PDA

View Full Version : Uusi palvelin

Olen valmistautumassa siirtämään Amerikan Uutiset uuteen palvelimeen. Siirto tapahtuu todennäköisimmin ennen kuun loppua. Tämä on vain tiedoksi siltä varalta, että siirron yhteydessä tulee lyhyt palvelukatkos. Todennäköisesti käännän viestitaulun pois päältä noin vuorokaudeksi, jotta saan viestiketjut siirrettynä eheinä.

Postaan tänne tarkemman ajankohdan kun tiedän sen.

Tuomo
17 August 1999, 08:27
Ihan omasta uteliaisuudesta: Kenen firman palvelinta käytät?

Tällä hetkellä käytössä on ollut HostServer (www.hostserver.com), joka alkuaikoina oli erittäin hyvä. Nykyään heidän tekniseen tukeen tai oikeastaan kehenkään muuhunkaan henkilöön ei enää tunnu saavan yhteyttä -- lasku kuitenkin tulee.

Olen katsellut monia eri vaihtoehtoja uudeksi palvelimeksi ja seurannut palvelinten luotettavuutta. Näyttää siltä, että rahalla saa... parhaat vaihtoehdot ovat kalliita. CIHOST (www.cihost.com) olisi yksi mahdollisuus -- se on ollut viiden parhaan palvelimen joukossa jo pitkään. Tosin se on iso firma, ja mukana on jo reippaasti byrokratiaa. Muita vaihtoehtoja, joita olen katsellut ovat Communitech (www.communitech.net), joka vaikuttaa melko nopealta, Dreamhost (www.dreamhost.com), sekä DigitalSpace (www.digitalspace.net). Tosin DigitalSpacen tekninen tuki tuntuu myös kehnolta. Communitechin palvelussa on monta plussaa, se saattaa olla lopulta valitsemani vaihtoehto.