PDA

View Full Version : Tämä harmitti niin penteleesti

Tero
03 February 2004, 13:46
1. Jonkun pick up sammui niin että nokka on meidän autotallin edessä. Eivät viitsineet hakea vaikka meitä työntämään se mäkeä alas mutamia metrejä.

2. Autoradiossani on radiossa AM, FM1 ja FM2 ym. Olin laittanut ne niin että FM1 ja Fm2 ovat samat, kaikki asemat numerojärjestyksessä. Nyt FM2 sisältää yhden muun aseman, ja muut ovat SEKAISIN. Kuka on näpelöinyt?

Mikä sinua harmittaa?

Nille
03 February 2004, 13:49
Jos rehellisiä ollaan, niin omat mokat harmittavat eniten. En jaksa niitä nyt luetella.

Leena
03 February 2004, 14:17
Harmittaa, kun jäin eilen sanattomaksi. Yksi ilkeä naikkonen räksytti minulle asiattomasti ja olin niin ällikällä siitä purkauksesta, etten keksinyt mitään sanomista, haukoin vain henkeä kuin kala kuivalla maalla:mad:

Lissu
03 February 2004, 17:17
Irakin sota ensinnakin.
Ja muiden ihmisten tekemat virheet, joista pitaa tehda oikaisuja koko ajan, ettei tarvitse maksaa heidan aiheuttamistaan mokista.
Ja tietysti omat virheetkin ottavat paahan, jos niita joskus tulee tehdyksi. :D
Valheet... hmm.
Nille taitaa kuulua Etusivun rehellisimpiin.

sininen
03 February 2004, 21:19
Oltiin palaamassa Quebecista kotiinpäin. USA:n rajalle oli yli puolen kilsan jono. Ikioma jäi kiltisti jonoon, autoon istumaan kun menin Kuopuksen kanssa Tax Free ostoksille.
Jono eteni hitaasti, mutta ihmiset oli kärsivällisiä.
Sitten ihan jonon hänniltä lähti kiilaamaan Floridalainen van. Se kurvasi ihan tax free kaupan eteen, ja lähti sitten siitä tunkemaan kuonoaan jonossa olevien eteen.
Menimme Kuopuksen kanssa auton eteen estääksemme sen kiilaamisen.
(Hei, me kaikki muut odotettiin vuoroamme yli tunti!)
Ukkeli meinas ajaa päälle mutta pysähtyi sitten ja alkoi räyhätä meille auton ikkunasta. Sanoin niin kärsivällisesti kuin osasin että sori vaan mutta sä kiilasit ja me muut ollaan odotettu jo kauan. Ole hyvä ja mene takas jonon hännille.

Arvatkaa menikö.Se vain sanoi mulle ylimielisesti että heillä on kiire ja kurvasi yhden heikkohermoisen avulla eteen.

Mua harmitti todella p...sti, varsinkin kun uskoin että lisäpontta antoi mun huono englanninkieli ja vahva aksentti. :mad: :mad:

Lissu
03 February 2004, 22:02
Just niin Sini. Juuri naita rumia amerikkalaisia on joka puolella. Oikeastaan huvitti Monterreyssa, kun pari kaveria selitti oikein selkealla englannin kielella millaisen amerikkalaisen aamaisen he haluavat. Sunny side up yms. Sitten viela Do you understand what I mean?
Ja mahdollisemman artikuloivasti....
Sattui viela olemaan Doubletree amerikkalainen hotelli.
He-he... :D :D

Vesa
03 February 2004, 22:06
Sininen, tuollainen etuilu raivostuttaa! Olispa sulla ollut se ritarimerkki ryntäyksissä, niin varmasti olis äijä laittanut pakille ja häipynyt jonon hännille.

Noissa jonoissa on sattunut monta pahaa välikohtausta. On tullut tappeluita, kolareita, joku on lähtenyt seuraamaan, niinkuin tapahtui lankomiehelle erään kiivaan sanaharkan jälkeen. Joku on vetänyt pistoolin esille ja näyttänyt sitä ja niin edelleen. Saa olla pikkuisen varovainen, jos ei ole SININEN.

Hyvä yritys sulla oli kuitenkin ja nostan siitä hattua.

Lissu
03 February 2004, 22:18
Tuo on kylla hyva pointti, Vesa. Ihmisilta menee hermot akkia, ja tunteet kuumenevat. Ja sitten turvaudutaan muihin keinoihin. Ei ihme, etta sydantaudit ovat viela nro 1.

Yksi akka suuttui miehelleni, koska han ei kuulema kaasuttanut tarpeeksi kaantyessaan parkkipaikalle. Tuli autostaan pois rahjaamaan, ja sitten melkein ajoi mieheni paalle.
Kurjinta siinakin oli, etta autossa oli lapsia. Mika esimerkki heille! :eek:

Ja selittelyt eivat riita, eika mieheni niita kylla tekisikaan
Han nakee jo punaista siina vaiheessa, kun joku rahisee syytta suotta.

hollerissaelaja
03 February 2004, 23:38
Originally posted by sininen
Ukkeli meinas ajaa päälle mutta pysähtyi sitten ja alkoi räyhätä meille auton ikkunasta. Sanoin niin kärsivällisesti kuin osasin että sori vaan mutta sä kiilasit ja me muut ollaan odotettu jo kauan. Ole hyvä ja mene takas jonon hännille.
Arvatkaa menikö.Se vain sanoi mulle ylimielisesti että heillä on kiire ja kurvasi yhden heikkohermoisen avulla eteen.

Valehtelematta, jos mä olisin ollut siinä, niin olisi floridan vanissa ollut neljä tyhjää rengasta. "There, you're no longer in a hurry, have a nice day!".
Toi floridalainen käytös on kyllä hyvin tyypillistä täällä Hollerissakin; "kun mulla ei oo kiire niin ei oo kenellä muullakaan, keskellä tietä hoifallerii" ja "kun mulla on kiire, niin kellään muulla ei sitten ole, oottakoot omia aikojaan". Täällä kun katsoo liikennettä niin se on kuin junaliikennettä; edellä mennä hitkuttelee slowpoke ja perässä puskurissa kiinni tailgater valoja vilkuttaen ja torvea soittaen.

Sipriina
04 February 2004, 14:48
Sininen, tuo on juuri sitä semmoista käyttäytymistä mikä pistää veren kiehumaan! Kehtaavatkin roikaleet, pitäisi kai hieman kaivaa verta nenästä ja opettaa oikeanlaista liikennekulttuuria! :mad: Simasuu olisi kyllä jo tuossa vaiheessa todella polttanut roppinsa. Hän on muuten oikein leppoisa mies ja kärsivällisesti elää meidän kahden kauniimman sukupolven edustajan kanssa, mutta auta armias jos joku kiilaa hänen eteensä liikenteessä..... Sen poskilihakset nykii, ummikkokin oppisi siinä hyvin englanninkieliset kirosanat, ja siinä vaiheessa mie mieluummin kävelisin!!!..... :laugh:

Tänään mua on todella alkanut risomaan tuo naapurin eukko jolla on ne kahdeksan koiraa. Hän on "disabled" (paha reuma) ja nyt hän köplöttelee kainalasauvoilla kun toinen polvi on pahasti tulehtunut. Arvatkaas pääsevätkö piski-parat ollenkaan ulos lenkille? No ei!!!! Joka päivä töitten jälkeen soi puhelimeni jotta voisinko mie millään ulkoiluttaa hänen nelijalkaisiaan! :rolleyes: Simasuu repi melkein kalsarinsa kun kerroin että yhtenä päivänä talutin niitä pari tuntia ja sen lisäksi kuskasin yhtä hänen koiraansa eläinlääkärillä! Omatkin energiavarastoni on vielä aika vähäiset ja popsin vahvoja tulehduslääkkeitä omiin kiukkuisiin niveliini. Jees. Nyt täytyisi jollakin tapaa diplomaattisesti jäädä osa-aikaeläkkeelle tästä koirantaluttajahommasta, mutta kun miun käy niin sääliksi niitä koiria. ---- Eli pointti on tämä: Miksi hitossa tuo eukko on hankkinut kahdeksan koiraa kun on itsekin liikuntavammainen???? Sen olisi pitänyt hankkia undulaatti taikka laiska kotikissa. (Niitäkin hänellä on viisi!!! :nut: :rolleyes: :mad: )

Vesa
04 February 2004, 15:07
Sipriina, ratkaisu koiranhoito probleemaan : Laita lentolehtinen mummon postilaatikkoon jossa mainostat avanneesi koirahoitolan. Hinta joku 3 puntaa tunti tai 10 puntaa päivä, per dogi.

Minua kenkuttaa niin monet asiat, että mulle pitäisi avata topik Mitkä asiat ei kenkuta. Tulisi lyhyempi luettelo. :mad: ;)

Sipriina
04 February 2004, 15:09
No hyvänen aika Vesa-kulta, mikä sinua tänään niin potuttaa? Tarvitsetko teetä ja sympatiaa?

hollerissaelaja
04 February 2004, 15:31
Originally posted by Sipriina
Arvatkaas pääsevätkö piski-parat ollenkaan ulos lenkille? No ei!!!! Joka päivä töitten jälkeen soi puhelimeni jotta voisinko mie millään ulkoiluttaa hänen nelijalkaisiaan! :rolleyes: Eli pointti on tämä: Miksi hitossa tuo eukko on hankkinut kahdeksan koiraa kun on itsekin liikuntavammainen???? Sen olisi pitänyt hankkia undulaatti taikka laiska kotikissa. (Niitäkin hänellä on viisi!!! :nut: :rolleyes: :mad: )
Sipriina, nyt olis paikallaan soitto RSPCA (http://www.rspca.org.uk/servlet/Satellite?pagename=RSPCA/AboutTheRSPCA/AboutTheRSPCA):han...

Vesa
04 February 2004, 15:32
Mikä potutaa? Haluaisin kuristaa yhden naisen, mutta se on laissa kielletty. ( Residential Tenancy Act ) :(

Katariina
04 February 2004, 15:34
Originally posted by Vesa

Minua kenkuttaa niin monet asiat, että mulle pitäisi avata topik Mitkä asiat ei kenkuta. Tulisi lyhyempi luettelo. :mad: ;)

Voisin melkein allekirjoittaa tuon itsekin;)

Sipriina
04 February 2004, 15:37
Olen minä hieman tuotakin miettinyt..... :( He eivät vain tule niin hanakasti apuun jos koirilla on edes jonkinlainen suoja ja "access" puutarhaan.... missä nämä sitten haukkuvat joka ikinen päivä. Toinen naapuri valitti kunnalle tuosta mutta ei se ollut kuulemma vielä tarpeeksi paha mölysaaste. :rolleyes:

Sipriina
04 February 2004, 15:41
No johan me olemme masentunutta porukkaa tänään!.... Kuka nainen se on uskaltanut kiusata meidän Vesaa niin että olet huuli lörpällä ja pahalla mielellä??? Oletko varma ettet voisi vain hieman kurkusta puristaa.... tulisi ainakin parempi olo?

Vesa
04 February 2004, 16:14
Meidän vuokralainen, lipevä mersulla ajava AKKA teki vuoden leasin ja nyt se vain ilmoitti, että lähtee nostelemaan 4kk ennen sopimukseen umpeenmenoa. Mitä tässä tilanteessa voi tehdä, ei mitään. Oikeusjutut on hitaita ja ne maksaa. Ainut remedy olisi kun saisi ottaa pillistä kiinni. ( nieleskelee kuuluvasti ja narskuttaa hampaitaan ):mad:

Tero
04 February 2004, 16:19
Mitä laki sanoo, saatko pitää security deposityn?

Vesa
04 February 2004, 16:35
Security deposit on tarkoitettu korvaamaan excessive wear and tear ja jos jotakin on hävinnyt, tai tahallaan rikottu.

Täytyy yrittää tolereiittia tilannetta siihen saakka kunnes lady lähtee ja pyytää takaisin security depositia. Hän on pitänyt asunnon A1 kunnossa ja normaalissa tilanteessa han saisi rahan takaisin taytena koron kanssa. Nyt hän saa hakea depositia takaisin courtin kautta jos haluaa.

hollerissaelaja
04 February 2004, 19:26
Originally posted by Vesa
Oikeusjutut on hitaita ja ne maksaa. Ainut remedy olisi kun saisi ottaa pillistä kiinni. ( nieleskelee kuuluvasti ja narskuttaa hampaitaan ):mad:
Eikö Kanadassa ole small claims courtia?

Vesa
04 February 2004, 19:35
Originally posted by hollerissaelaja
Eikö Kanadassa ole small claims courtia?

tottakai on. 5-6kk. jono.

Vesa
04 February 2004, 23:07
Jaana, security deposit on yleensä 1/2 kk. vuokra. Se pitaisi maksaa takaisin 15 pv. sisällä. Jos vuokra on esim. 1200, niin kylla se vuokralaistakin kenkuttaa lahteä sita 600 karhuamaan oikeuden kautta. :D :devil: Kertasin juuri äsken Tenancy Actin pykaliä, ja siinä on pykalä, että security depositia ei saa pitää minkään syyn takia, jos sita ei ole kirjallisesti sovittu vuokralaisen kanssa.
En tieda onko teilla siella samat saannot.

Taalla on vuokra asioilla oma osasto jossa kasitellaan vain vuokra asioita. Sinne on vaan puolen vuoden jonotuslista samoin kuin tavalliseen small claim courtiin. Pyssy tai pesäpallo maila vaan rauhantuomariksi pikkuasioihin. ;)

Lissu
05 February 2004, 23:57
Aika erikoista lukea näitä teidän juttuja. Teistähän saa ihan eri kuvan... ;) hih-hih... Elämäähän se on täällä uudella mantereellakin. Vai mitä? :D

Tänään olen hyvällä tuulella, niin ei viitsi kaivella vanhoja kovin paljon. Verenpaine nousee muuten liiaksi.
Meiltä häippäsivät ekat vuokaraiset kun oltiin Suomessa käymässä. Vaan siitä sitten opittiin.
Jaana, sinun ongelmaasi olisi yksi hyvä ratkaisu. Hanki sellainen real estate manager, joka hoitaa maksujen keruun. Meillä ainakin on sellainen onnistunut aika hyvin. Ainakin vuokrat ovat tulleet ajallaan. Meillä on vielä velkaa siinä talossakin, joten asiat menisivät hullusti ilman hänen apuaan. Ja hän hoitaa monet korjaukset, ja sitten veloittaa meitä. Eihän siitä paljon hanki, eikä olla vielä edes uskallettu mennä katsomaan missä kunnossa vanha talo on. Mut se onkin sitte toinen juttu... :rolleyes:

Sipriina
10 February 2004, 21:15
Kuka hitto vimpula älypää on keksinyt appiukot??? Aarrgghhhh! :mad: On sitten vihonviimeinen maailman luksus, pistäisivät rakettiin ja ampuisivat Marsiin sinne muiden limamuljujen seuraksi. Minun appiukkoni on ihana mutta OIH mikä jästipää!!!:rolleyes: Sopisi hyvin poliitikoksi! Luin juuri appiukon emailin ja kyllä sillä on taas ollut joko närästystä tai se on riidellyt anopin kanssa. Kyllä tuli taas semmoista tekstiä että tekisin mielelläni papan pienestä kaljusta nappanahkasohvan!!! :devil: En helpolla suutu, en pidä riitelystä enkä konflikteista mutta nyt kyllä sain sätkyn!!! :mad:

Siis pointtini on tämä, hyvät Etusivun vanhemmat/kypsemmät miehet: kun se aika koittaa että olette appiukkoja, olkaa kilttejä meille tyttärille. Meitä pitää paapoa aina välillä, tai muuten meille tulee omaa äitiä ikävä.

Nyt minä menen ja potkaisen kissaa, keitän kunnon kahvit ja uskallanpa jopa syödä pari kaurakeksiäkin! Täytyy pistää Secret Gardenin musiikkia soittimeen että rauhoitun, kynttilät palamaan ja hakea se voodoo nukke jostain kaapin hyllyiltä..... :devil: :D

Tero
10 February 2004, 21:28
Onko kaljut pahempia kuin karvaiset?

Lissu
10 February 2004, 21:32
Ei vaan onko appiukot vai anopit pahempia? :D

Vesa
10 February 2004, 21:51
[QUOTE]Originally posted by Sipriina

Siis pointtini on tämä, hyvät Etusivun vanhemmat/kypsemmät miehet: kun se aika koittaa että olette appiukkoja, olkaa kilttejä meille tyttärille. Meitä pitää paapoa aina välillä, tai muuten meille tulee omaa äitiä ikävä.
[/QUOTE

Häh ! Mitä Sipriinan appiukko on sitten tehnyt kun kaljukin on jo vaarassa? Sipriinan äiti on varmaankin ollut raskausaikana pippuridietillä kun tytöstä on tullut niin ärhäkkä. :shock:

Kyllä miniöitä paapoa pitää, luulisin, mutta miniöitten on oltava appiukoille erittäin herttaisia: tui tui appi kulta, miten menee tänään malliin, keitettävä hyviä pullakahveja ym. Onkos jotakin noista unohtunut, Sipriina ? ;)

BTW, mulla ei ole vielä miniää, ainoastaan vävy.

Kimppu
10 February 2004, 21:56
amerikkalaiset eivat osaa kaantya oikealla kaistalle risteyksissa

tilanne usein:
kaannyn kaistalta 2 tielle jossa on 3 kaistaa

auto vierallani kaistalla 1 yrittaa vakisin tulla kaistalleni

alla nopeasti hahmotus hulluista jenkeista jotka eivat osaisi takuulla ajaa suomessa (suoritin ajokortin suomessa ja ajan siella myos talvella eika ole yhtaan kolareita eika sakkoja, ei suomessa eika usa:ssa)

vihrea viiva kuvaa jenkikuljettajaa joka ei osaa pysya kaistallaan

Kimppu
10 February 2004, 23:23
sipriina ja appiukko

http://www.treffimesta.net/kuvat/tytteli.gif

Tero
10 February 2004, 23:39
Olen vain täällä aina ajanut, niin olen tottunut odottamaan vähän mitä vaan kaistan vaihdoksia.

Koreassa kuulemma käännytään oikealle tai vasemmalle ihan mistä kaistasta tahansa, varsinkin kun valo on jo muuttunut keltaiseksi tai punaiseksi.:rolleyes:

Tero
27 May 2004, 13:40
Joku idiootti laitti sähköt taloomme. Kahteen yläkerran vessaan tulee pistorasioihin sähkö samasta piiristä. Ihan hyvä. Mutta sitten siihen on liitetty talon toisessa laidassa oleva autotalli!

Vessoissa on sellainen ground fault interruptor pistorasiassa, ja se sitten aina silloin tällöin menee pois päältä. Ja autotallin ovet eivät aukea kuin käsipelillä. Ne ovat raskaita ja jouset ikivanhoja. Nyt en saa virtaa autotalliin ollenkaan, sillä ground fault interruptor on sammunut kokonaan, saan laittaa uuden.

Mittaritaulussa oli vainka kuinka paljon tilaa laittaa oma virtrapiiri autotalliin.

:shock: :angry: hymiö puuttuu!

Tero
28 May 2004, 13:46
Ostin uuden sellaisen turvapistorasian, 12 rahayksikköä. Vaimo oli painanut sen vanhan nappia noin sata kertaa, ja nyt sekin alkoi taas toimia.

Toimi iltaan, taas meni pistorasia jumiin. Aamulla toimi ainakin sen verran että sain auton ulos.

Illalla vaihdan koko pistorasian.
...

Pistorasia vaihdettu, kaksi mustaa ja kaksi valkoista johtoa. Ja maadoitus.

Viimeksi vaihdoin tän kun olin tietenkin (vessan pistorasia säätää sen siis) laittanut töpselin pensaan leikkurissa siihen pistorasiaan autotallissa. Ja leikkasin pensasta. Ja sen johdon. Oikosulku ja pistorasia kärysi, siellä vessassa. Seuraava johto leikkuriin olikin sitten oranssi, 10-15m.

Tero
22 January 2005, 23:20
Otin nokoset kello kädessä, ja onnistuin painamaan nappeja tietämättäni, niin että joku pärisevä hälytin kytkeytyi päälle. Sitten kun poistin sen, samalla olin laittanut tasatunnilla toimivan piippauksen päälle. Sain lukea Casion kirjasta 23 sivua ennenkuin sain sen pois päältä. Saisipa digitaalikellon joka ei pidä mitään ääntä. :mad:

Vesa
22 January 2005, 23:42
Otin nokoset kello kädessä, ja onnistuin painamaan nappeja tietämättäni, niin että joku pärisevä hälytin kytkeytyi päälle. Sitten kun poistin sen, samalla olin laittanut tasatunnilla toimivan piippauksen päälle. Sain lukea Casion kirjasta 23 sivua ennenkuin sain sen pois päältä. Saisipa digitaalikellon joka ei pidä mitään ääntä. :mad:

Saat toki kun isket kelloa vasaralla.

cosmichd
22 January 2005, 23:46

Jaa, mä sain lahjaksi kellon kun tuli puoli vuosisataa täyteen. Ei tarvitse vetää eikä vaihtaa pattereita...eikä mitään hajua, miten sen saa näyttämään päivät oikein. Tässä on "ikuinen" kalenteri vuoteen 21XX, mutta en osaa kertoa tälle, mikä vuosi ja kuukausi nyt on menossa.

Kirjoitin emailia maahantuojalle ja sieltä sain manuaalin/pdf-sivun (joka muulla kyllä on printattunakin), mutta ei se siitä helpotu yhtään. Kyseessä on Citizen Eco Drive WR200 mallinen sukeltajankello, missä on "perpetual calendar". Joka kuukauden alussa siitä menee päivämäärä väärin. No ei se niin kovasti harmita, kun näenkin sen vaan rillit päässä koko päivämäärän...

Tero
23 January 2005, 02:58
Poika on kadottanut kaksi kelloa kotona, minä yhden. Yksi niistä piippaa aina jossain silloin tällöin. Emme vaan löydä sitä.

Lokari
23 January 2005, 04:33
Minullakin oli viime vuonna kello hukassa aika pitkään. Onneksi siinä oli herätyspiippaus päällä, joten kerran sitten olin varuillani ja seurasin sen vaimeaa piipitystä yhden kassin pohjalle :glasses:

Sipriina
23 January 2005, 10:51
......Sain lukea Casion kirjasta 23 sivua ennenkuin sain sen pois päältä. Saisipa digitaalikellon joka ei pidä mitään ääntä. :mad:
Terohan kuulostaa ihan simasuulta! :rollin: Lopulta ostimme sille kunnon vaarinkellon.... viisarit, numerot eikä mitään muuta. Jokohan se sen kanssa pärjäis? :rolleyes:

Simasuu on alkanut käymään postimerkkikokoelmaansa läpi. Ennen muinoin keräili niitä ja nyt katsoo kirjasta minkä arvoisia ovat. Joka ilta saa kuulla minkä arvoinen tämä ja tämä postimerkki on! Oih! Who cares! :nut: Myisi koko höskän ja veisi minut Lontooseen katsomaan jotain hyvää showta niilläkin rahoilla!

Eija
23 January 2005, 16:01
Our good ole Sipri! :rollin:

keksi
17 February 2005, 08:42
Täällä nousi aika iso äläkkä, kun tuli ilmi, että veronmaksajien pussista kaivetaan kuukausittain 14.000 euroa talousministerin 600 neliön työsuhdeasunnon maksamiseen. :mad: Kyllä siinä allekirjoittaneellakin hieman veri kuohahti; ****l**** ellei häiskälle pienempi kämppä riitä, niin maksakoon omasta pussistaan erotuksen. Palkkaakin saa kuulemma sen noin 14.000 euroa kuussa, joten kyllä siitä ***v***ssä pitäisi asumiskustannuksiinkin riittää. Joutuu sitä pienemmilläkin tuloilla kustantamaan asumisensa - ja vielä ihan kokonaan itse :thunder: :mad: :wry:

Sipriina
22 August 2006, 11:35
Meillä on ilma sinisenä. :curse: Tuli heti tuossa aamutuimaan manattua monen vuoden edestä... kunnolla, reippaasti ja isoon ääneen, sekä englanniksi että suomeksi ja ranskalainen merde! :fiery:

Myöhään eilen illalla sulattelin pakastimen. On muutenkin inhottavaa työtä, saan siitä näppylöitä ja psykologisia painajaisia. Huomaamattani laitoin yhden laatikon takaisin sisään "back to front" ja sitten läiskäsin oven mielissäni kiinni, a job well done. Tai ainakin niin luulin...

Aamulla sainkin sitten kohtauksen! Pakastin hyrräsi kuin isäni vanha ruosteinen ooppeli ja huomasin että ovi oli jäänyt hieman auki sen "back to front" laatikon takia. Voi :curse: :thunder: :curse:!!! Nostin sen pahuksen laatikon pois mutta kiukkupäissäni en ollenkaan ajatellut sen painoa... oli täynnä kanan rintapaloja, kalkkunasiipaleita, kalaa ja jauhelihaa... ja kun oikein kunnolla nyhjäisin niin selkähän siinä meni. Siihen jäin kuin koppakuoriainen lantakasaan, hemmetti! Sattui niin että kyyneleet tulivat silmiin ja manasin pakastimen ja itseni (kun olin ollut niin huolimaton) ruohonjuuritasolle ja alemmaskin! Ja kissakin siihen sitten alkoi maukumaan pahuksen KitKattiaan! Aarrggghh!!! Rukkaset tuli melkein siitäkin!

Nyt sitten pystyn juuri ja juuri kävelemään, vessanpöntöllekään ei voi pahus istua kunnolla, ja jouduin perumaan lounastreffit kaupungilla hyvän ystäväni kanssa. Ja pakastimen sisällöstä joutui yli puolet roskikseen. :( This ain't good!

Tero
22 August 2006, 13:10
No, Sipri, ainakin freezeri pelaa edelleen, ei palanut moottori loppuun!

Sipriina
22 August 2006, 17:01
Kiitos Tero! Olet aivan oikeassa, aina täytyy katsoa sitä positiivista. :) Ja freezerihän pelaa! Ja onhan tästä sekin etu etten voi tehdä huushollihommia ainakaan pariin, kolmeen päivään... en kahta tikkua ristiin aio laittaa, vaan luen hyvää kirjaa, katselen elokuvia, juoruan puhelimessa ja istun koneella. Mutta huomenna aion mennä uimaan ja jos ei muuta niin kellun siellä kuin sinivalas... muut tieltä väistykööt!

Jani
22 August 2006, 17:15
Tsemppiä sinivalaalle ja koetahan ottaa rauhassa. :)

tiajohanna
22 August 2006, 18:25
Sipri, sinuna makaisin sohvan nurkassa surkean näköisenä ja heiveröllä äänellä pyytäisin simasuuta pistämään soimaan lempparimusiikkiasi, tuomaan rasian belgialaista suklaata ja hieromaan liikavarpaitasi. ;)

Sipriina
22 August 2006, 19:05
Liikavarpaita! :shock: Oh-hoh! Jokos sitä alkaa Ruotsin tätikin silmille hyppimään? :wry: Mutta selkään se mies voisi hieman hieroa Deep Heatia ja kaupasta käydä ostamassa mulle ison vaniljatötterön.

Marianne
22 August 2006, 19:13
Sipriina, katsele TVstä kokoiltapäivä jalkalloilijoitten vaimoja ja sitä lentokone sarjaa (Mile High) niin tervehdyt pikavauhtia. :scared: :eek: :laugh:

Jaana2
22 August 2006, 19:16
En päässyt ollenkaan yhteisymmärrykseen Footballers wives´ien kanssa. Mainoksissa vaikutti todella lupaavalta, muttei ainakan yhden katsomisen jälkeen vaikuttanut hyvältä. Se hyppi liikaa. Pitäiskö antaa toinen tilaisuus?

Marianne
22 August 2006, 19:20
:rollin: :wry: Anna toinen tilaisuus, ne suihkukohtaukset ovat odottamisen arvoinen. :saint:

Sipriina
22 August 2006, 19:22
Ja mikä se semmoinen Mile High (Club) on? Ei kai vaan mitään tuhmaa? :soso: Minen katso televisiosta muuta kuin Sesame Streettiä. :saint:

Jani
22 August 2006, 19:27
kymppitonnin kerho tjtn

tiajohanna
22 August 2006, 19:51
Liikavarpaita! :shock: Oh-hoh! Jokos sitä alkaa Ruotsin tätikin silmille hyppimään? :wry: Mutta selkään se mies voisi hieman hieroa Deep Heatia ja kaupasta käydä ostamassa mulle ison vaniljatötterön.
Omiani tässä vaan kattelin... ja kun samaa vuosikertaa ollaan niin :scared:

keksi
03 September 2006, 14:14
Tietsikka on taas ihan solmussa :mad: Juuri ennen lomaa vaihdettiin joku osa - muistaakseni äitikortti tms. Nyt on taas tökkinyt paluun jälkeen jatkuvasti ja viimeisenä parina päivänä harmaisiin hiuksiin asti. Tänään olen yrittänyt avata pahuksen makinaa noin 20 kertaa (liioittelematta :ohno: ). Nyt se on keksinyt uuden vitsin. Jos se jaksaa jonkunlaiseen alkuun päästä, niin se väittää, että Windowsini olisi joku piraattikopio :wry: Eihän se nyt sen piraatimpi ole kuin ennenkään :paranoid: Koneen mukana tullut ja ihan kunnon kaupasta ostettu :grr: Eihän se nyt ole mistään kotoisin, että blondin pitää ostaa uusi kone joka vuosi :scared:

Jani
03 September 2006, 14:37
Toi piraattihomma kuulostaa näiltä.
http://viestit.etusivu.net/showthread.php?p=146923#post146923
http://viestit.etusivu.net/showthread.php?p=145031#post145031

Mulle se on kanssa yrittänyt tyrkyttää sitä päivitystä, mutta kun muistin Lokarin varoitukset, niin osasinpa välttää asentamasta sitä.

Puppe
03 September 2006, 14:51
"No Windows, no problems"

nimim. vannoutunut MacOSX-mies

Zzeus11
03 September 2006, 17:37
mulla on windows..kaikki microsoftin tuotteita mita ikina tassa tarvitaan..jopa WMP musaa varten....IE....office..etc etc..ja kaikki toimii kun rasvattu salama...kaiken lisaks nyt kokeilen taas pääkoneena e-machines tower..ja sekin pelaa ihmeellisen hyvin.....
..miks kukaan kayttays mitaan muuta...:shock:

Nille
03 September 2006, 20:32
"No Windows, no problems"

nimim. vannoutunut MacOSX-mies

Mac on tuhlarin Linux. ;)

Tai pitäisikö sanoa "tuhlarin FreeBSD", koska OS/X on *BSD-pohjainen. Toisin sanoen Jaanan ja Pupen Mäkit ja Etusivun palvelin toimivat samalla kernelillä! :)

Tero
02 November 2006, 02:06
Tarjosin tässä viime kuussa perheelle Tracphone vaihtoehtoa, mutta mentiin Cingularin 70 dollarin kahden puhelimen juttuun, joka veroineen ym on kuitenkin 90 kuussa. Aloitusmaksuja ym. Aloitimme DSLn samassa kuussa. Meillä on 2 lankapuhelinta. Kaikkeen tuohon kului lokakuussa $400.

Muutamme Ahvenanmaalle kalastajamökkiin rannalle ja kotikoulutamme lapset niin eivät tartte kännyköitä.:mad: :rolleyes:

cosmichd
02 November 2006, 02:26
Me ollaan luovuttu lankapuhelimasta jo vuosia sitten. Tänään loppui lankapuhelin myös työpaikalla, ja siellä on pelkästään kännykät käytössä. Sinne soitettaessa puhelu menee jostain syystä suoraan vastaajaan, eipä ole puhelin pirissyt. Käytössä on Nokian joku malli, en tunnista...on kuitenkin älyttömän paljon liian monimutkainen ja sisältää liikaa kaiken maailman hilavitkuttimia, jotka haittaavat puhelimen käyttöä puheluiden soittamiseen. Puhelin on myös väärin valmistettu, se on aivan liian pieni. Sen hälytysääntä ei tunnista puhelimen ääneksi, (tosin se ei tänään ole soinutkaan). Nari nari narinaa....

Käyvät kuulemma keräämässä vanhat lankapuhelimet pois.... kukaan ei ilmeisesti ole keksinyt kännykkää, jonka voisi kytkeä lankapuhelimeen, ja puhua mukavasti luuriia kädessä pitäen, ja valita numerot selkeästä valintalevystä nurinaa narinaa...mur.

Tero
02 November 2006, 17:40
Mutta kun vaimon jotkut asiakkaat edelleen lähettelee fakseja, tarttee kai yhden lankapuhelimen. Ei me ruveta Villen tyylisiä fakseja laittamaan.
Eniten siis harmitti kännykkäoperaattori jonka 70 kuussa onkin 95 dollaria veroineneen eri maksuineen. Miksi sitä pitää mainostaa 70 palveluna?

Puppe
02 November 2006, 18:26
kukaan ei ilmeisesti ole keksinyt kännykkää, jonka voisi kytkeä lankapuhelimeen, ja puhua mukavasti luuriia kädessä pitäen, ja valita numerot selkeästä valintalevystä nurinaa narinaa...mur.

www.hulger.com

cosmichd
02 November 2006, 18:52
Mutta kun vaimon jotkut asiakkaat edelleen lähettelee fakseja, tarttee kai yhden lankapuhelimen. Ei me ruveta Villen tyylisiä fakseja laittamaan.
Eniten siis harmitti kännykkäoperaattori jonka 70 kuussa onkin 95 dollaria veroineneen eri maksuineen. Miksi sitä pitää mainostaa 70 palveluna?

Hehe, kaikestahan menee verot:

laitanpa tässä viimeisimmän sähkölaskun kesämökiltä:
mittari:3910kWh

perusmaksu 11,32€
perusmaksu 4,32€
sähkö 137,33
sähkö 39,72
sähkön siirto
perusmaksu 21,07
sähkö 106,74
sähkövero 1lk 35,44€
vähennetään ed laskussa liikaa otettu 271,53€

maksettavaksi jää 81,41e

sähkönsiirron ja energian keskihinta 9,11c/kWh

kd
03 November 2006, 02:19
:eek: On teillä laskuja, joo. Toivottavasti tuo on vuoden neljänneksen sähkölasku eikä kuukauden.
Minulla ei sähkölaskua ole ollut yli vuoteen. Taloyhtiö ostaa sähköä "paketeissa." Toivottavasti saa hyvän hinnan. Ennen oli tosi kettumaista sähkön kanssa -- yksi yhtiö tuottaa sähköä ja toinen jakelee, kummallekin pitää maksaa.:nut: Hallitus teki temput ja "deregulation" tuli uudeksi uskonnoksi, vapaat markkinat jne.:mad:

...

Kaikkeen tuohon kului lokakuussa $400.

Muutamme Ahvenanmaalle kalastajamökkiin rannalle ja kotikoulutamme lapset niin eivät tartte kännyköitä.:mad: :rolleyes:

Minulla $8,33 kuussa. Puhelin tosin on typerästi ohjelmoitu Nokia jota ei saa soimaan kuin puhelin. Rumakin se on ja liian pieni. Siinä oli alkujaan kaikenlaisia kilkuttimia joita piti sitten poistaa -- muunmuassa taustakuvana joku istumassa vessan pöntöllä. Sellaista se on kun kaiken halvinta ostaa.

cosmichd
03 November 2006, 02:38
Mulla on Saunalahden kuukausimaksuton liittymä, jossa puhelut maksaa 14 senttiä minuutti. Vaimolla on kuukausimaksuton Soneran? liittymä. Pojalla on kuukausimaksuton DNA:n liittymä. Oma viime laskuni tuli joskus keväällä (en muista), lähettävät ehkä kerran vuodessa laskun, kun ylittää 10 euroa. Pojalla menee puheluihin enemmän, ehkä joka toinen kuukausi tulee 10 euron lasku.

Tietokoneliittymä on HTV:n, maksaa kuukaudessa 49 euroa. Periaatteessa noi puhelut voisi soittaa ilmaiseksi sen kautta, mutta sitten ei olisi mahdollista soittaa kuin koneelta? No samapa tuo, raha menee kuitenkin aina jonnekin, mitäpä sitä säästelemään.

Sipriina
06 November 2006, 13:56
Miksi niiden kuori ei joskus... no... kuoriudu??? Sitten se kuoriminen on pahempaa kuin itse pitsin nyplääminen jos haluat nättejä kananmunia salaattisi! Hrmph! :fiery: Ovatko kanat kalkattaneet liikaa eivätkä keskittyneet muniinsa? Tai syöneet ei-luomu-matoja? :eek: Tai... jos kukko ei ole tehnyt tehtäväänsä kunnolla?!!! :wry:

Keittotapa on aina prismalleen sama, joten kokissa ei voi olla vikaa. ;)

Tero
06 November 2006, 14:00
Ei siinä kukkoa tarvita, sillä on omat munat.

Krissy
06 November 2006, 14:14
Miksi niiden kuori ei joskus... no... kuoriudu??? Sitten se kuoriminen on pahempaa kuin itse pitsin nyplääminen jos haluat nättejä kananmunia salaattisi! Hrmph! :fiery: Ovatko kanat kalkattaneet liikaa eivätkä keskittyneet muniinsa? Tai syöneet ei-luomu-matoja? :eek: Tai... jos kukko ei ole tehnyt tehtäväänsä kunnolla?!!! :wry:

Keittotapa on aina prismalleen sama, joten kokissa ei voi olla vikaa. ;)

Ei se keittotavasta riipu, vaan jäähdyttämisestä. Keittämisen jälkeen kattilasta kuuma vesi pois ja anna olla hetki, sitten jääkylmää vettä päälle, vaihdat aina kun lämpenee. Sit kun munat on kunnolla kylmenneet, kuori irtoo tosi hyvin.

tiajohanna
06 November 2006, 14:15
Noinhan se menee, mutta jos munat eivät ole tuoreita niin kyllä on kuoret tiukemmassa.

Sipriina
06 November 2006, 14:15
Munat kuin munat ja Siprin biologian mukaan kukkojen vika! :laugh:

Ja toinenkin asia harmittaa, pistetään samaan syssyyn! Ne sukkahousut! :grr: Olen niistä ennenkin täällä valittanut. Pari viikkoa sitten ostin kasan nyloneja, samaa kokoa kuin ennenkin mutta eri kaupasta. Juutaat ovat liian isoja! :curse: Tänä aamunakin kaupassa käydessäni ne pahukset alkoivat rullaantumaan nilkkoihin niinkuin Nora Battylla!!! (http://www.marple-uk.com/ironbridge/nora.jpg) :cry: Sopii oikein hyvin keltaisten korkokenkien kanssa. :rolleyes:

Mikseivät koot voi olla samanlaisia joka vaatekaupassa? Siskoni saa postissa tällä viikolla yhdeksän paria laadukkaita sukkahousuja, mie menen uudestaan shoppailemaan jahka henkisesti ensin varaudun siihenkin koitokseen!

Edit: Teen just noin aina, Krissy. Brittikanat on varmaan erilaisia ja hankalia ihan vain huvikseen. :-))

cosmichd
06 November 2006, 14:21
Ei se keittotavasta riipu, vaan jäähdyttämisestä. Keittämisen jälkeen kattilasta kuuma vesi pois ja anna olla hetki, sitten jääkylmää vettä päälle, vaihdat aina kun lämpenee. Sit kun munat on kunnolla kylmenneet, kuori irtoo tosi hyvin.

Saattaa olla parempi, ettei anna olla hetkeä, vaan kaataa vaan hanasta kylmää vettä siihen kuuman veden sekaan, kunnes kylmenee. Jos munat pääsee kuivahtamaan, se kuori liimaantuu kiinni niihin "sikiökalvoihin". Myös jos munat on kovin ohutkuorisia, niitä on vaikea kuoria.

Lilliputtien maassa matkustaessaan Gulliver sai kuulla, että lilliputit käyvät katkeraa sotaa keskenään kovin tärkeästä asiasta: kummasta päästä aamiaismunat on rikottava, tylpästä vai terävästä päästä. Yleensä siellä tylpässä päässä on pieni ilmaontelo, josta on helpoin aloittaa kuoriminen, kun saa hyvän "alun", kun kuori on irti siitä valkuaisesta.

Sipriina
06 November 2006, 14:25
No niin. Tästähän lähti mukava munakeskustelu alkuun. :) Tiesittekö muuten että brittiläiset syövät ruskeita munia, eivät valkoisia?

Krissy
06 November 2006, 14:31
Jaa, oonkos määkin sitten brittiläistynyt kun ostan vaan ruskeita kananrauhasia?

Sipriina
06 November 2006, 14:34
Mad chicken disease, babes, mad chicken disease!!! :wry: All the way from UK! :rollin: :nut:

Leena
06 November 2006, 15:02
Kanamunista pizzaan...
Lauantaina vietiin miedän pikkulikat pizzalle. Tietenkään eivät jaksaneet syödä koko juttua, niinpä saatiin laatikko kotiin viemisiksi. Mummilla oli kädet täynnä kantamista (juomakuppi yhdessä kädessä, laatikko toisessa). Truckin ovi auki-pizzalaatikko lavan päälle-Tähtisilmä isuimeensa-juomakuppi tytön käteen.
Ukki ajamaan kotiinpäin. Kotona sitten kaikki etsimään pizzalaatikkoa.
Ai niin, minulta unohtui laatikko lavalle, peitteen päälle.:eek:
Tytöiltä ei riittänyt huumorintajua, vaikka kuinka yritin maanitella, että joku nälkäinen pesukarhu tai opossumi oli todella onnellinen saadessaan ihan tuoretta pizzaa. Panin vielä Over the Hedge elokuvan pyörimään todisteeksi, että metsän eläimet ei yleensä saa kuin vanhoja jätteitä.
Over the Hedgehän kuvaa eläinporukkaa, joka keräilee ruokaa ihmisiltä mitä hassummilla konsteilla.
Sunnuntaina sain kuulla huolimattomuudestani noin 278 kertaa.
Varmaankin vielä hautajaisissani Nöpönenä syttelee minua pizzan hävittämisestä.:rolleyes:
Harmittaa, jos ei nyt ihan penteleesti, ainakin pikkuisen.

Lissu
06 November 2006, 17:20
Heh, Leena, tuo kuulosta hyvin tutulta. :) On jäänyt meilläkin pari kertaa jotain kamaa auton katon päälle. Kyllä se harmittaa, mutta sen kyllä stten muistaa parin kerran jälkeen.

Meidänkin lapset tykkää tuosta Over the Hedge.

keksi
10 November 2006, 10:42
Meidän tietokone on ollut jo yli viikon "huollossa". Vein sen viime viikon tiistaina ja paperiin tuli arvio, että se olisi tänään haettavissa. Äsken soi puhelin ja kun sieltä ystävällisellä äänellä esiteltiin itsensä, ajattelin toiveikkaana, että kiva, nysse on valmis. Ja mitä vielä :mad: Nyt on tilattu se emokortti, ja kone saattaa olla valmis 20. päivä :nut: Meinasin repiä olemattomat pelihousuni ja sanoin, että senhän piti olla tänään valmis :whoa: "Kyllä, kyllä, Madame, mutta tämä kortin tilaaminen hieman viivästytti tätä prosessia." Hieman :curse: Diagnoosihan piti olla jo viime viikon tiistaina selvä, joten kortin olisi voinut jo silloin tilata :fiery:

Ja tästä putiikistahan ei meidän talouteen enää kodinkoneita osteta :pfppt: Tähän mennessä on 90% sieltä hankittu kaikki kodin elektroniikka, vaan ei hankita enää koskaan, ainakaan niin kauan kuin minussa henki pihisee :grr:

Sipriina
10 November 2006, 11:29
Mais Madame keksi... tuohan on sitä ranskalaista palvelua! Ennenkuulumatonta tuo tuommoinen olisi, täällä Englannissa. :rollin:

Minäpä olen muuten hoksannut, että on niillä miehilläkin tarkoituksensa tässä maailmassa. :wry: Lampun vaihtoon ja tölkkien avaamiseen! Eilen sain tutista tuolilla, minkä olin nostanut olohuoneen "coffee table" päälle kun lamppu poksahti (vai mikä se light bulb on suomeksi.... ) ja se piti vaihtaa. Hui olkoot, en pitänyt siitä ollenkaan! Ajattelin että putoan, lyön pääni pöydän kulmaan, menen tajuttomaksi ja nuivetun kuoliaaksi! Tai saan sähköiskun ja paistua kärisen kuin pekoni pannulla!

Baked beans tölkki... En saanut semmoista auki kun käsivoimani ovat nykyään aika surkeat. Tämä entiseltä kädenvääntäjältä. :( Aikani loitsuttuani, milloin olin jo harkinnut kirveen hankkimista, nielin ylpeyteni ja marssin naapurin Stanille apua hakemaan. Mies oli tukehtua punaviiniinsä, mitä hän oli lipittämässä, koska hänestä oli aika hauska nähdä pink bunny fluffy slipperseissä hyppivä nainen ovensa takana... :rolleyes: Heh-heh... miehillä on joskus aika omituinen huumorintaju!

Oops, meni taas ohi topiikin.....

keksi
10 November 2006, 11:44
Vai ennenkuulumatonta? No sitten taidankin ehdottaa kultsulle, että harkitsisimme Suomeen muuton sijaan Englantia, kunhan hänelle ne eläkepäivät koittaa. Siellä kun meitä sammakonsyöjiä muutenkin taidetaan oikein lämpimästi rakastaa :rollin:

Nuo miehenpuolikkaat on tosiaan käteviä olemassa, kun tarvitsee lamppuja vaihtaa tai hankalia purnukoita avata. Olen joskus ollut huomaavinani, että niistä on muutakin pientä iloa silloin tällöin :rolleyes:

Tero
13 November 2006, 12:19
teepussit
http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1135222942232.gif

hollerissaelaja
13 November 2006, 18:28
Tuossa vuosi sitten kyselin samaa meidän kongressimieheltä. Hän ohjasi kyselyn FTC:hen, josta kysely puolestaan lähetettiin FCC:hen. FCC:stä tuli vastaus tyyliin että "joo, meille on tullut paljon valituksia kuluttajilta, tutkitaan kun keritään (http://www.publicintegrity.org/telecom/report.aspx?aid=250)". FCC on telekommunikaatiobisneksen taskussa (http://www.thenation.com/doc/20030602/nichols), joten tietämätöntä kusetetaan.

Sipriina
25 July 2007, 15:42
Budjetointi.... Epämiellyttävä laskutoimistus, jossa naisen unelmat kohtaavat todellisuuden. :pfppt: Piti taas kerran tämäkin todeta, hrmph! :grr: