PDA

View Full Version : kesätöitä Espanjasta

jossu
08 January 2002, 17:41
Hei!

Olen miettinyt viettäväni ensi kesän Espanjassa kesätöiden merkeissä. Nyt vaan olisi löydettävä jostain työpaikka. Onko teillä vinkkejä, miten saisin sen järjestettyä täältä Suomesta käsin. Tekisin ihan mielelläni jotain duunia ravintolassa/pubissa, ja joku sen tyylinen onkin mielessä.

Mitäs mieltä olette kielitaidon tarpeesta? Tavoitteenani on tietysti parantaa kielitaitoani, mutta jotenkin olisi tietysti tultava toimeen. Englantini on suht sujuvaa ja espanjaa olen opiskellut neljä kurssia. Miten te olette pärjänneet kielen suhteen?

Kiitos avusta unelmani toteuttamisessa!

Terveisin nim. "haluan kokea elämää ennen kuin jämähdän Suomeen työmarkkinoille"

kösse
09 January 2002, 07:10
Tervetuloa rannalle. Laita Espanjan Sanomat
ja Olé lehtiin ilmoitus työpaikasta.
Käy Euroneuvojan luona työnvälityksessä
Suomessa. Seuraa http://enetti.com sivuja.
Voit mailata myös minulle tarkemmat tietosi
ja toiveesi, niin pidän mielessä.

kösse
14 January 2002, 06:21
Voit myös kuunnella netissä Tevan radiota
täältä Aurinkorannalta ma - pe klo 17.30 - 20
Suomen aikaa http://www.radiofinlandia.net
ja mailailla Tevalle tai laittaa ilmoituksen-
kin. Kielitaito kehittyy hyvin paikanpäällä,
varsinkin jos kesällä tulet. Suurin osa
suomalaisista on Suomessa ja espanjalaisia
5 x talvimäärä rannalla. Kuulet muutakin kuin
Andalusian murretta.

[This message has been edited by kösse (edited January 14, 2002).]

Lynmar
08 March 2002, 07:34
Huomenta!!!

Kösselle:

Itsellänikin on tullut vähän mutkia matkaan tuon työnhaun kanssa, myöskin etsin baari- ja ravintolahommia ja esim Fugeen olen lähettänyt nyt 10 eri ravintolaan hakemukset, mutta vastausta ei ole kuulunut.. Pitäisi kai vielä lähetellä jotain Benalmadenaan ja Torreen, mutta pidätkö silti munkin puolesta silmiä auki..? (Olen lähestulkoon alan ammattilainen kuitenkin, että vaativimpiakin hommia pystyn tekemään.) Ei siitä sitten muuta.

Sitten Jossulle:

Onko sulla jo valmiina joku asunto siellä Costalla, vai millaset on näkymät? Ajattelin vaan kun oon täällä yrittänyt "huudella" että tarviisin vuokralaisen/kämppiksen kesäksi kun itekin oon Fuengirolan seutuville kesä-syyskuuksi menossa. Että otapa yhteyttä jos on asunnontarvetta tms. (Vielä parempi jos oisit jonkun kaverin kanssa lähdössä, se tekisi vuokrista inhimillisen oloiset nuppia kohden...) Lähetä vaikka sähköpostia jos kiinnostaa. :)

Linda
lynmar@lycos.es

kösse
08 March 2002, 21:19
O.K.:)