PDA

View Full Version : Katan ja muiden action jutut

Tero
04 February 2004, 00:22
http://viestit.etusivu.net/showthread.php?s=&threadid=1594

Täällä saa kertoa urotöistä.

Tapoin 22 kiväärillä kerran kilpikonnan, ihan sattumalta meni pään läpi. Tapoin samana kesänä joskus 75 aika kasan käärmeitä lyömällä niitä päähän ja sitten sotkemalla saappaalla päälle. Ne olivat altaassa jossa isäni kasvatti akvaariokaloja. Ne söivät kaloja, ja olivat aina meidän katiskoissa.

Muita "miehisiä" juttuja ei tule mieleen.:rolleyes:

Vesa
04 February 2004, 01:53
Jopas tuli karmea aihe kun huomaa, että eihän tässä ole tehnyt elämänsä aikana mitään urotekoja. Kakarana ehkä tapoin sammakon, juoksimme laitumen yli jossa oli lehmiä, luultavasti vihaisia, ja ja ja hmm, olen sitten sanonut muutaman kerran vastaan vaimolle. :o

Katariina
04 February 2004, 02:59
Originally posted by Vesa
ja ja ja hmm, olen sitten sanonut muutaman kerran vastaan vaimolle. :o

No mutta eikos tuollaisesta jo voisi myontaa vaikka mitalin;)

Tero
04 February 2004, 12:09
Matkustaminen useiden vuosien ajalta. Tässä aletaan Frankfurtista ja päädytään sinne, Kiinan muurikin mahtui hommaan. Kuvaan lähennä matkustusta.

http://njet.net/palstat/article.phtml?art_id=462

Tässäkin on osia totta
http://njet.net/palstat/article.phtml?art_id=256

muttei tietenkän ne jännimmät osat.;)

Vesa
04 February 2004, 20:12
Eikö täällä sitten ole muita sankareita kuin Kata. Kyll' on harmaata. :rolleyes:

(meinasin sanoa Kata ja minä, mutta sitten muistin, etten muista urotekojani. ) :(

Marianne
04 February 2004, 23:00
Aino kunnon action juttu jonka minä olen tehnyt, on tuo Drag Racing. En löytänyt mistään niitä kuvia ja se lehtijuttukin on laitettu raameihin ja en voi sacannata. Kaikkia muita hauskoja kuvia kyllä löytyy. No, täytyy mennä tuonne "takataloon" kaivelemaan laatikoita, sinne ne varmaan on muutossa jääneet.

Nuorena tuli reissattua yksin euroopassa Inter-raililla, en taitas päästää omaa tyttöäni. Tosin ei minulla ollut mitään kauhu tarinoita. Ainoa läheltä piti juttu oli kun olin Bolognan asemalla vaihtamassa junaa yöllä klo2, seuraavana aamuna räjähti pommi. Ai niin ja olin Napolissa kuuntelemassa Marcellaa hienossa ravintolassa, kun joku mafia ukko yritti ampua hänet. Siellä sitten tuolit lenteli ikkunoista ulos ja taisi lennellä pari ihmistäkin.

Voi niitä aikoja, nykyään olen vain kaikkien taxikuskina :D ja ihan tyytyväinen siihen.

Vesa
04 February 2004, 23:13
Nyt on miehet pahasti alakynnessä. Kuka meistä on muuta moottoriurheilua harrastanut kuin ajanut ehkä mopolla metsäpolulla? Aika pöhlö tuo Tero kun postasi tallaisen topikin. Kohta joku kertoo lapsensynnytyksestä ja silloin voi joku pojista vaikka pyörtyä. :o

Jaana2
04 February 2004, 23:48
Urotekoja? Actonia? Monta tarinaa tulee mieleen, vaikka ei ihan urotekoa vastaakaan. Sain kerran pankkivarkaan kiinni Helsingissä asuessani, vaan en pahus vie saanut mitään palkkiota. Kiitokset vain...
Tämä tapahtui Hotelli Hesperiassa ollessani töissä.. Pari kuukautta sen jälkeen olin ainoa silminnäkijä itämaisen mattokaupan murtoon..:laugh:
Israelissa vuosia vuosia sitten bussissa matkustaessani, bussi pysähtui ja matkustajat ryntäsivät ulos kadulle. Hirveä kaaos ja huutaminen, kuskikin jätti bussin, minä ja suomalainen ystäväni nakotettiin bussissa kauhuissamme. Kyseltiin in english, että mitä tapahtuu, ja vihdoin kadulla juoksevat ihmiset huusivat että BOMBA BOMBA.. ja hyvällä ulkomaan kielen taidolla tajusin, että pommi jossain. Ennenkuin ehdimme poistua bussista, niin parin sadan metrin päässä pamahti... Selvisin hengissä.

No jaa, ei kai ihan urotekoja ole, enemmänkin actionia. :D

Tero
05 February 2004, 00:13
Tarvitaan alo tänne urotekoineen.

Vesa
05 February 2004, 00:22
Originally posted by Tero
Tarvitaan alo tänne urotekoineen.

alolla on vaan naisjuttuja, muuten yhtä kesy kuin me muut.

Tero
05 February 2004, 00:32
Oli semmonen laukkuvaras siellä EAssa jonka se juoksi kiinni.

Katariina
05 February 2004, 01:26
Tuosta mopolla ajelusta metsapolulla tulee mieleen, kuinka ollessani 14v ajelin mopolla(Fantic Motor "Tossu" 50cc) ennen kuin hankin kevytmoottoripyoran.

Olin nuorempana melkoinen arkajalka ja ujokin kaiken lisaksi. Kerran sitten ajaessani Tossulla, huomasin yhtakkia, etta olin saanut peraani pari tyyppia, toisella enduromoottoripyora ja toisella viritetty mopo ja molemmat olivat tunnettuja kotikylassani erittain hyvina moottoripyorakuskeina hiekkamontuilla ja metsapoluilla. Nuo pojat olivat 18v ja 19v ja myohemmin kuulin, etta halusivat vain tutustua minuun ja keskustella kanssani.

Joka tapauksessa ujo kun olin, niin sain satkyn ja painelin mopolla metsapolulle kaasu pohjassa, pojat perassa. Pari mokkilaista nakivat tapauksen ja kertoivat vanhemmilleni, etteivat olleet ikina pelanneet uuden autonsa puolesta yhta paljon kuin tuolloin, silla me kaikki menimme siita polulla parkissa olevasta autosta ihan kylkia hipoen.

Joka tapauksessa nuo pojat eivat sitten saaneetkaan minua kiinni, painvastoin jaivat koko ajan jalkeen minusta ja lopulta onnistuin kaantamaan kotipaikkaan menevalle tielle, jonne pojat eivat uskaltaneet tulla peraan. Kun sitten pysahdyin, niin adrenaaliinia oli viela jaljella, kun jalat tarisivat hetken ajan.

Joka tapauksessa tuon episodin jalkeen sita sain "maineen" kovana kuskina, eika mopo-/moottoripyorapojat halunneet koskaan haastaa minua mihinkaan kisaan, kun eivat kai haluneet menettaa kasvojaan haviamalla lettipaiselle pikkutytolle.

Vesa
05 February 2004, 03:14
Hyva kertomus, Kata, ja tiedan sen olevan totta koska mainitsit "viritetty mopo". Sitä termiä ei nimittäin naiset yleensä tiedä jos ei ole itse asioissa mukana. Mopoja voitiin virittää poraamalla sylinteriä suuremmaksi ja vaihtamalla välitys rattaita. Laitonta hommaa lakikirjan mukaan, mutta kukapa niitä vehkeitä tarkasteli. Ja siinä se on vaan sulla ujouskin karissut, tai sanotaan vähentynyt, vuosien aikana. :)

Nyt kun olen muistellut tarkemmin nuoruuden aikoja niin löytyisihän sieltä joitakin älyvapaita tempauksia joita tuli joskus tehtyä. Hyvä että on henki vielä tallella. :)

Tero
05 February 2004, 14:17
Olen mä noin 2 kertaa liftannut- Se toinen oli kaksin, ja ihmettelin että joku ottaa 2 liftaria.

Lapsemme eivät saa liftata, jossei sitten ole hengenvaara vaikka paleltua.

Interrail matkan Öyrooppaan tein yksin 1978 tai 1979.

Sipriina
05 February 2004, 14:24
Originally posted by Vesa
...... Kohta joku kertoo lapsensynnytyksestä ja silloin voi joku pojista vaikka pyörtyä. :o
No ihan sinun mieleksesi Vesa, voinkin kertoa minun uroteostani. Pyöräytin maailmaan viisikiloisen tytön kuusitoista vuotta sitten, ja selvisin hengissä! :shock: :rollin: :laugh:

Tero
05 February 2004, 14:27
And how much is that in stones? Eiks teillä ollut semmonen paino joskus?

Sipriina
05 February 2004, 14:31
11 pounds ja pikkasen päälle. Ja oli tyttö niin kamalan rumakin ja näytti ihan ET:n sukulaiselta!!! Simasuun ensimmäiset sanat tyttärelleen oli " bloody hell!"....... :laugh:

Leena
05 February 2004, 14:36
Minun urotekoni: Esikoinen 7lbs 1oz, Keskimmäinen 8lbs 12 oz ja Kuopus 9lbs 4oz. Keskimmäisen pyörytin 13 minuutissa! Vesa- haluatko tarkempia tietoja moisesta urotyöstä? ;)

Lisäksi melkoinen määrä liftausreissuja Euroopassa, sinkkuvuosina parhaan kaverin kanssa.
Yksi Frankfurtista Pariisiin, toinen Wieniin, kolmas Octoberfestille jne. Omat lapseni eivät ole koskaan liftanneet, enkä toivo lastenlapsienkaan sitä harrastavan. Liian vaarallista nykyaikana.
:(

Vesa
05 February 2004, 14:57
Salute kaikille lapsensynnyttäjille. Tuplana yli 5 kg vauvojen äideille. Kyllä se suoritus viisauden hampaankin vetämisen voittaa. :shock:

Katariina
05 February 2004, 15:14
Mina en ole synnyttanyt enka myoskaan ole antanut vetaa viela viisaudenhampaitakaan pois...mutta kuolleita vasikoita olen vetanyt lehmista hevosen ja lasson kanssa, myos pickupilla ja monkijalla, kun omat voimat eivat ihan tahdo riittaa.

hollerissaelaja
05 February 2004, 18:19
Talvella -91 Kuopiossa asuessa oli liikaa aikaa ja rahaa, kävi aika pitkäksi. Siitä sitten laskuvarjohyppykurssille (http://www.kuopionlaskuvarjourheilijat.com/). Oli yllättävät raskasta hommaa fyysisesti, meikäläinen 60 kiloinen riuku sai tehdä tosissaan hommia, muuten meni mukkelismakkelis pitkin taivasta. Ensimmäiset 10 hyppyä pakkolaukaisulla meni miten kuten, lumihankeen oli hyvä tössähtää.
Sitten meni muutama kuukausi kun sään takia ei päästy hyppäämään, lumet suli, tuli kesä. Sitten tuli ensimmäisen itselaukaisuhypyn aika, Cessnalla ylös ja ulos. Varjo aukesi, ei ongelmia, mutta alas tullessa nousi Kallavedeltä julmettu puhuri ja aloin ajelehtia kentän päältä kohti järveä. Kuopion lentokenttä on niemekkeellä, jonka molemmilla puolilla on järvenselkä; jos siihen ei osu, niin tulee uimareissu.
Ei kun liinat polviin ja korkeutta pudottamaan. Hirmu haipakkaa lähestymisneliöön, kurvi, kurvi ja sitten siihen kiitoratojen väliin töks. Kerkisin just riemuita, kun tuuli tarttui varjoon ja tempaisi mut 10 metriä takaperin ilmaan, yli viheriön ja pää edellä kiitoradan betoniin. Maalit raapiutui kypärästä ja nahat kuoriutui kyynärpäistä, polvista ja kyljestä, mutta ei luita poikki. Sen verran kuitenkin säikäytti, että loppui laskuvarjoilu siihen.

Leena
05 February 2004, 19:23
Meidän tytöllä, Keskimmäisellä, ei ole ihan noin hurjaa laskuvarjohyppy-juttua kerrottavana, vaikka hyppi melkein koko kesän, oliko se nyt 5-6 vuotta sitten. Pääsi mukaan Gerogiaan laskuvarjo-koulutukseen (armeijan). Vanhemmat sitten kutsuttiin päättäjäisiin, jossa sai merkin takkiinsa, että on airborne qualified.
Oli kuuma kesäpäivä, kun istuimme ison kentän katsomossa.
Lentokone kierteli yllämme ja kohta alkoi sieltä tippua hyppääjiä.
Maantasolla sitten kokosivat varjonsa ja marssivat kentälle.
Vieressäni istuva nainen huomasi poikansa ja hikeä pyyhkäisten huokasi, että luojan kiitos poika on kunnossa. Kyseli sitten, olenko minä jo nähnyt poikaani. Kerroin, että meidän on tyttö,
Johon nainen kiljasi niin kovaa "A GIRL", että koko katsomo kääntyi meihin päin:D

Tero
05 February 2004, 19:56
Olisit sanonut että meidän poika on tyttö!:D

Tero
09 February 2004, 02:26
Viivikin on kova jätkä
http://www.helsinginsanomat.fi/kuvat/iso_webkuva/1075737094873.gif
:laugh:

Tero
27 March 2004, 23:59
Olen ollut kameraliikkeessä ja urheiluliikkeessä katsomassa kiikareita.

Kameralikkeen heput tietävät vain kamerat, joten niillä ei ole hyvää käsitystä minkälaiset kiikarit tarttee bongaukseen, mutta suurin osa sanoo, että niiden on oltava 8x ja mieluiten tuhannen maksavat Svarovskit.

Urheiluliikkeessä kiikarit lukitaan samaan tiskiin johon käsiaseet, jossei ole oikein suuri liike ja niillä on siihen erillinen kiikarikaappi. Siellä sitten katselee kiikareita kun muut ovat kokeilemassa kivääreitä sun muuta. Hyvä puoli on se ettei ne pojat tiedä mitään kiikareista, joten saa rauhassa kokeilla joka mallia. :D

Ei siinä muuta häirintää sitten ollut, mutta koko tää HUNTING kulttuuri siinä joka puolella eniten vaan naurattaa. Hassuja asuja, kiikaritkin maastouduttu (eläin yleensä näkee linssin heijastuksen ja säikkyy ja hyppii pois). Kaikenlaisia kommervenkkejä, istuimia. Kalastusvehkeitä, ämpäri joka on istuin ym.

Äijät joutuvat nykyään ostamaan teräshauleja lintupysyyn, kun lyijy on kielletty. Mutta se ei paina tarpeeksi. Tuli siinä mieleen, että Irakista voisi kerätä tonneittain depleted URANIUM ammuksia, sulattaa niinstä hauleja. Jo menisi sorsa puhki ja putoaisi sellaisella aseella! Sorsapaistiin pikkasen uraania, but so what, näähän on REAL MEN. Ei ne vähästä uraanista säikähdä. :D

alo
28 March 2004, 00:16
Jotenkin minusta tuntuu, että jostain salaisesta syystä Tero tykkää Kata:sta. Ei sillä ole kameroitten ja kiikareitten kanssa mitään tekemistä. Tero, hyi hyi

Tero
28 March 2004, 00:25
Ja alo tykkää Katasta! :D

Eipä ole Kataa näkynyt. Meillä oli joku pyssyjuttusäiekin jossain...

alo
28 March 2004, 01:20
Jos Tero minä nyt ihan rehellinen olen, niin silloin joskus kun olin Raahessa ja opiskelin tietokonetekniikkaa ja Kata oli keskiaukeaman tyttö, ei se oikein säväyttänyt. Jotenkin, taisin tykätä enemmän blondeista. Joo, ei Kata ollut mun tyyppiä ei ollenkaan. Katsos oli neljä tummaa siskoa, jo niistä saa tarpeksi.

Pyssyjutut on erikseen.

Katariina
29 March 2004, 04:12
Eipä ole Kataa näkynyt. Meillä oli joku pyssyjuttusäiekin jossain...

Taallahan Kata ja Teron mieliksi ihan aseen kanssa :cool:

http://pix.etusivu.net/new/126_2658.jpg

Katariina
29 March 2004, 04:28
Ja kun Alo alkoi nirsoilla tuon karvoituksen suhteen, niin tassa Alolle sitten Villista Lannesta kuva sidekickistani Kinkusta :)

http://pix.etusivu.net/new/126_2661.jpg

Kinkku yritti bongailla pari paivaa preeriakoiria kameralla, muttei onnistunut kuvaamaan niita, joten tietty sitten paatin auttaa asiaa piekkarin kanssa. :devil:

Katariina
29 March 2004, 04:36
Olen ollut kameraliikkeessä ja urheiluliikkeessä katsomassa kiikareita.

Kameralikkeen heput tietävät vain kamerat, joten niillä ei ole hyvää käsitystä minkälaiset kiikarit tarttee bongaukseen, mutta suurin osa sanoo, että niiden on oltava 8x ja mieluiten tuhannen maksavat Svarovskit.

Tero, broidikin on taas vaihteeksi taalla ja oli ostanut kiikarit Suomesta. Han sanoi, etta TM:n testissa voittajaksi oli tullut Leica 10x25 ja kuulemma lintubongarit kehuvat niita kovasti. Itsekin tuntuu olevan tyytyvainen niihin.

alo
29 March 2004, 08:59
Tarkoitin sitä toista Kataa (Tero tietää).

Tero
29 March 2004, 12:17
Joo, meidän Katalla on komea...hattu.

Ne 10x25 kiikarit on aika käteviä ja kevyitä. Siellä ranchilla otukset taitavat olla sen verran kaukana, että tuo riittää. Jos liikkuu metsässä, tarttee usein laajempaa kulmaa, kunnei saa otuksia sihtiin, ja niin joku 10x36 tai suurempikin, on metsässä kätevämpi. Mulla on aina taskussa 10 dollaria maksavat 8x21 kiikarit, koska ei sitä tiedä koska tarttee. Ovat oikein köykäset ja kätevät. Ja näkee jonkin verran jopa metsässä, näkökulma juuri ja juuri riittää.

Mitä tuumaat kaavailemistani uraanihauleista?

Tero
29 March 2004, 13:44
Kinkku yritti bongailla pari paivaa preeriakoiria kameralla, muttei onnistunut kuvaamaan niita, joten tietty sitten paatin auttaa asiaa piekkarin kanssa. :devil:

Siihen vois tunkea rautalankaa sisälle ja kuvailla sitten luonnollisissa asennoissa. Audubon teki näin linnuille 1800 luvun alussa, mutta siis maalasi ne.

Katariina
29 March 2004, 13:44
Taalla kun kantaa jo asetta metsastysaikana, niin ei halua mitaan painavaa kiikaria sitten lisaksi siihen mukaan roikkumaan, siksi tuollainen pieni on kateva.

Uraanihaulit...enpa ammuskele lintuja, niin ei ole kommenttiakaan ;)
Ja tuosta metsastysrekvisiitasta, minulle kerran joku tuollainen tekstiilimetsastaja alkoi antaa ohjeita, kuinka pitaisi pukeutua metsastyskautena "oikeaoppisesti". Olin kai liian halvasti pukeutunut.

Ai Alo tarkoittaa sita Kataa joka oli muistaakseni v.-88 lokakuussa lehdessa...itse silloin SFO:ssa selailin ko. lehtea.

Tero
29 March 2004, 13:48
Kiikareita saa aika voimakkaita kevyeinä. Niin kutsutut roof prism mallit ehkä siinä kevyempiä kuin perinteiset porrot.

Tässä on ehkä liikaa voimaa, 20x, mutta esimerkkinä
http://knightcontrol.freeservers.com/BO_Bino_2080LW.htm

Katariina
29 March 2004, 14:03
No meilla on se kaukoputki matkassa(60x), niin kay pienemmat kiikarit niiden lisana.
Satulalaukkuun olisi kylla kiva saada jotkut pienet ja tehokkaat kiikarit, eika mitaan zeissia tai leicaa jne., vaan ihan halvat&hyvat, joista ei ole mitaan valia jos sitten menevat rikki tai haviavat.

Tero
29 March 2004, 14:08
Tässä kuvassa ne 6 yllä on roof prism malleja, Wal Martilla tai missä vaan jossa ostat ammuksia saa vastaavat, ja alla raskaammat porro mallit.
http://www.gunaccessories.com/Tasco/Essentials/index.asp

178RB - 12x 25mm
Unique, ultra-powerful, rubber armored, compact and lightweight binoculars for surveillance and extreme distance viewing.

Mulla on Bushnellin vastaavat. Ainoastaan naru on heikohko ja jää liikaa tielle katsoessa. Narun voi leikata pois, ei ne mitään paina. Siis kaulanaru on tarpeeton usein.

Lokari
29 March 2004, 22:23
Online sanakirja ei löydä sanaa kiikarit, mutta sana kiikari löytyy. Se on englanniksi binoculars.

Tuossa Teron kuvassa on useita kiikareita, eli monta kiikaria, mutta tuskin kukaan viitsii raahata mukanaan enemmän kuin yhtä kiikaria.

Minulla on yksi kiikari ja yksi iso kaukoputki eli teleskooppi, joilla katselen öisin taivaalle. :glasses:

Tero
29 March 2004, 23:07
lienee anglismi

netissäkin moni haluaa

http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=osta+kiikarit&btnG=Search

kun kerran kauppakin myy KIIKAREITA, ostaja sanoo ostaneensa KIIKARIT, vaikka ostikin vain yhden
http://www.olympus.fi/olympusfin/kiikarit_wide.html

Tero
30 March 2004, 13:59

Tämä Kinkku on niitä sukulaistyttöjä? Mites nyt näin, keskellä vuotta? Eiks tyttö ole koulussa tai duunissa? Hiihtolomaa?

Katariina
31 March 2004, 00:47
Tämä Kinkku on niitä sukulaistyttöjä? Mites nyt näin, keskellä vuotta? Eiks tyttö ole koulussa tai duunissa? Hiihtolomaa?

Ei ole sukulainen, vaan tuttu muuten. Otti hieman omaa lomaa ja viettaa taalla vajaan 3 kk. Sellainen kolmekymppinen Kinkku.

Tero
08 May 2004, 01:04
Olin tänään ruokatunnilla kävelyllä. Jäin junaradan taakse. Junassa oli romurautaa. Rekkakuski oli junan toisella puolella. Hänellä oli vain joku paperi heidän toimistoon, minun puolella. Kuulemma 15 minuuttia oli seisonut se juna. Sanoin että voisin vaikka kiivetä, jossei firman turvallisuusintoiset näe. Kerran tehtaan alueella (me olimme muutaman korttelin päässä siitä) eräs mies junan yli ja sai potkut.

Juna seisoi JÄMÄHTÄNEENÄ paikallaan.

Rekkakuski kiipesi vaunun päästä, siinä oli tikkaan omainen, keplotteli toiselle puolelle vaunua ja hyppäsi maahan. Meni paperin kanssa toimistoon.

Kukaan ei ollut näkemässä. Kiipesin vaunun yli samasta kohtaa. Kävelin pois, katsoin korttelin päästä taakse.

Tuo oli "Teron action juttu" ;) :rolleyes: :D

Jani
08 May 2004, 18:40
Tuo Katariinan nimi tuntui jotenkin tutulta. On jäänyt mieleen tuolta fsnordicin sivuilta. "kova" mimmi. :)

Tero
16 May 2004, 21:41
Olimme taas pyörillä liikkeellä, poljimme jopa yli 10 mailia! Puistossa oli asvalttiteitä jotka muuttuivat sorateiksi. Olimme liikkeellä ilman global paikanninta ilman karttaa. Olimme ottaneet walkie talkiet mukaan.Aika pian patterini menivät heikoiksi, en voinut puhua, vain kuunnella. Poika ajoi edessäni ja antoi neuvoja takanani ajaville vaimolle ja tytölle. He eivät aina voineet kuulla. Joissakin paikoissa minun oli odotettava heitä, kun olin ainoa joka oli pojan kuullut. Poika taas sai odottaa kaikkia muita.

Alamäet sorassa olivat tytöstä jännää.

Kuva viime viikolla
http://pix.etusivu.net/new/KatyTrail04_010.jpg

Tero
19 May 2004, 14:20
http://www.cbs.com/latenight/lateshow/exclusives/wahoo/

katrijo
26 August 2005, 02:05
Sataa taas. Viemärit eivät vedä enää. Kello on aamulla 7.58. Takapihalla on taas luonnon muovaama uima-allas. Vein tytön parkkipaikalle, portilla on jo vettä nilkkoihin. Vartijat ohjasivat kuskin parkkikselle. Poika on kotona, niinkuin on joka torstai ja perjantai. Joten nyt pitää vain huolehtia tytöstä, miehestä, ja apulaisesta että kuinka pääsevät liikkumaan autoilla ja mopoilla. :eek:
Jumppamaikka soitti, että ei ole jumppaa. Jos vaikka pääsisi liikkumaan autoilla ympäri kaupunkia, se ei auta. Meidän jumppapaikka on lammen päälle rakennettu vilpola, joten vettä sataa sivusta ja vesi on noussut niin paljon ettei sillan yli pääse kävelemään.
Illalla olisi ollut tarkoitus mennä miehen kanssa kahdestaan juhlimaan hääpäiväämme. Voihan tämä vielä tästä muuttua ja vesi mennä Hanoista pois. :rollin: :nut:

Tero
26 August 2005, 03:23
Joo, muuta toiseen kerrokseen ja osta kumivene. Anna ilman täyttyä vasta kun olet laittanut sen ikkunan ulkopuolelle. ;)

katrijo
26 August 2005, 03:34
Kumiveneitä ei valitettavasti saa Hanoista. Ei kai ihmisillä ole sille kovasti käyttöä, suurin osa ei osaa uidakaan täällä. Mutta tämmöinen kalastajien käyttämä 'rottinki'vene ajaa saman asian. Ja eikun kauppaan. Onneksi on kaksikerroksinen talo. :nut:

http://pix.etusivu.net/new/Nha_Trang_-38-.jpg

Ehkä tuollainen kannattaisi pitää vaikka olohuoneen pöytänä, varmuuden vuoksi. Sitten kun vetta tulee ihan liikaa, niin tuolla pääsisi kellumaan turvaan.

katrijo
26 August 2005, 06:53
Hyvä päiväkirja, sade on tauonnut.