View Full Version : Texas
Tuossa odotellessani Fionan nukahtamista mietin aikani kuluksi miten paljon olen viettänyt aikaa missäkin osavaltiossa, ja tulin huomanneeksi, että jossain vaiheessa kuluneena kesänä tuli ohitettua virstanpylväs, joka merkkasi Teksasissa ja Kaliforniassa viettämiäni ajanjaksoja: nyt olen USA:ssa asumistani runsaasta yhdestätoista vuodesta viettänyt eniten aikaa Pohjois-Teksasissa.
Toisena sijalla on Pohjois-Kalifornia, kolmantena Etelä-Florida, ja neljäntenä Etelä-Kalifornia.
Jaana2
30 October 2003, 15:47
Ville, lapsukaisesi ovat re'eal Te'exans :allright:
The eyes of Texas are upon you all the live long day
The eyes of Texas are upon you, you cannot get away
Do not think you can escape them at night or early in the morn
The eyes of Texas are upon you 'till Gabriel blows his horn
Yeah, that's what my wife keeps telling me, and I try to remind her... "noooo... they're ½-Finnish". :D
Jaana2
30 October 2003, 21:01
Ville, sehän on oikein hyvä olla 1/2 Finnish 1/2 Texan. Itse 100% suomalaisena tunsin kuuluvani joukkoon. En olisi koskaan Suomesta lähdettyäni arvannut, millaista on olla teksasilainen. En tiennyt Teksasista paljon mitään muuta kuin J.R. Ewing, Dallas sarjan, tumble weeds... Ei se ole sinne päinkään.:D
Ja kun olen karjalasta kotoisin ja ystävällisiin ihmisiin tottunut, niin Teksas sopi minulle ja siitä tuli toinen kotini. Valitettavasti en asu siellä enää, mutta haaveena on muuttaa takaisin joku päivä. Onneksi miehen suku ja paljon hyviä ystäviäni on siellä, joten pääsen vierailemaan.
Lissu
31 October 2003, 18:56
Hei, onpa kiva kuulla jotain positiivista Texasista, tai Tuomolle kait Teksas.
Usein Texas saa paljon bad rap. On täällä monelaista, kun on niin suuri osavaltio.
Kuuma kuin pätsi kesäkuukausina, ja niin mukavan lämmin talvella.
Ja nyt niin kamalan kosteanhiostava. Että olen taas katumapäällä. Voihan pieksut kun tuli tultua. :D
Vaan olen minäkin oppinut täällä asumaan, ja mukavia ihmisiä täällä keskisessä Teksasissa on. Hillcountry on kivannäköistä. Ei ihme, että New Braunfels ja Fredricksburg kiinnostivat saksalaisia aikoinaan.
Poika juuri lopetti koulussa kirjan "A Paradise Called Texas." Ja me tehtiin kouluprojektina, kenkälaatikosta laiva opettajan ohjeiden mukaan. Se oli ihan kiva homma. Aikaa viepä kylläkin.
Kirja löytyy täältä online:
http://www.hardeman1.com/lsj/olbooks/apct/pct.htm
A Paradise Called Texas is the story of young Mina, who immigrated with her parents from Germany in 1845--the year that the Republic of Texas became a state of the United States.
The book is based on the author's research of her own ancestry, and begins in a small farming village in Germany. After devoting the first several chapters to life in the German fatherland, the author turns to the long voyage to Texas.
At first, Mina's experiences upon her arrival in Texas seemed far from the paradise that she had expected. However, after enduring tragedy, hardship and adventure, Mina and her father settled happily in the emerging village of Fredericksburg.
FINSKI
06 November 2003, 21:57
Joo... onhan tasta Texasista ja Austinista koti tullut. En ole missaan muussa kaupungissa elanyt yhta pitkaan muuttamatta sitten kun koulusta lahdin. No mika ettei kun toitakin on harvinaista kyllakin riittanyt myos.
Olet aivan oikeassa "Hill Country" on ihan kivaa aluetta kuljeskella ja menna "geocahing".
Later, Jari
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.