh! Mä pelkäsin jo hetken olevani keski-ikäinen... mutta jatsia en vielä kuuntele. Hämyrokkia vaan.
Puppe
15 March 2004, 20:27
Ehkä vastavuoroisesti repsahdan 50-vuotiaana, sanoudun irti työpaikastani, jätän perheeni (jos nyt sellaista on) ja alan huristella BMW:llä Helsingissä kapakasta toiseen.
Eiku 50-vuotiaana kuuluu joko jättää akka, ostaa Harley Davidson tai juosta maraton. Ei niitä kaikkia tarvii tehdä.
cosmichd
15 March 2004, 20:36
Sama vika meikäläisellä. Yhden ainoan äänilevyn olen eläissäni ostanut, Jose Felicianon jonkun levyn, Elannon alennusmyynnistä, kun piti testata toimiiko ostamani levysoitin.
Telkkarista en jaksa katsoa kuin dokumentteja, ja joitakin elokuvia (ei-romanttisia). Ja uutisia tulee katsottua, vaikka täällä uutispimennossa TV-uutisetkin on jo niin vanhoja, että oikein ihmetyttää....itse olen usein postannut samat uutiset tänne jo paria päivää aikaisemmin.
Aikoinaan tuli jopa asuttua moottoripyöräjengin tallissa. Samanlaisia dokumentin katsojia ne olivat kaikki, visailut ja uutiset sekä dokumentit oli ainoita mitä jaksoi katsella, ja sotaelokuvat. Enempi kiinnosti kasata jotain vanhaa kaasutinta, tai vaikka sorvata Saabin vanteesta uutta vannetta harrikkaan.
En tiedä mitä tuo nuorempi polvi telkkarista katselee, ehkä jotain listaa, music channelia ym. taustamusiikiksi tarkoitettua puppukanavaa.
Omalta pojalta poistin juuri luvan katsella uutisia. Ehtii tuota tappamista nähdä vanhempanakin.
Tuomo
15 March 2004, 20:53
Originally posted by cosmichd
Omalta pojalta poistin juuri luvan katsella uutisia. Ehtii tuota tappamista nähdä vanhempanakin.
Poikasi voisi kyllä saada hyvän yleissivistyksen, jos hän seuraisi monipuolisesti tiedotusvälineitä. Itse suosittelisin lämpimästi lehden lukemista ja tv-uutisten katsomista. Eivät kaikki uutiset ole huonoja.
Zzeus11
15 March 2004, 20:56
Ei se kuilu valttamatta muodostu siirtolais-kulmasta, enemmankin nuorempi polvi kantaa omaa kaivamaa kuiluansa ymparillaan, ovat ehdottoman suppeita mailmankatsomusten suhteen, ja varustettu raudanlujilla ennakkokasityksilla.
Taalla etusivulla porukalla on aika syvaa kokemusta moni-dimensiollisesta elamasta, siis muista maista, muista kulttuureista, vaikeistakin kokemuksista siita kuinka suhtaudutaan uusiin asioihin, kuinka nama kaikki 'beyond homecountry, birthculture' asiat todella vaikuttaa ihmiseen....miten ihminen voi vaikuttaa takaisin ettei tarrte tuntea itseaan eristetyksi....en usko etta monikaan nuorempi on kiinnostunut naista nakokulmista, ja onhan taalla kuitenkin pari aktiivi jasenta jotka itse eivat ole siirtolaisia tai muualla valiaikaisesti elavia ollenkaan.
Suurin osa nuoremmasta polvesta on viela ulalla allaolevienkin elaman totuusten kanssa....
Rule 1: Life is not fair - get used to it!
Rule 2: The world won't care about your self-esteem. The world will expect you to accomplish something BEFORE you feel good about yourself.
Rule 3: You will NOT make $60,000 a year right out of high school. You won't be a vice-president with a car phone until you earn both.
Rule 4: If you think your teacher is tough, wait till you get a boss.
Rule 5: Flipping burgers is not beneath your dignity. Your Grandparents had a different word for burger flipping - they called it opportunity.
Rule 6: If you mess up, it's not your parents' fault, so don't whine about your mistakes, learn from them.
Rule 7: Before you were born, your parents weren't as boring as they are now. They got that way from paying your bills, cleaning your clothes and listening to you talk about how cool you thought you were. So before you save the rain forest from the parasites of your parents' generation, try delousing the closet in your own room.
Rule 8: Your school may have done away with winners and losers, but life HAS NOT. In some schools they have abolished failing grades and they'll give you as MANY TIMES as you want to get the right answer. This doesn't bear the slightest resemblance to ANYTHING in real life.
Rule 9: Life is not divided into semesters. You don't get summers off and very few employers are interested in helping you FIND YOURSELF. Do that on your own time.
Rule 10: Television is NOT real life. In real life people actually have to leave the coffee shop and go to jobs.
Rule 11: Be nice to nerds. Chances are you'll end up working for one.
En ole lasten teeveekatseluun puuttunut. Tätä ne katsovat
http://www.nick.com/index.jhtml?&TimeZone=-1
Tyttö vähän surffaa suosikki sivujaan, lasten ohjelmien tai lelujen sivuja, ja lähettää sähköpostia, poika ei.
En nyt tiedä pitäisikö olla huolissaan. En mä koko maailmasta ole vastuussa, eikä sitä maailmaa voi sulkea pois college ikään asti. Jos niin tekee, tulee uudet ongelmat, myöhään.
"Before you were born, your parents weren't as boring as they are now."
LOL
cosmichd
15 March 2004, 21:00
Poikasi voisi kyllä saada hyvän yleissivistyksen, jos hän seuraisi monipuolisesti tiedotusvälineitä. Itse suosittelisin lämpimästi lehden lukemista ja tv-uutisten katsomista. Eivät kaikki uutiset ole huonoja.
Lehteä saa lukea niin paljon kuin saa siitä irti. Kiinnostavimmat uutiset hänelle luetaan: esim uutiset karanneista kotieläimistä, ja sen sellaiset. Kyllä se yleissivistys kasvaa muutenkin, ilman terroriuutisia.
Zzeus11
15 March 2004, 21:02
Entas koulupihan terroristit, kun ne kay kimppuun, mita visuaalisia imageja pikku herrasmies voi vetaa muistista siita mika on oikein tai vaarin???
cosmichd
15 March 2004, 21:12
Originally posted by Zzeus11
Entas koulupihan terroristit, kun ne kay kimppuun, mita visuaalisia imageja pikku herrasmies voi vetaa muistista siita mika on oikein tai vaarin???
Tarhassa ja koulussa joutuu väkisinkin tekemisiin erilaisten lasten kanssa, visuaalisista imageista en tiedä, auttaisiko ne, tieto siitä mikä on oikein tahi väärin saattaisi auttaakin.
Pitää katsoa tilanne kerrallaan, mikäli sellaisia terroristeja sattuu kohdalle, että niihin pitää puuttua. Uutisista tuskin saa oikeaa menettelytapaa koulupihan terroristien käsittelyyn.
Poikani tulevassa koulussa on kaksi alinta luokkaa kokonaan omassa koulurakennuksessaan, omassa pihassaan. Talossa on myös päiväkoti vielä pienemmille.
Sieltä sitten siirrytään isompaan kouluun, kun on kaksi vuotta kasvettu yhteen tulevien luokkakaverien kanssa.
Suoraan sanoen en usko että kovin monta pahista tulee kiusaamaan, pikku herrasmies on ikäisiään noin 20 cm pidempi. Kunhan ei itse ala kiusaamaan muita.
Zzeus11
15 March 2004, 21:21
Muistelen vaan omia alku luokkiani, aina siella oli joku harnaamassa vaikka olinkin loukkani suurempi kokoisia.
Joskus pinna pamahti kun mikaan valttely ei auttanut, mutta silloin hyppiessani vihollisen paalla aina muistin kuinka Hoss Bonanzasta , vaikka kuinka lopulta raivostui ja iski roistoa turpaan, ei hakannut sita silkaksi muusiksi vaikka olisi hyvin voinut, ja aina oli Little Joe ja isa pappa olan takana muistuttamassa etta "Enough already!", siis se oli tehokas image mika tuli ns. vakivaltaisesta televisio sarjasta jota sain katsoa niin kuin ihan mita muutakin, oli paljon parempi moraalinen tuki vaikeissa tilanteissa kun esinm usean vuoden uskonto luokat, rippikoulut ja raamtun tutkiskelut siella valtion kirkon koulusysteemissa.
Nille
15 March 2004, 21:36
Ei alaluokilla näkynyt kiusaajia meillä. Oli niin pieni maalaiskoulu. Sen sijaan poikien kanssa painittiin kyllä jatkuvasti.
Originally posted by Puppe
Eiku 50-vuotiaana kuuluu joko jättää akka, ostaa Harley Davidson tai juosta maraton. Ei niitä kaikkia tarvii tehdä.
Eiku 50 vuotiaana täytyy värjätä tukka ja parta jos partaa on. Käydä jossakin kohennusleikkauksessa. Ostaa uusi punainen convertable ja ruveta homoksi.
Leena
15 March 2004, 22:00
Minulle riitti, kun 50-vuotiaana marssin tatuointistudioon ja pyysin isolta tatuointeja täynnä olevalta hurjan näköiseltä kaverilta pientä sievää tatuointia nilkkaani.
Luulin, että sydänhalvauksen saa mies rukka. Lupasin tulla seuraavana päivänä takaisin ja tämä herra hävisi vedon:D
Oli nääs niin täysin varma, etten tule.
Tatuoinnin hankin ihan vaan siitä syytä, ettei kukaan uskoisi, että minulla on tatuointi ja lisäksi narsissini nilkassa on ainakin omasta mielestäni nätti!
Originally posted by Vesa
Eiku 50 vuotiaana täytyy värjätä tukka ja parta jos partaa on. Käydä jossakin kohennusleikkauksessa. Ostaa uusi punainen convertable ja ruveta homoksi.
Ei se niin helppoa ole. Monet meistä on melkein 99% heteroita. Mutta toisiltahan se käy.;)
Nille
15 March 2004, 23:33
Yksi kuilu on ehkä siinäkin, että pitää osata fingelskaa kohtalaisesti jotta ymmärtää Etusivun kirjoituksista jotain.
Mikä on "convertable"?
Tero, kaikki muvava on helppoa, etenkin jos siinä on vielä valtion ja kirkon tuki takana.
Minä kyllä itse tyydyn siihen punaiseen sporttiin, jolla sitten vanhana huristelen Hogo Boss aurinkolasit päässä paidan kaksi ylimmäistä nappia auki. Talo myyntiin ja joku condo yuppie alueelta.
Originally posted by Nille
Yksi kuilu on ehkä siinäkin, että pitää osata fingelskaa kohtalaisesti jotta ymmärtää Etusivun kirjoituksista jotain.
Mikä on "convertable"?
kirjoitetaan "tible" lausutaan "table" ;)
Se on esim. tällainen bulevardi sportti Mazda Miata :
http://pix.etusivu.net/new/miata.gif
Haaveillaan pinkistä... :)
http://www.worth1000.com/entries/70500/70870VBDA_w.jpg
[QUOTE]Originally posted by Eija
Haaveillaan pinkistä... :)
simsalabim ! Tässä Eija jo huristaa pinkillään :
http://pix.etusivu.net/new/Pinki.jpg
Jep. Osuit ihka oikeaan, Vesa! :D
Nyt vain tarvitsee mennä aamulla pankkiin ryöväysreissulle! ;)
Nille
16 March 2004, 10:20
Se on esim. tällainen bulevardi sportti Mazda Miata
Minä kun luulin että oli vaatteista puhe.
En ole ollut innostunut autoista. Varmaan vasta viisikymppisenä villiinnyn minäkin, kuten Tuomo.
kd on varmaankin joutunut neoconejen ja bolsevikkien kidnappaamaksi. ;)
Kyllä tässä jo on 50+ mittarissa. :( Ikääntyminen on tietysti yksilöllistä ja jos yrittän löytää siitä itseäni lohduttavia puolia esim . 2020 ajatelle, niin enhän olisi silloin vielä edes lähelle isoisän ikäinen, joka sai vielä 76 vuotiaana babyn nuorikkonsa kanssa. :o Minä kyllä tulisin hulluksi jos pitäsi v. 2020 vielä alkaa vaihtamaan vaippoja. Kun menis kauppaan ostamaan vaippa pakkausta, niin myyjä ajattelisi, että pappa ostaa itselleen vaippoja....
Itse en kyllä haaveile moisista uroteoista, kunhan pääsisi kävelemään ilman walkeria ja sais syötyä muutakin kuin vellejä ja puuroja.
Lokari
16 March 2004, 16:51
Originally posted by Sinikka
Ja eikö se Vesakin ole vielä alle viiskymppinen, ainakin Tero ja varmaan kaikki muutkin teistä pojista. Et kai sitten laske minua enää noihin 'poikiin', koska täytin jo 64 viime kuussa. Taidan olla jo niin sanotussa miehen iässä :glasses:
On muuten aika jännää, että seuraava vanhusten sukupolvi - ja osittain jo tämänhetkinenkin - käyttää tietokoneita sujuvasti. Millaista on vanhainkodissa 2040 (olettaen että taivas ei sitä ennen putoa niskaamme)?
Toisaalta olen ajatellut sitä, että kun monia vanhempia ihmisiä tällä hetkellä tietokoneet "pelottavat" (onneksi ei kaikkia, joista esimerkiksi Eila Kalinina oikein hienona esimerkkinä!!), millä tavoin teknologia kehittyisi seuraavan 20-30 vuoden aikana siten, että siitä tulisi siinä määrin pelottavaa minun sukupolvelleni, että esimerkiksi minä haluaisin käyttää ikivanhoja tietokoneita (2000-luvulta, esimerkiksi :D) tietoverkkojen käyttämiseen sillävälin kun senaikuiset nuaret käyttäisi outoa uutta teknologiaa. On vaikea kuvitella mitään sellaista, mutta joku aivoliitin voisi periaatteessa olla sellainen. Ehkä vuonna 2025 on ihan tyypillistä asennuttaa suora internet-linkki aivoihinsa, ja ehkä se olisi teknologiaa, jota itse pitäisi riittävän outona, että sitä karttaisi erityisesti vanhemmalla iällä.
Sipriina
16 March 2004, 17:09
Originally posted by Ville
Eilen illalla ennen kuin nukahdin tulin miettineeksi, onko Etusivusta - erityisesti viestitaulusta - muodostunut ympäristö, joka suosii tiettyä ikäryhmää. Tai ei "suosi", mutta "kiinnostaa". Nimittäin täällä ei - Tuomoa lukuunottamatta - näy juuri parikymppistä tai sitä nuorempaa porukkaa.....
Minä tykkään Etusivusta juuri sen takia ettei täällä lymyä kamala kasa nuorisoa!.... :devil: Tuomo on aivan eri asia.... kun on niin harvinaisen fiksu nuori!!! On mukava keskustella asioista vähän varttuneemman porukan kanssa joilla on elämänkokemusta monilta saroilta, ja vaikka joskus savu käy ja väittelyt käyvät kiihkeiksikin niin kukaan ei koskaan rupea todella möykkäilemään! Yhteistä meille useimmille on tietysti ulkosuomalaisuus ja sekin mielestäni edesauttaa tätä meidän "bonding" :) ja minulle ainakin tästä Etusivusta on tullut semmoinen "virtuaalikuppila" minne on mukava piipahtaa katsomaan mitä teille kaukaisille ystäville siellä maailmalla kuuluu.
Jotain implantteja ja vara-aivoja, kamera silmänä?
Unohdin muuten ultra-liberaalien joukosta Juhon.
Ilmestyskirjassahan sanotaan, että tulee mikrosiru joko käteen tai otsaan. Ilman sitä ei voi ostaa eikä myydä, eikä saa töitä. Kyllä maailma on vaan erilainen 20-30 vuoden sisällä. Jos elossa vielä ollaan, siellä jossakin vanhainkodissa istutaan kypärä päässä, jossa on pienet antennit. Mitään ei tarvitse puhua. Kun ajattelee, niin antennien valissä alkaa pikkuisen kipinöidä ja kipinöinti muuttuu tekstiviestiksi nursing stationilla tai ruokalassa.
Sieltä tulee sitten lääkkeitä tai soppaa, ihan mitä on ajatellut .
Zzeus11
16 March 2004, 17:34
Tuo mikrosiruhan on jo taalla.
Helppo asia vaatia se kaikille terrorismin uhan varjolla, siis ei vaan rikollisille, sairaille, tai elaimille.
Ilmestyskirjassahan sanotaan, että tulee mikrosiru joko käteen tai otsaan. Ilman sitä ei voi ostaa eikä myydä, eikä saa töitä. Kyllä maailma on vaan erilainen 20-30 vuoden sisällä. Jos elossa vielä ollaan, siellä jossakin vanhainkodissa istutaan kypärä päässä, jossa on pienet antennit. Mitään ei tarvitse puhua. Kun ajattelee, niin antennien valissä alkaa pikkuisen kipinöidä ja kipinöinti muuttuu tekstiviestiksi nursing stationilla tai ruokalassa.
Sieltä tulee sitten lääkkeitä tai soppaa, ihan mitä on ajatellut .
Eihän se soppa tai lääke niin vaivaa, mutta hirvittää millä ne sen suolen toisen pään toiminnan automatisoivat..joku imuri?
Originally posted by Tero
Eihän se soppa tai lääke niin vaivaa, mutta hirvittää millä ne sen suolen toisen pään toiminnan automatisoivat..joku imuri?
Vacuumilla toimiva ilmastoitu vesijäähdytteinen pottatuoli joka muuttaa kaikki atomeiksi sekuntissa ?
Ehkä ultraääni olisi pikkasen vähemmän kivuliasta?
sininen
16 March 2004, 20:38
Originally posted by Sipriina
Minä tykkään Etusivusta juuri sen takia ettei täällä lymyä kamala kasa nuorisoa!********************* ja minulle ainakin tästä Etusivusta on tullut semmoinen "virtuaalikuppila" minne on mukava piipahtaa katsomaan mitä teille kaukaisille ystäville siellä maailmalla kuuluu.
Sipriina, ajattelen ihan samoin. Todellakin, YSTÄVILLE siellä maailmalla. Tuntuu kuin tuntisimme toisemme paremminkin ja Etusivun ystäviä haluaa myös auttaa.
Kielenkäyttö on tällaisen mummelin korville sopivaa ja huumori kukkii aivan mahtavasti, kuten juuri tässä alla Vesan ja Teron viesteissä.
Hei nyt mä vasta ekan kerran nään noi skandit!!! Ihmettelin tuolla toisessa säikeessä mitä tarkoititte! :rolleyes:
Mun laptopissa pitää jokaisen ääkkösen edellä painaa Fn-näppäintä ja sitten NumLK sitten vasta Alt-132 .
Jos unohdan painaa uudestaan Fn ja NumLK tulee seuraavasta tekstistä vaan numeroita ja viivoja.
Rasittavaa :(
katrijo
17 March 2004, 06:18
:devil: Siis olenko mina Katrijo 34 v. ikani puolesta niin sanottu valiinputoaja Etusivulla??? :p :rolleyes: :devil:
Originally posted by katrijo
:devil: Siis olenko mina Katrijo 34 v. ikani puolesta niin sanottu valiinputoaja Etusivulla??? :p :rolleyes: :devil:
Taidat olla , Katri. :) Onneksi et tällä palstalla putoa kovin korkealta ja Villellä on aina iso pehmeä patja Etusivun alla jos joku putoo väliin , tai muuten vaan kärryiltä, kuten Eija silloin tällöin . ;)
katrijo
17 March 2004, 06:33
:allright: Turvaverkko toimii!
teillä taitaa olla siellä aamu kun minä tassa pian hyppaan pehkuihin, meilla on 22:37 Pcific time. Onhan se kiva kun sait äidin sinne vähän kokkaamaan ja leipomaan niin ei pääse Suomi unohtumaan.
katrijo
17 March 2004, 06:42
Meilla on kello 13.44 iltapäivällä ja mummi sekä lapset ovat päiväunilla.
Mummin patojen ääreen on aina ihana päästä!:)
Mikäs se eniten miellyttää mummin padassa? Itse olen viettänyt lapsuuden Joensuussa ja tottunut karjalaisiin herkkuihin. Ei Tampereella nautituissa ruoissa myöskään mitään vikaa ollut. Johan tuosta tekisi jo melkein murhia jos pääsisi käsiksi aitoon karjalaiseen pitopöytään!
katrijo
17 March 2004, 06:55
Mummi se pyöräyttää vaikka täällä Hai Phong'ssakin karjalaisen pitopöydän! Tosin luovaa mielikuvitusta käyttäen, ainesosia korvaten.;)
Äitini tekee loistavia kalaruokia ja leipoo hyvää leipää..... ja listaa voisin kirjoittaa koko sivun täyteen.
Sellainen on minun äitini, rakkaudella toivoo Katri!
katrijo
17 March 2004, 06:58
Mikäs se eniten miellyttää mummin padassa? Itse olen viettänyt lapsuuden Joensuussa ja tottunut karjalaisiin herkkuihin.
Äitini on kasvanut Tuusnimellä, Kuopio-Varkaus akselilla. Savolainen. ;)
Sinä olet lucky Katri kun sulla on nyt äiti leipomassa ja laittamassa. Tottahan toki pidät nyt tarkasti silmällä miten kaikki tapahtuu. Minä tein niin aikoinaan, ja nyt kyllä meillä täällä Vancouverissakin syntyy ainakin 3/4 karjalainen pitopöytä ja meiltä saa ihmeen hyvin kaikkia tarvittavia tarpeitakin.
Nyt on aika lähteä unten maille. :) Have a nice day !
katrijo
17 March 2004, 07:03
Hyvää Yötä Vesa! 'Yö maalasi pensselillä koko maailman tummemaksi...'
hollerissaelaja
17 March 2004, 13:21
Mikäs se eniten miellyttää mummin padassa? Itse olen viettänyt lapsuuden Joensuussa ja tottunut karjalaisiin herkkuihin. Ei Tampereella nautituissa ruoissa myöskään mitään vikaa ollut.
Kappas, toinen joinsuulainen! :) Mutta henk.koht. mustamakkara ja puolukkahillo voittaa sultsinat... ;)
http://www.reklaamikari.fi/musta/mkuvat/kioski.jpg
No voe tokkiinsa! Siinähän mie itte oon reppu selässä just Kannattaan lähtemässä.. :) Entistä Joensuusta muistan hyvin kauppahallin ja sen hajun. Siellä sitä Siltakadun varrella seistiin ja katseltiin kun porukka ramppasi edestakaisin muutaman korttelin matkalla. Voi niitä huvituksia !
Leena
17 March 2004, 13:55
Voi, kun tulee ihan vesi kielelle kunnon karjalaisista ruuista puhuessa. Pitäisiköhän tehdä karjalanpaisti?
Minun huvitus Joensuussa oli mamman luona vierailu:D
karjalanpaisti on tosi helppo tehdä. Ensi viikolla kun mammalla on vapaata, niin taidetaankin laittaa karjalanpaisti ja porkkana ja lanttulaatikko uuniin. Kun ne on uunissa niin ruoka tulee siinä aivan itsestään. Kun jaksais laiskuudelta leipoa vielä karjalanpiirakoita...
Lokari
17 March 2004, 17:16
Malla soitteli äsken Publixista ja kysyi, saako hän laittaa tänään St.Patrickin kunniaksi tämmöistä (http://www.razzledazzlerecipes.com/stpatricks/corbeef.htm) ruokaa. Tottahan toki annoin luvan, ja tuskin maltan odottaa kotiin pääsyä :p
Tuomo
17 March 2004, 17:21
Originally posted by Lokari
Malla soitteli äsken Publixista
Mikä kumma on Publix?
http://www.publix.com/Home.do
Zzeus11
17 March 2004, 17:42
publix,piggly-wiggly,lowe,loblaws,krogers,albertsons,harris-tweeter, topps, a&p, iga, dominion, foodlion,foodcity,bells,heb,tomthumb,safeway,windi xie,hannaford,supervalu.............
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.