View Full Version : Yhteysongelmia
CI HOSTin, eli Astronite-palvelimen "kodilla", on ollut tänään lukuisia yhteysongelmia. Toivottavasti ongelma on nyt korjattu.
Yritän saada lähipäivinä Etusivun varasivuston valmiiksi; silloin jos virhetilanne sattuu, sen sijaan, että sivustoa ei löydy, näkyville tulee Etusivun virhesivu, joka tiedottaa ongelman laadusta (mikäli tiedossa), sekä siitä, milloin palvelu on jälleen kunnossa (mikäli tiedossa).
Tänään CI HOSTin palvelussa oli taas ainakin tunnin kestänyt häiriö :mad:.
Aloitan tänään Etusivun häiriösivun pystyttämisen, jotta tämäntapaisten häiriöiden sattuessa sivulla näkyisi ainakin tiedote häiriön aikana.
Tuomo
26 April 2002, 15:15
Etusivulle näyttää tosiaan tänään pääsevän aika rajoitetusti. Hyvä niin, tuleepahan vähemmän roiskittua tekstiä sinne tänne.
Mitä todennäköisimmin syy oli minun. Testasin kolmen tienoilla viime yönä palvelua, joka tiedottaisi käyttäjille häiriön sattuessa. Vaan näyttää, että se sai häiriön aikaan :o. CI HOST:in virhetiedotesivulla (http://www.hostingsupport.com/NetStatus.asp) ei ainakaan näy tänään mainittavan verkko-ongelmia.
Korjasin jutun samantien, mutta kun kyseessä on nimipalvelinmuutokset, meni muutama hetki ennen kuin tilanne korjautui.
Lokari
03 August 2008, 02:15
Hetki sitten, kun klikkasin 'next newest' nappulaa, Firefox näytti alhaalla lataavansa jotakin Wooprasta. Sitten sivun lataus keskeytyi (keskeytettiin) ja kun klikkasin 'try again', pääsin normaalisti seuraavalle sivulle.
Ville, mitähän tuossa tapahtui? Olitko itse asialla?
Update: kyllähän tuo Villen touhulta vaikuttaa; joka kerta kun Etusivu lataa jotakin, woopra vilahtelee statusrivillä niitten tavanomaisten ilmoitusten joukossa. Miltäs se tuntuu, Ville, onko hieno ohjelma?
Update: kyllähän tuo Villen touhulta vaikuttaa; joka kerta kun Etusivu lataa jotakin, woopra vilahtelee statusrivillä niitten tavanomaisten ilmoitusten joukossa. Miltäs se tuntuu, Ville, onko hieno ohjelma?Statistiikkasofta/palvelu, jota ajattelin kokeilla (käytetään ehkä jatkossa työpaikan sivustojen tilastoihin). Mutta mietin juuri sitä pari päivää sitten asentaessani, että mitenköhän on kun se pohjautuu ulkoisen/erillisen palvelimen saatavuuteen... varmaankin poistan sen täältä Etusivulta kohtapuoliin. Ei se anna paljoa sen enempää/parempia tilastoja kuin Astroniten sisäänrakennetut tilastot (http://stats.etusivu.net).
Lokari
03 August 2008, 05:32
Hmmmm... mielenkiintoista, varsinkin tuo stats.etusivu.net, jota pitää tutkia joskus oikein selvin päin. Nyt se ei sovi, kun viina on Amerikassa puolta halvempaa kuin Kanadassa, ja minä kun olen säästeliäs mies :rolleyes:
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.